Френски вериги поискаха да продават местни храни с предимство

Френски вериги поискаха да продават местни храни с предимство

Българските търговци обмислят предложението на колегите си

Произведените зеленчуци, плодове, меса и млечни продукти във Франция ще бъдат излагани на специални щандове в големите търговски вериги в Страната на Петела. Местните продукти с предимство ще бъдат популяризирани от търговците по всички възможни начини, включително и по интернет. Ще има общ за всички марки банер и ще бъдат организирани промоции и акции за пресни и местни продукти.

Харта

Това става ясно от харта, която са подписали в началото на ноември 10 големи търговски вериги под патронажа на министъра на земеделието във Франция Жулиен Денорманди. Любопитното е, че инициативата е на самите търговци. А слоганът на хартата е „По-близо до вас и вашите вкусове”.

Като основна причина за подписване на този документ веригите сочат здравната криза и че целта им е да улеснят потока от местни продукти чрез създаването на „платформа за доставчици" като се използва самите връзка с междупрофесионални, браншови организации.


Аргумент


Аргументът на търговците е, че понеже 70% от френските покупки на храни се правят в големите вериги, затова документът цели да насърчи достъпа на възможно най-много хора до здравословна, безопасна, устойчива и местна храна. Хартата ще действа една година, но влиза в сила от началото на февруари догодина.


България


Междувременно у нас Сдружението за модерна търговия се срещна с министъра на земеделието Десислава Танева и се запозна с инициативата на френските си колеги. Засега всеки търговец обмисля тази идея, но нямаме общо становище. Това коментира пред „Телеграф“ гласът на сдружението на големите хипермаркети Мира Иванова. Тя допълни, че те също са имали идея доброволно да си сътрудничат по отношение на българските храни.

Видими и достъпни


Веригите във Франция са разписали правила, които трябва да спазват. На първо място те се ангажират да правят видими и достъпни указанията за произход на продуктите, по- специално тези, които гарантират проследяемост на етапите на производство на френските храни, които са разработени от междубраншовите организации там.

Друг ангажимент е да популяризират пресни продукти на рафтове, каталози и на уебсайтове. Например сезонните плодове и зеленчуци да се представят редовно и с предимство в съответствие с политиката на търговците на дребно, чрез специални щандове с информация за това как и къде са произведени, както и със съответните рецепти за приготвяне, ако е възможно.

Ще се промотират със специални събития и с предимство местни меса, сирена и др. Една от идеите е това да става дори в присъствието на животновъда, който може да разказва за фермата си и др.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.