Гост от бъдещето
21

Гост от бъдещето

Новият Hyundai Tucson прилича на космически кораб и смайва с технологичен прогрес в интериора и задвижването

Първото поколение на Hyundai Tucson (изговаря се Тусон) дебютира през 2004 г. и се превърна в един от най-масовите модели на марката с над 7 милиона произведени автомобила. Второто поколение се появи през 2009 г. и за Европа носеше името ix35. При третото издание през 2015 г. корейците отново се върнаха към името Tucson и представиха един наистина чудесен компактен SUV.

През есента на 2020 година Hyundai показа първите скици на новия Tucson, който прилича повече на космически кораб, отколкото на автомобил. Сега пред нас е четвъртото поколение на Tucson, който е претърпял съществена промяна и изглежда като гост от бъдещето.

Новият Hyundai Tucson е изграден на изцяло нова платформа и малко е пораснал. Сега високопроходимият автомобил достига дължина 4500 мм, широчина 1865 мм, височина 1651 мм и междуосие 2680 мм. Базовата версия на модела тежи 1558 кг.

Още на пръв поглед се вижда, че новият Hyundai Tucson се е променил съществено и дизайнът му е много напредничав и изразителен. Разликите с концептуалния модел са минимални, запазени са дори оригиналните LED фарове, интегрирани в решетката пред радиатора.

Новият Tucson изглежда мускулест и атлетичен, благодарение на дългия си преден капак и късите надвеси, докато заобленият покрив и заострената линия на прозорците придават динамика на колата. В профила изпъкват множество насложени геометрични форми, които преливат от една в друга.

Калниците са разширени до такава степен, че да побират с лекота дори 19-инчовите колела с красиви алуминиеви джанти. Задните светлини са триъгълни и са свързани по между си със светлинна линия, а над капака на багажника е поставен масивен спойлер.

Авангардният външен вид на новия Hyundai Tucson намира очаквано продължение в интериора. Материалите са подобрени и достигат нивото на моделите от премиум сегмента, всички детайли в салона изглеждат луксозно и се усещат приятно меко при допир.

При внимателно вглеждане в детайлите на новия Tucson се виждат малките фуги между тях с еднакъв размер навсякъде, което говори за високо качество на сглобката. Осветлението вече може да променя цвета си, като се предлагат 64 различни нюанса.

Пред водача е поставен оригинален волан с четири спици, а на централния тунел вместо селектор за превключване на режимите на автоматичната трансмисия има бутони. Предният панел обгръща салона, а вентилационните отвори са опънати по цялата му широчина. Параметрите на инструменталния панел се показват на 10,25-инчов дисплей с променлива конфигурация без козирка.

Широката централна конзола е наклонена и в нея е интегриран 10,25-инчовият сензорен дисплей с висококачествена графика на картината, детайлна карта на навигацията и прецизни изгледи от четирите камери, даващи 360-градусов обзор около автомобила.

Повечето бутони са чувствителни на допир и се задействат само с леко докосване. В основата на централната конзола е инсталирано безжично зарядно устройство за смартфон.

Височината и дълбочината на кормилната колона се променят, а седалката на водача има доста широк набор от настройки. Предните седалки са по-меки и по-удобни, и освен това имат подобрена странична опора. В най-високото ниво на оборудване Premium седалките са снабдени с електрическо задвижване, отопление и вентилация, а воланът също се отоплява.

Високата позиция на седене осигурява чудесна видимост напред и настрани, но обзорът назад е ограничен поради масивните колони на покрива и малкото стъкло. Между седалките е монтиран подлакътник с просторна кутия вътре.

На втория ред седалки мястото за краката е увеличено с 26 мм и има прилично пространство за главите дори и на пътници с височина до 1,90 метра, но по-удобно тук ще се чувстват двама. Задните облегалки разполагат с регулиране на ъгъла на наклон.

Обемът на багажника е 577 литра в нормално състояние и 1756 литра при сгънати задни седалки. В топверсията Premium капакът на багажника е оборудван с електрическо управление с контролирано отваряне и затваряне.

