0

О твъд океана Ford от години произвежда спортния офроуд пикап F-150 Raptor. Сега американският гигант получи и по-малък брат, предназначен за Европа. Пикапът Ford Ranger за първи път се сдоби с версия Raptor, носеща името на динозавъра. Новият Ranger Raptor е разработен от спортното подразделение Ford Performance и е предназначен за истинските ентусиасти на шофирането извън пътя.

Отвъд океана Ford от години произвежда спортния офроуд пикап F-150 Raptor. Сега американският гигант получи и по-малък брат, предназначен за Европа. Пикапът Ford Ranger за първи път се сдоби с версия Raptor, носеща името на динозавъра. Новият Ranger Raptor е разработен от спортното подразделение Ford Performance и е предназначен за истинските ентусиасти на шофирането извън пътя.

Новият Ranger Raptor e най-малкият пикап в семейството на Ford, но за Европа неговите размери са доста сериозни. Дължината му достига почти 5,40 метра, широчината е над 2 метра, а междуосието е 3,22 метра. Пикапът тежи над 2,5 тона. Специалната версия Raptor се предлага само с каросерия с 4 врати.

Новият пикап Ford Ranger Raptor изглежда солиден и заплашителен. Има масивни брони, изразени мускулести калници и релефен преден капак. Пикапът се различава на първо място по новата радиаторна решетка с надпис Ford. Големите фарове се допълват от LED светлини. Новите издадени напред брони са покрити с черна пластмаса, а дъното е подсилено със защитни стоманени плочи. Арките на колелата са разширени, за да побират огромните гуми за всички терени BF Goodrich с размер 285/70 R17. Товарната платформа може да бъде покрита със специален капак. Отзад правят впечатление вертикалните тонирани светлини.

В интериора на новия Ford Ranger Raptor са съчетани кожа и алкантара, зашити с контрастни сини шевове. Воланът с четири спици е тапициран с перфорирана кожа, а зад него се намират магнезиевите пера за ръчно превключване на предавките. Новият Ford Ranger Raptor е получил специални циферблати на инструменталния панел с отделни окръжности, а между тях е цветният екран на бордовия компютър. На централния панел е поставен 8,0-инчов цветен сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3, която позволява на водачите да контролират аудиосистемата, навигационната система и свързаните смартфони, като използват прости разговорни гласови команди.

Системата предоставя съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto без допълнителни такси и включва SYNC AppLink за гласово активиране на редица приложения за смартфон. Бутоните на аудиосистемата и телефона, както и регулаторите на климатика са големи и удобни. В централната конзола има малка ниша за телефони. В салона има напълно достатъчно отделение за дребен багаж. Жабката е много голяма и в нея лесно може да се побере лаптоп. В предния подлакътник има ниша за съхранение на напитки с функция за охлаждане, като освен това тук са инсталирани и USB порт и 12-волтов контакт. Под предните седалки са интегрирани чекмеджета с осветление, а на вратите има големи джобове за бутилки.

Новият Ford Ranger Raptor е обзаведен със специални спортни седалки със странични опори, но въпреки това са меки и удобни. Те са оборудвани с отопление, а седалката на водача има и електрическо регулиране. На втория ред има достатъчно място за пътници с височина до 190 см. Диванът е доста широк и дава възможност за удобно настаняване на трима пътници. Задните седалки могат да бъдат сгънати и така се освобождава място за допълнителен багаж в интериора.

Оборудването на Ford Ranger Raptor е изключително богато и включва система за достъп без ключ, пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема, Bluetooth, сензори за светлина и дъжд, камера за обратно виждане, круиз контрол. За безопасността на пътниците пикапът е оборудван с 8 въздушни възглавници, електронна стабилизираща система, система за автоматично спиране, технология за спазване на пътното платно и камера за разпознаване на знаците.

