П ървото поколение на Hyundai Tucson (изговаря се Тусон) дебютира през 2004 г. и се превърна в един от най-масовите модели на марката с над 7 милиона произведени автомобила. Второто поколение се появи през 2009 г. и за Европа носеше името ix35. При третото издание през 2015 г. корейците отново се върнаха към името Tucson и представиха един наистина чудесен компактен SUV.
През есента на 2020 година Hyundai показа първите скици на новия Tucson, който прилича повече на космически кораб, отколкото на автомобил. Сега пред нас е четвъртото поколение на Tucson, който е претърпял съществена промяна и изглежда като гост от бъдещето.
Първото поколение на Hyundai Tucson (изговаря се Тусон) дебютира през 2004 г. и се превърна в един от най-масовите модели на марката с над 7 милиона произведени автомобила. Второто поколение се появи през 2009 г. и за Европа носеше името ix35. При третото издание през 2015 г. корейците отново се върнаха към името Tucson и представиха един наистина чудесен компактен SUV.
През есента на 2020 година Hyundai показа първите скици на новия Tucson, който прилича повече на космически кораб, отколкото на автомобил. Сега пред нас е четвъртото поколение на Tucson, който е претърпял съществена промяна и изглежда като гост от бъдещето.
Новият Hyundai Tucson е изграден на изцяло нова платформа и малко е пораснал. Сега високопроходимият автомобил достига дължина 4500 мм, широчина 1865 мм, височина 1651 мм и междуосие 2680 мм. Базовата версия на модела тежи 1558 кг.
Още на пръв поглед се вижда, че новият Hyundai Tucson се е променил съществено и дизайнът му е много напредничав и изразителен. Разликите с концептуалния модел са минимални, запазени са дори оригиналните LED фарове, интегрирани в решетката пред радиатора.
Новият Tucson изглежда мускулест и атлетичен, благодарение на дългия си преден капак и късите надвеси, докато заобленият покрив и заострената линия на прозорците придават динамика на колата. В профила изпъкват множество насложени геометрични форми, които преливат от една в друга.
Калниците са разширени до такава степен, че да побират с лекота дори 19-инчовите колела с красиви алуминиеви джанти. Задните светлини са триъгълни и са свързани по между си със светлинна линия, а над капака на багажника е поставен масивен спойлер.
Авангардният външен вид на новия Hyundai Tucson намира очаквано продължение в интериора. Материалите са подобрени и достигат нивото на моделите от премиум сегмента, всички детайли в салона изглеждат луксозно и се усещат приятно меко при допир.
При внимателно вглеждане в детайлите на новия Tucson се виждат малките фуги между тях с еднакъв размер навсякъде, което говори за високо качество на сглобката. Осветлението вече може да променя цвета си, като се предлагат 64 различни нюанса.
Пред водача е поставен оригинален волан с четири спици, а на централния тунел вместо селектор за превключване на режимите на автоматичната трансмисия има бутони. Предният панел обгръща салона, а вентилационните отвори са опънати по цялата му широчина. Параметрите на инструменталния панел се показват на 10,25-инчов дисплей с променлива конфигурация без козирка.
Широката централна конзола е наклонена и в нея е интегриран 10,25-инчовият сензорен дисплей с висококачествена графика на картината, детайлна карта на навигацията и прецизни изгледи от четирите камери, даващи 360-градусов обзор около автомобила.
Повечето бутони са чувствителни на допир и се задействат само с леко докосване. В основата на централната конзола е инсталирано безжично зарядно устройство за смартфон.
Височината и дълбочината на кормилната колона се променят, а седалката на водача има доста широк набор от настройки. Предните седалки са по-меки и по-удобни, и освен това имат подобрена странична опора. В най-високото ниво на оборудване Premium седалките са снабдени с електрическо задвижване, отопление и вентилация, а воланът също се отоплява.
Високата позиция на седене осигурява чудесна видимост напред и настрани, но обзорът назад е ограничен поради масивните колони на покрива и малкото стъкло. Между седалките е монтиран подлакътник с просторна кутия вътре.
На втория ред седалки мястото за краката е увеличено с 26 мм и има прилично пространство за главите дори и на пътници с височина до 1,90 метра, но по-удобно тук ще се чувстват двама. Задните облегалки разполагат с регулиране на ъгъла на наклон.
Обемът на багажника е 577 литра в нормално състояние и 1756 литра при сгънати задни седалки. В топверсията Premium капакът на багажника е оборудван с електрическо управление с контролирано отваряне и затваряне.
