Ford Puma се завърна като атлетичен кросоувър
8

Ford Puma се завърна като атлетичен кросоувър

Новият модел съчетава привлекателен дизайн, голям багажник и модерни технологии

Почитателите на Ford с носталгия си спомнят за спортното купе с две врати Puma, което се произвеждаше от 1997 до 2003 г. Неотдавна Ford обяви, че името Puma ще се завърне, но този път така ще се казва новият компактен кросоувър с гени на спортист. Сега Ford представи новата Puma, която представлява компактен кросоувър, вдъхновен от дизайна на SUV, притежава най-добрите в класа капацитет и гъвкавост на багажника, както и 48-волтова технология за мек хибриден агрегат.

Новата Puma се присъединява към разширяващата се гама от кросоувъри и SUV на Ford в Европа, включваща Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge и изцяло новия Explorer Plug-In Hybrid. Новата Puma ще бъде пусната в продажба в края на годината и ще се произвежда с високо качество в завода на Ford в Крайова, Румъния, където от 2008 г. досега са инвестирани почти 1,5 милиарда евро.

Новият Ford Puma се отличава с привлекателен дизайн с хармонични черти като монтираните на калниците предни фарове и атлетични линии, характерни за SUV. Предните фарове са изтеглени напред към разпознаваемата радиаторна решетка и придават на Puma дързък, аеродинамичен дизайн на предницата и приветливо лице. Спускащата се назад линия на покрива създава впечатляващ силует и страничен профил на кросоувър с балансирани пропорции. Новият кросоувър Puma се предлага в различни варианти, включително спортния ST-Line и стилния Titanium, отразяващи индивидуалните предпочитания на клиентите. Вдъхновената от Ford Performance Puma ST-Line се предлага с 18-инчови стандартни или с 19-инчови опционални машинно обработени алуминиеви джанти в цвят черен мат и спортно окачване със специално регулирани пружини и амортисьори.

Привлекателният дизайн на Ford Puma крие безпрецедентна за компактен кросоувър практичност, поддържана от най-доброто в класа товарно пространство и обем на багажника от 456 литра. Функционалният багажник може удобно да побере кутия, дълга 112 см, широка 97 см и висока 43 см при сгънати седалки на втория ред. Практичното багажно пространство, наречено Ford MegaBox, осигурява дълбоко и функционално багажно отделение, което може спокойно да побере две чанти за голф в изправено положение. Решението за съхранение предлага капацитет от 80 литра в пространство с широчина 763 мм, дължина 752 мм и дълбочина 305 мм, което може да помести нестабилни предмети до приблизително 115 мм височина, като например домашни растения в изправено положение. Пространството може да се използва със свален капак, за да скрие мръсно оборудване или кални ботуши. Синтетичната облицовка и тапата за източване на дъното правят лесно почистването му с вода.

Новият Ford Puma се задвижва от модерни силови агрегати, като кросоувърът ще бъде сред първите, които ще ползват усъвършенстваната 48-волтовата мека хибридна технология EcoBoost Hybrid на Ford в комбинация с 1,0-литровия бензинов двигател EcoBoost, адаптиран да осигурява по-отзивчива динамика и по-нисък разход на гориво. Интелигентната мека хибридна система ще се предлага във варианти със 125 к.с. и 155 к.с., като ще осигури до 50 Нм въртящ момент, намалявайки количеството работа, изисквано от бензиновия двигател за подобрение на икономията на гориво.

Замяната на въртящия момент допринася за разход на гориво от 5,4 л/100 км за варианта със 125 к.с. и 5,5 л/100 км за версията със 155 к.с. Ще има и избор от модерната гама от бензинови двигатели EcoBoost и дизелови мотори EcoBlue, поддържани от стандартна система Auto Start-Stop за още по-ниски разходи. 1,0-литровият двигател EcoBoost със 125 к.с. на Puma допринася за разход на гориво от 5,8 л/100 км. Стандартна и за двата агрегата е 6-степенната механична скоростна кутия. Като опция за дизеловия силов агрегат ще се предлага плавно превключваща 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

За сигурността и удобството на водача и пътниците в новия Ford Kuga има много модерни технологии, осигуряващи по-лесно и по-спокойно шофиране. Стандартното оборудване включва адаптивен круиз контрол с функция „Спри и тръгни”, разпознаване на пътните знаци за скорост и придържане в средата на лентата по магистрала и в натоварения градски трафик, новата информационна система за локална опасност, което може да информира водача за опасни ситуации по пътя напред, преди те да станат видими за него или за сензорите на автомобила.

Назад

ПО ТЕМАТА

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.