Под капака на спортния пикап Ford Ranger Raptor се намира нов 2,0-литров дизелов двигател EcoBlue с двоен турбокомпресор. Неговата мощност е 213 к.с. и има впечатляващ въртящ момент от 500 Нютон метра, налични в интервала от 1750 до 2000 оборота в минута. На пътя двигателят работи изненадващо тихо и плавно. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,5 секунди, а максималната скорост е ограничена на 170 км/ч. На междуградски път разходът на гориво е много умерен и в комбиниран цикъл е 8,9 л/100 км. Новата 10-степенна автоматична трансмисия работи плавно и предлага бързи реакции. Пикапът Raptor може да тегли ремарке с тегло 2,5 тона, а товароносимостта е 620 кг.

Настроен за всякакви терени с възможност за избор между шест режима

Задвижването на новия Ford Ranger Raptor е на всички колела и е допълнено от понижаваща предавка и заключване на диференциала. Има и система за контрол на спускането по стръмен наклон Hill Descent Control и избор на режими за различни видове офроуд. Геометричната проходимост е значително подобрена в сравнение със стандартния Ranger, като ъгълът на заход е увеличен до 32,5 градуса, а ъгълът на отход е 24 градуса. Пътният просвет е нараснал до впечатляващите 283 мм, а дълбочината на газене на водно препятствие е 850 мм. Благодарение на всички тези качества, Ford Ranger Raptor е в стихията си извън пътя.

Почти няма офроуд, който да затрудни високопроходимия пикап. Той може да не е прекалено бърз на асфалта, но извън него демонстрира отлично поведение. Ходът на окачването се е увеличил с 32% отпред и с 18% отзад. Задното окачване е напълно ново, също така са монтирани спортни амортисьори и сега шофирането по неравности е по-комфортно. Дори след скокове от трамплин, приземяването е доста меко. В същото време пикапът на Ford се наклонява по-малко в завоите. Разширената следа допринася за по-добрата стабилност. Воланът все още не е много информативен и маневреността не е най-добрата, като диаметърът на завой е 12,9 м. Новите спирачни дискове с диаметър 332 мм отпред и отзад спират перфектно тежкия пикап. В същото време в кабината е много тихо, благодарение на системата за активно намаляване на шума.

Новият Ford Ranger Raptor позволява на водачите да избират между шест режима на системата за управление спрямо терена, за да се справят с разнообразни терени и сценарии на шофиране. На пътя най-удачен е нормалният режим, който подчертава комфорта, икономията на гориво и управляемостта. В спортния режим двигателят е по-отзивчив за вълнуващо шофиране на пътя. Режимът „Трева/Чакъл/Сняг” е създаден за безопасно и уверено шофиране по хлъзгави и неравни повърхности извън пътя. В режим „Кал/Пясък” реакциите на автомобила са настроени за оптимално сцепление и инерция при дълбоки, поддаващи се на деформация повърхности като пясък и кал.

Режимът „Скали” е специално за скалист терен с ниска скорост на преодоляване, където ключов елемент е плавният контрол. Най-вълнуващо усещане предлага режимът „Баха”, предназначен за високоскоростен офроуд, който носи името на известното пустинно рали „Баха”. Режимът позволява да карате със скорост от около 100 км/ч по черен път или по пясъчни дюни, което е невероятно и много вълнуващо. И ако ви стане скучно, можете дори да направите дрифт с Raptor, като изберете само задвижване на задните колела и натиснете рязко газта в завой.

Новият Ford Ranger Raptor вече се продава в Европа и у нас, но цената му е доста сериозна – 120 000 лева. Добрата новина е, че за налични автомобили на склад има сериозна отстъпка. Пикапът се съпътства с гаранция от 5 години или 250 000 км.

Технически характеристики

Ford Ranger Raptor 2.0 TDCi 4х4

2,0-литров 4-цилиндров битурбо дизелов двигател

10-степенна автоматична скоростна кутия

213 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

500 Нм въртящ момент при 1750-2000 об/мин

10,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

8,9 л/100 км среден разход на дизел

233 г/км емисии на СО2

120 000 лева цена на модела