През февруари французите и германците представиха триото компактни пътнически ванове Peugeot Rifter, Citroen Berlingo и Opel Combo. Технически моделите от новото поколение са идентични, като разликата между тях е само в дизайна на предниците и няколко дребни неща. Сега трите марки, обединени под шапката на концерна PSA Group, показаха и лекотоварните версии на моделите – Partner, Berlingo Van и Combo Van. Новите модели ще бъдат представени на пазара у нас през ноември.

За разлика от пътническото Peugeot Rifter, лекотоварната версия е запазила познатото от предшествениците име Partner. Стандартната версия на новите компактни ванове е с дължина 4,40 метра при междуосие 2,79 метра, а удължената версия достига дължина 4,75 м и междуосие 2,98 м. В зависимост от версията, при сгъване на облегалката на предната седалка, във вановете могат да се транспортират предмети с дължина до 3 метра в късата и до 3,35 метра в удължената версия.

При стандартната версия дължината на товарното пространство е 1,81 метра, а обемът варира от 3,30 до 3,80 куб.см., което е достатъчно за да се поберат две европалета. Дългата версия събира предмети с дължина до 2,16 метра, а максималното товарно пространство варира от 3,90 до 4,40 куб.м. Товароносимостта на вановете е до 1000 кг в късата версия и до 950 кг и до в удължената версия, поради по-високото собствено тегло на по-дългата версия.

Оформлението на интериора на трите товарни вана се различава незначително, като най-отчетливо разликата е изразена при Peugeot Partner, при което пред водача е поставен характерния за марката i-Cockpit. За всички модели общ е 8-инчовият централен екран, който се простира над централната конзола, както и широките възможности за интегриране със смартфони и навигационна система. Има избор между две възможности за работното място на шофьора – по-комфортния вариант се нарича Driver, а базовият Worker е повдигнат с 30 мм. Стандартни са двете задни врати, а като опция се предлагат една или две странични плъзгащи се врати.

Подобно на пътническите варианти, новите Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo Van са оборудвани с най-съвременните системи за помощ, като например спазване на пътната маркировка с активно завиване,  автоматично спиране, наблюдение на слепи зони, подобряване на сцеплението чрез системата Grip Control (IntelliGrip в Opel) помощ при спускане, наблюдение на знаците и умората на водача, автоматично превключване на фаровете, стабилизиране на ремаркето. Рядкост в сегмента са адаптивният круиз контрол с функция Stop&Go, цветен прожекционен дисплей и автоматична ръчна спирачка.

Има и много иновации за сегмента. Индикаторът за претоварване ви уведомява, когато се достигне допустимите стойности на общата маса. Системата за обзор е оборудвана с две камери - на външното огледало на пътника и в горната част на задните врати. Втората също така може да променя и зрителното поле на близо и на далече. Изгледът за близък план е активен при включване на заден ход, а при движение напред по подразбиране е зададен режимът за далече, който замества централното огледало в салона. Неговата роля в тази система се играе от отделен 5-инчов екран.

За задвижването на Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo Van ще се използват познатите френски двигатели. Бензиновият е с турбокомпресор и директно впръскване на горивото 1.2 PureTech с мощност 110 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия или 130 к.с. в съчетание с 8-степенната автоматична трансмисия. По-популярни ще са турбодизеловите мотори BlueHDi с работен обем 1,6 литра с мощност 75 или 100 к.с., както и новият 1,5-литров агрегат BlueHDi със 130 к.с., който ще се предлага в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия. Другите два дизелови мотора ще са съчетани само с 5-степенна механична кутия. Новото Peugeot Partner ще предлага възможност за различни варианти за преобразуване. Ванът ще може да се прекрои в хладилен фургон или да бъде оборудван със задвижване на четирите колела.

По темата: opel Citroen Peugeot ванове
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Новото BMW X6 идва с още по-голяма самоувереност

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за „Камион на годината 2020”

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros стана „Камион на годината” за пети път. Журналистите от специализираните издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Автомобилният гигант Ford спечели наградите в двете най-престижни международни надпревари за лекотоварни превозни средства. Най-напред хибридът Ford Transit Custom беше обявен за „Международен ван на 2020 година”, а след това пикапът Ford Ranger беше удостоен с „Международната награда за пикап” на 2020 година.

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Новото Renault Captur се трансформира в SUV

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.