0

Ford представи опция за нова 7-степенна автоматична скоростна кутия за моделите Puma и Fiesta, задвижвани от 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost Hybrid. Тя за първи път ще позволи на водачите, които предпочитат автоматични скорости, да намалят емисиите си на CO2 и да спестят пари, използвайки 48-волтовата мека хибридна технология на Ford.

Ford представи опция за нова 7-степенна автоматична скоростна кутия за моделите Puma и Fiesta, задвижвани от 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost Hybrid. Тя за първи път ще позволи на водачите, които предпочитат автоматични скорости, да намалят емисиите си на CO2 и да спестят пари, използвайки 48-волтовата мека хибридна технология на Ford.

Новата 7-степенната автоматична трансмисия на Ford, предлагана за Puma и Fiesta, ще направи шофирането по-малко уморително, особено в градски условия на често спиране и потегляне. Освен това бързите и безпроблемни превключвания на предавките допълват електрически усилената производителност на хибридния задвижващ механизъм EcoBoost Hybrid, за да подобрят допълнително удоволствието от шофирането.

Комбинирането на 7-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител с хибридна задвижваща система носи на потребителите предимствата и на двете технологии. Също така, новата скоростна кутия увеличава възможностите за избор на хибридни решения, пестящи гориво, за хората, които искат автоматични скорости.

Новата 7-степенна автоматична трансмисия за двигателите EcoBoost Hybrid на Ford Puma и Ford Fiesta е особено подходяща за градско шофиране, където честото спиране и потегляне позволява редовно улавяне и повторно разгръщане на енергия. Новата 7-степенна автоматична скоростна кутия на Ford за първи път дава възможност за комбинация с ефективността на технологията EcoBoost Hybrid.

Технологията EcoBoost Hybrid на Ford използва задвижван от ремък интегриран стартер/генератор, за да възстанови енергията, която обикновено се губи по време на спиране и паркиране, зареждайки 48-волтова литиево-йонна батерия. Интегрираният стартер/генератор действа и като задвижващ механизъм, взаимодействайки си с двигателя, за да осигури помощ при въртящия момент, която може да подобри горивната ефективност или производителност, в зависимост от стила на шофиране.

Допълването на въртящия момент използва интегрирания стартер/генератор за да увеличи общия въртящ момент, наличен от задвижването с до 20 Нм, за по-отзивчиво ускорение в предавката. Намалявайки количеството работа, необходима за по-добра горивна ефективност на двигателя, допълнителният въртящ момент използва интегрирания стартер/генератор за да осигури още до 24 Нм.

Архитектурата с двоен съединител на 7-степенната автоматична скоростна кутия осигурява безпроблемно ускорение с плавна смяна на предавките. Автоматичните скоростни кутии могат да бъдат особено полезни за водачи с ограничена подвижност. Работата с два педала изисква значително по-малко усилие от водача, особено при градски сценарии за шофиране. Трансмисията има и функцията Stop & Go за адаптивен круиз контрол, която може изцяло да спре колата в трафик с често спиране и потегляне или да не се задейства, ако продължителността на спиране е по-малка от 3 секунди.

Прогнозните данни за Ford Fiesta с 1,0-литров двигател EcoBoost Hybrid със 125 к.с. и 7-степенна автоматична трансмисия са за среден разход от 5,2-5,6 л/100 км по WLTP, а за Ford Puma със същия двигател и автоматична трансмисия – 5,7-5,8 л/100 км според WLTP. За по-мощната версия на Ford Puma със 155 к.с. прогнозният разход на гориво е 5,8-5,9 л/100 км.