Гимназисти от Русе правят 3D бижута и копчета
3

Гимназисти от Русе правят 3D бижута и копчета

Дигитайзер превръща картонени кройки на облекла в електронни цифрови модели

Учениците от Професионална гимназия по облекло „Недка Иван Лазарова“ - Русе, ще имат възможност да моделират и изработват разнообразни 3D аксесоари към облеклото – бижута, копчета, декоративни елементи. Това ще се случи с помощта на новия принтер, който е част от оборудването на новоизградения Център за технологии в креативните индустрии по Национална програма на МОН „Изграждане на училищна STEM среда“.

„Най-голямо предизвикателство и интерес у учениците буди работата с 3D принтера - робот, който изгражда триизмерни физически предмети на базата на компютърен модел чрез процес на добавяне, при който се наслагват последователно слоеве от материал“, сподели директорът на гимназията Диана Иванова.

Новият център е на обща стойност 334 099 лева. Той включва 3 кабинета, шевна работилница и учителски офис. Във всички учебни зали е изградено фронтално обучително пространство с интерактивна техника за провеждане на презентации, симулации и демонстрации с различни дигитални и мултимедийни ресурси - таблети, 3D очила, преносими компютри, интерактивни дъски. В единия кабинет е инсталирана CAD/CАМ-система с периферни устройства – дигитайзер и специализиран широкоформатен плотер, който изчертава файловете на маркери. „С помощта на дигитайзера картонени или хартиени кройки на облекла се превръщат в електронни цифрови модели с голяма точност на формата и размерите на конструкцията“, посочи Иванова. Модерно оборудвана е работилница със съвременни шевни машини – 3-конечен, 4-конечен оверлог и машина за бродерия.

Целта на новата придобивка в гимназията по облекло е да насърчава ученето чрез творчество и правене, учебното съдържание да се упражнява с различни иновативни методи. Базата ще се използва не само за специалностите в сферата на шевна индустрия – „Моден дизайн“, „Компютърно проектиране и десениране на тъкани площни изделия“, „Конструиране, моделиране и технология на облекло от текстил“. Кабинетите са предназначени и за обучение по специалност „Организация и технология на фризьорските услуги“. „Обучението в центъра е насочено към креативните индустрии и ще подпомогне мотивирането на учениците към нови пътища, по които да сбъднат мечтите си, ще засили тяхната адаптивност към пазара на труда. Училищната среда е превърната в модерно интерактивно пространство, което насърчава интереса на възпитаниците ни към учене и им предоставя шанс за личностно и професионално израстване, придобиване на умения за справяне с предизвикателствата на съвремието“, сподели за ползите от новия център директорката.

В рамките на проекта 15 учители са преминали няколко обучения за работа в STEM среда – виртуална, добавена и смесена реалност в процеса на обучение; интерактивни средства за образованието и др. Ръководството на гимназията възнамерява чрез вътрешноучилищна квалификация да бъдат обучени всички учители.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.