0

П рез 2008 година марката Ford представи своя първи компактен SUV, наречен Kuga. Днес Kuga е на трето място след бестселърите Ford Focus и Fiesta. През 2018 година клиентите са закупили 153 800 автомобила Kuga, допринасяйки за увеличаване на продажбите на високопроходимите модели на Ford с над 19%. Очевидно сега дойде време за третото поколение на модела. Изцяло новият модел Kuga е електрифициран и е първият Ford, предлагащ три вида хибридно задвижване – мек дизелов хибрид, Plug-in хибрид и изцяло хибриден задвижващ агрегат.

През 2008 година марката Ford представи своя първи компактен SUV, наречен Kuga. Днес Kuga е на трето място след бестселърите Ford Focus и Fiesta. През 2018 година клиентите са закупили 153 800 автомобила Kuga, допринасяйки за увеличаване на продажбите на високопроходимите модели на Ford с над 19%. Очевидно сега дойде време за третото поколение на модела. Изцяло новият модел Kuga е електрифициран и е първият Ford, предлагащ три вида хибридно задвижване – мек дизелов хибрид, Plug-in хибрид и изцяло хибриден задвижващ агрегат.

Новият Ford Kuga е по-голям от своя предшественик и е изграден върху разширен вариант на платформата С2, използвана за новия Focus. Благодарение на новата платформа, кросоувърът е с 90 кг по-лек от предходния модел, но е станал по-здрав, тъй като твърдостта на каросерията е увеличена с 10%. Той е нараснал до 4,62 метра на дължина и до 1,88 метра на широчина. Удълженото междуосие от 2,71 метра е довело до увеличаването на пространство в салона и багажника на компактния SUV.

Интериорът на Kuga също е изцяло нов. Той е просторен и съчетава луксозни материали, прецизна изработка и свръхмодерни технологии. Воланът е с плоско дъно, има надписи ST-Line, а педалите са алуминиеви. Новият Ford Kuga предлага още по-интуитивен комфорт и функции в помощ на водача, които позволяват на клиентите да са по-добре свързани в движение. През водача се намира новият 12,3-инчов инструментален екран с реални цветове, а на централната конзола е поставен 8-инчовия сензорен екран на мултимедийната система Ford SYNC 3.

Новият Ford Kuga се предлага със система за предотвратяване на челни удари и сблъсъци с пешеходци, базирана на радар и камера, които наблюдават околните обекти по пътя. Сред електронните асистенти са включени автоматично паркиране, проекционен дисплей и асистент при излизане от паркомясто на заден ход. Освен това автомобилът може да бъде оборудван с Wi-Fi точка за достъп с възможност за свързване на до 10 мобилни устройства, както и безжично зареждане на смартфон.

Новият Ford Kuga ще се предлага с пет различни варианта за задвижване. Пълната гама включва вариантите Plug-In Hybrid, EcoBlue Hybrid (мек дизелов хибрид) и Hybrid (пълен хибрид). Освен това за Kuga се предлагат конвенционалните дизелови и бензинови агрегати на Ford. Новият 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор EcoBoost се предлага в два варианта с мощност 120 и 150 к.с., както и със системата за дезактивиране на един цилиндър. Дизеловият 1,5-литров двигател EcoBlue е със 120 к.с., а по-големият 2,0-литров турбодизелов мотор EcoBlue е със 180 к.с. Новите агрегати се комбинират серийно с 6-степенна механична скоростна кутия. Новата 8-степенна автоматична трансмисия се предлага с дизеловите двигатели със 120, 150 и 180 к.с. Стандартно задвижването е на предните колела, а турбодизеловия агрегат EcoBlue със 180 к.с. се комбинира с интелигентно задвижване на всички колела 4х4.

Новият Ford Kuga EcoBlue Hybrid се предлага с 2,0-литров турбодизелов двигател с мощност от 150 к.с., работещ като мек хибрид с 48-волтова бордова система. Агрегатът с вътрешно горене EcoBlue Hybrid работи заедно с интегриран стартер-генератор, способен да съхранява електрическа енергия по време на спиране и зарежда 48-волтова литиево-йонна батерия с въздушно охлаждане.

Новият Ford Kuga Hybrid използва самозареждащ се изцяло хибриден силов агрегат, който позволява напълно електрическо задвижване и съчетава 2,5-литров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън, електрически мотор, генератор, малка литиево-йонна батерия и автоматична трансмисия с разпределяне на мощността, разработена от Ford. Kuga Hybrid ще бъде налична в края на 2020 г. със задвижване на предните колела и технологията на Ford за интелигентно задвижване на всички колела.

Най-модерната версия Ford Kuga Plug-In Hybrid съчетава 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател с цикъл на Аткинсън, електрически мотор и генератор и литиево-йонна батерия с капацитет 14,4 кВтч, които заедно генерират сумарна мощност от 225 к.с. Новият кросоувър предлага изцяло електрически пробег от над 50 км с очакван разход на гориво от 1,2 л/100 км и емисии на CO2 от 29 г/км. Батерията може да се зарежда през монтирания на предния калник заряден порт и автоматично се зарежда в движение чрез технологията за регенеративно зареждане, улавяща кинетичната енергия, която обикновено се губи при спирането. Пълното зареждане на батерията от външна 230-волтова електрическа мрежа ще отнема около 4 часа.

Новата Kuga също така за първи път предлага технология за избираеми режими на шофиране, която позволява на водачите да регулират реакциите на двигателя, твърдостта на волана и контрола на сцеплението, както и времето за смяна на предавките при автоматичните трансмисии, за да адаптират реакциите и динамиката спрямо условията на шофиране. Освен режимите Normal, Sport и Eco, режим Slippery предлага на водачите по-голяма увереност върху повърхности с намалено сцепление като сняг и лед. Режим Deep Snow/Sand помага за поддържане на инерцията на автомобила върху меки, поддаващи се на деформация повърхности.

На европейския пазар новият кросоувър Ford Kuga ще се предлага в четири нива на оборудване – Trend, Titanium, спортното ST-Line и луксозното Vignale.