Дори и в базовото ниво на оборудване, новият Hyundai Tucson разполага с много удобства, които съвременните потребители очакват на борда на един автомобил. В нивото Comfort има електрически стъкла и огледала за обратно виждане, климатик, радио, Bluetooth, круиз контрол, камера за движение на заден ход, 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация, технология за автоматично спиране и активно управление в лентата.

Най-скъпата версия Premium глези с безключов достъп, тризонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, люк на покрива, отопляеми задни седалки, сателитна навигация, следене на слепите зони и полуавтономно шофиране. Опциите включват всеобхватни камери, автопилот при паркиране и отделна въздушна възглавница между предните седалки.

С хибридна система Tucson може да измине 50 км изцяло на ток безшумно и чисто

Новият Hyundai Tucson се предлага с богат избор от бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор, като повечето от тях са допълнени с 48-волтова хибридна система за подпомагане на агрегата с вътрешно горене. Бензиновият 1,6-литров 4-цилиндров турбодвигател 1.6 T-GDI се предлага във варианти с мощност от 150 и 180 к.с. По-мощната версия разполага с максимален въртящ момент от 265 Нм в интервала от 1500 до 4500 об/мин, благодарение на което моторът има тяга в широк диапазон и ускорява пъргаво както от място, така и при изпреварване.

Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която позволява бърза смяна на предавките и допринася за приличната динамика. Има възможност и за ръчна смяна на предавките с пера на волана, а в спортен режим трансмисията държи по-високи обороти на двигателя и превключва скоростите нагоре малко по-късно. Благодарение на хибридната инсталация, разходът на бензин в града е 8,4 л/100 км, на извънградски път е 6,1 л/100 км, а в смесен цикъл е 7,1 л/100 км.

Като алтернатива се предлага и хибрид, при който 1,6-литровия турбодвигател е допълнен от електрически мотор с 60 к.с. със сумарна мощност 230 к.с. и приличен въртящ момент от 350 Нм. Предлага се и електрифицирана версия Plug-in Hybrid с 265 к.с., която се зарежда в контакта. Хибридният модел може да измине около 50 км изцяло на ток, задвижван само от електрическия мотор, което води до безшумно шофиране и нулев разход на гориво.

За хората, които пътуват много и изминават голям пробег, все още най-подходящ е Tucson с 1,6-литровия турбодизелов двигател, който се предлага във версии със 115 и 136 к.с., като вторият вариант се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване 4х4.

На пътя новият Hyundai Tucson се държи много по-уверено от преди. Воланът му е станал по-точен и информативен, въпреки че се върти лесно и само в режим Sport става по-тежък. Колата вози по-твърдо в сравнение с предходния модел, което е особено забележимо с 19-инчови нископрофилни гуми, но наклоняването на каросерията също е намалено. Шумоизолацията на салона е значително подобрена и при високи скорости вътре е забележимо по-тихо, въпреки че шумът от вятъра на магистралата все още се чува. Пътният просвет от 170 мм помага в снежните преспи.

Новият Hyundai Tucson се предлага със задвижване на четирите колела от системата HTRAC или само с предно предаване. Ако искате по-голяма сигурност през зимата или често излизате на разходки извън пътя, системата 4х4 ще е от голяма полза. През по-голямата част от времето тягата се прехвърля към предните колела, но ако е необходимо, се включва и задният мост.

В режим Lock обаче можете принудително да включите задвижването на четирите колела със скорост до 40 км/ч. Има и система за управление на вектора на тягата, която помага да се преодолее недозавиването. Има също така и технология за подпомагане при спускане на стръмен наклон и система за избор на режим за различни видове офроуд условия.

Новият Hyundai Tucson вече се продава у нас, а цените започват от 49 780 лева за базовия модел в ниво Comfort с предно предаване и механична скоростна кутия. Моделът с 1,6-литров 4-цилиндров турбодвигател 1.6 T-GDI с мощност от 180 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване на четирите колела 4х4 струва минимум 60 480 лева.

Технически характеристики

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4х4

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + 48V

7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител

180 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

265 Нм максимален въртящ момент при 1500-4500 об/мин

9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

201 км/ч максимална скорост

7,1 л/100 км среден разход на бензин

162 г/км емисии на СО2

60 480 лева цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.