0

В арна вече има престижен имидж на университетски град, в който се получава добро висше образование. Това показва интересът за следване и за продължаване на висшето образование в морската ни столица от посетителите на варненския шанд на провелата се миналата седмица специализирана туристическа борса ITB в Берлин.

Варна вече има престижен имидж на университетски град, в който се получава добро висше образование. Това показва интересът за следване и за продължаване на висшето образование в морската ни столица от посетителите на варненския шанд на провелата се миналата седмица специализирана туристическа борса ITB в Берлин.

„В Германия имиджът на Варна, като място за получаване на добро образование, очевидно расте. В тази посока имаше много родители и млади хора, които търсеха повече информация за възможностоте в града“, съобщи ръководителят на Туристическия информационен център във Варна, Тихомир Патарински.

„Не можем да не кажем, че плюс в тази посока са директните линии на нискотарифните компании, защото целогодишно Варна е свързана  - в момента с два, а от лятото и с още три града в Германия. Това, когато се избира място за следване, е много важно“, обясни още ръководителят на ТИЦ- Варна.

Друг фокус на ITB в Берлин е бил върху онлайн-продавачите на почивки и търсачките. В първите дни на форума са проведени доста подобни срещи с такива онлайн продавачи. Като, че ли в последните години все повече се засилва този сегмент, навлизащ все повече в туризма, коментира Патарински.

В дните, предвидени за масова публика, към щанда на Варна в Берлин е имало огромен интерес, както от страна на журналисти, така и от немци в по-зряла възраст. „Идваха туристи, някои от които вече си бяха записали ранни почивки. Други се колебаеха кога и къде да резервират. Тази година имаше засилен интерес към един сегмент от малко по-възрастна публика. Те питаха и за възможностите за покупка на жилища, което предишни години не се е случвало“, обясни още Тихомир Патарински.