0

П рез февруари французите и германците представиха триото компактни пътнически ванове Peugeot Rifter, Citroen Berlingo и Opel Combo. Технически моделите от новото поколение са идентични, като разликата между тях е само в дизайна на предниците и няколко дребни неща. Сега трите марки, обединени под шапката на концерна PSA Group, показаха и лекотоварните версии на моделите – Partner, Berlingo Van и Combo Van. Новите модели ще бъдат представени на пазара у нас през ноември.

През февруари французите и германците представиха триото компактни пътнически ванове Peugeot Rifter, Citroen Berlingo и Opel Combo. Технически моделите от новото поколение са идентични, като разликата между тях е само в дизайна на предниците и няколко дребни неща. Сега трите марки, обединени под шапката на концерна PSA Group, показаха и лекотоварните версии на моделите – Partner, Berlingo Van и Combo Van. Новите модели ще бъдат представени на пазара у нас през ноември.

За разлика от пътническото Peugeot Rifter, лекотоварната версия е запазила познатото от предшествениците име Partner. Стандартната версия на новите компактни ванове е с дължина 4,40 метра при междуосие 2,79 метра, а удължената версия достига дължина 4,75 м и междуосие 2,98 м. В зависимост от версията, при сгъване на облегалката на предната седалка, във вановете могат да се транспортират предмети с дължина до 3 метра в късата и до 3,35 метра в удължената версия.

При стандартната версия дължината на товарното пространство е 1,81 метра, а обемът варира от 3,30 до 3,80 куб.см., което е достатъчно за да се поберат две европалета. Дългата версия събира предмети с дължина до 2,16 метра, а максималното товарно пространство варира от 3,90 до 4,40 куб.м. Товароносимостта на вановете е до 1000 кг в късата версия и до 950 кг и до в удължената версия, поради по-високото собствено тегло на по-дългата версия.

Оформлението на интериора на трите товарни вана се различава незначително, като най-отчетливо разликата е изразена при Peugeot Partner, при което пред водача е поставен характерния за марката i-Cockpit. За всички модели общ е 8-инчовият централен екран, който се простира над централната конзола, както и широките възможности за интегриране със смартфони и навигационна система. Има избор между две възможности за работното място на шофьора – по-комфортния вариант се нарича Driver, а базовият Worker е повдигнат с 30 мм. Стандартни са двете задни врати, а като опция се предлагат една или две странични плъзгащи се врати.

Подобно на пътническите варианти, новите Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo Van са оборудвани с най-съвременните системи за помощ, като например спазване на пътната маркировка с активно завиване,  автоматично спиране, наблюдение на слепи зони, подобряване на сцеплението чрез системата Grip Control (IntelliGrip в Opel) помощ при спускане, наблюдение на знаците и умората на водача, автоматично превключване на фаровете, стабилизиране на ремаркето. Рядкост в сегмента са адаптивният круиз контрол с функция Stop&Go, цветен прожекционен дисплей и автоматична ръчна спирачка.

Има и много иновации за сегмента. Индикаторът за претоварване ви уведомява, когато се достигне допустимите стойности на общата маса. Системата за обзор е оборудвана с две камери - на външното огледало на пътника и в горната част на задните врати. Втората също така може да променя и зрителното поле на близо и на далече. Изгледът за близък план е активен при включване на заден ход, а при движение напред по подразбиране е зададен режимът за далече, който замества централното огледало в салона. Неговата роля в тази система се играе от отделен 5-инчов екран.

За задвижването на Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo Van ще се използват познатите френски двигатели. Бензиновият е с турбокомпресор и директно впръскване на горивото 1.2 PureTech с мощност 110 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия или 130 к.с. в съчетание с 8-степенната автоматична трансмисия. По-популярни ще са турбодизеловите мотори BlueHDi с работен обем 1,6 литра с мощност 75 или 100 к.с., както и новият 1,5-литров агрегат BlueHDi със 130 к.с., който ще се предлага в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия или с 8-степенна автоматична трансмисия. Другите два дизелови мотора ще са съчетани само с 5-степенна механична кутия. Новото Peugeot Partner ще предлага възможност за различни варианти за преобразуване. Ванът ще може да се прекрои в хладилен фургон или да бъде оборудван със задвижване на четирите колела.