Дори и в базовото ниво на оборудване, новият Hyundai Tucson разполага с много удобства, които съвременните потребители очакват на борда на един автомобил. В нивото Comfort има електрически стъкла и огледала за обратно виждане, климатик, радио, Bluetooth, круиз контрол, камера за движение на заден ход, 7 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация, технология за автоматично спиране и активно управление в лентата.
Най-скъпата версия Premium глези с безключов достъп, тризонов автоматичен климатик, сензори за светлина и дъжд, люк на покрива, отопляеми задни седалки, сателитна навигация, следене на слепите зони и полуавтономно шофиране. Опциите включват всеобхватни камери, автопилот при паркиране и отделна въздушна възглавница между предните седалки.
С хибридна система Tucson може да измине 50 км изцяло на ток безшумно и чисто
Новият Hyundai Tucson се предлага с богат избор от бензинови и дизелови двигатели с турбокомпресор, като повечето от тях са допълнени с 48-волтова хибридна система за подпомагане на агрегата с вътрешно горене. Бензиновият 1,6-литров 4-цилиндров турбодвигател 1.6 T-GDI се предлага във варианти с мощност от 150 и 180 к.с. По-мощната версия разполага с максимален въртящ момент от 265 Нм в интервала от 1500 до 4500 об/мин, благодарение на което моторът има тяга в широк диапазон и ускорява пъргаво както от място, така и при изпреварване.
Двигателят е съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител, която позволява бърза смяна на предавките и допринася за приличната динамика. Има възможност и за ръчна смяна на предавките с пера на волана, а в спортен режим трансмисията държи по-високи обороти на двигателя и превключва скоростите нагоре малко по-късно. Благодарение на хибридната инсталация, разходът на бензин в града е 8,4 л/100 км, на извънградски път е 6,1 л/100 км, а в смесен цикъл е 7,1 л/100 км.
Като алтернатива се предлага и хибрид, при който 1,6-литровия турбодвигател е допълнен от електрически мотор с 60 к.с. със сумарна мощност 230 к.с. и приличен въртящ момент от 350 Нм. Предлага се и електрифицирана версия Plug-in Hybrid с 265 к.с., която се зарежда в контакта. Хибридният модел може да измине около 50 км изцяло на ток, задвижван само от електрическия мотор, което води до безшумно шофиране и нулев разход на гориво.
За хората, които пътуват много и изминават голям пробег, все още най-подходящ е Tucson с 1,6-литровия турбодизелов двигател, който се предлага във версии със 115 и 136 к.с., като вторият вариант се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване 4х4.
На пътя новият Hyundai Tucson се държи много по-уверено от преди. Воланът му е станал по-точен и информативен, въпреки че се върти лесно и само в режим Sport става по-тежък. Колата вози по-твърдо в сравнение с предходния модел, което е особено забележимо с 19-инчови нископрофилни гуми, но наклоняването на каросерията също е намалено. Шумоизолацията на салона е значително подобрена и при високи скорости вътре е забележимо по-тихо, въпреки че шумът от вятъра на магистралата все още се чува. Пътният просвет от 170 мм помага в снежните преспи.
Новият Hyundai Tucson се предлага със задвижване на четирите колела от системата HTRAC или само с предно предаване. Ако искате по-голяма сигурност през зимата или често излизате на разходки извън пътя, системата 4х4 ще е от голяма полза. През по-голямата част от времето тягата се прехвърля към предните колела, но ако е необходимо, се включва и задният мост.
В режим Lock обаче можете принудително да включите задвижването на четирите колела със скорост до 40 км/ч. Има и система за управление на вектора на тягата, която помага да се преодолее недозавиването. Има също така и технология за подпомагане при спускане на стръмен наклон и система за избор на режим за различни видове офроуд условия.
Новият Hyundai Tucson вече се продава у нас, а цените започват от 49 780 лева за базовия модел в ниво Comfort с предно предаване и механична скоростна кутия. Моделът с 1,6-литров 4-цилиндров турбодвигател 1.6 T-GDI с мощност от 180 к.с., съчетан със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и задвижване на четирите колела 4х4 струва минимум 60 480 лева.
Технически характеристики
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V 7DCT 4х4
1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + 48V
7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител
180 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин
265 Нм максимален въртящ момент при 1500-4500 об/мин
9,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
201 км/ч максимална скорост
7,1 л/100 км среден разход на бензин
162 г/км емисии на СО2
60 480 лева цена на модела
Монитор