Градски транспорт - Варна тегли заем, за да плати задълженията си към НАП

Градски транспорт - Варна тегли заем, за да плати задълженията си към НАП

 След като изчисти задълженията си към приходната агенция, общинският превозвач, ще може да кандидатства и по мярка 60/40.

Това съобщи  в ефира на Радио Варна председателят на постоянната общинска комисия „Транспорт“, Венцислав Сивов. „Фирмата има задължения към приходната агенция от 5 милиона лева и 3 милиона лева към доставчици на гориво и други различни контрагенти.

Дори и да не спазим някой срок, имам уверение от ПК “Финанси и бюджет”, на председателя на общински съвет и със знанието на кмета на Варна, да се даде безлихвен заем от общината към превозвача, а той да бъде върнат със заем от Българска банка за развитие”, поясни Сивов.

Той увери, че ще се направи всичко възможно Градски транспорт-Варна да кандидатства по мярката 60/40. „Да не забравяме, че общинския превозвач не спря своята дейност по време на карантината”, припомни Сивов. Заради Ковид-кризата и празните курсове, които извършваше градски транспорт по време на карантинния период, фирмата има нереализирани приходи между 3 и 4 милиона лева, каза още председателят на транспортната комисия.

Според него обаче, "Градски транспорт" изпълнява социална функция и цената на билета няма да бъде увеличавана, въпреки задълженията и липсата на приходи. Сивов добави също, че след гласуване на транспортната схема, което вероятно ще се случи на следващото заседание на комисията, загубите на фирма „Градски транспорт“ няма да са в настоящите размери.

„Загубите всяка година са в рамките на 3 милиона лева, показват годишните отчети. Трябва да кажем обаче, че и всяка година заплатите на работещите се увеличават с 10 %”, което доказва, че „Градски транспорт“ оптимизира добре своите разходи.

В момента се изчислява какъв ще е разходът на фирмата за разкриване на нощна автобусна линия, по едно или две направления. Заданието е поставено от ПК „Транспорт“ към варненския общински съвет.

Идеята е линията да се обслужва целогодишно, а аргументът за създаването й е, че много варненци не могат да отидат на работа в центъра с автомобилите си, заради платената синя зона. В същото време им е налага да остават до късно в офисите си и се нуждаят от обществен транспорт.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.