Ford Kuga поведе класацията в тестовете на Euro NCAP
5

Ford Kuga поведе класацията в тестовете на Euro NCAP

Новият компактен SUV спечели водеща позиция в първото класиране на асистиращите системи за шофиране

Новият Ford Kuga поведе класацията в нововъведените тестове на Euro NCAP за системи за безопасност в помощ на водача. Технологиите на Ford за подпомагане на водача Co-Pilot360, създадени да предоставят интуитивно и безпроблемно шофиране, спечелиха на новата Kuga водеща позиция в първото класиране на системи за асистирано шофиране, осъществено от Euro NCAP.

Третото поколение на Ford Kuga е на първо място при независимите тестове на технологиите, които автоматично подпомагат поддържане на комфортно разстояние спрямо превозното средство отпред, шофиране в центъра на пътната лента и регулиране на скоростта в рамките на законовите ограничения.

Новата програма за асистирано шофиране на Euro NCAP оценява системи за споделен контрол върху поведението на превозното средство с водача, който все пак запазва пълната отговорност за управлението. Тестваните елементи в оборудването откриват и реагират на обекти и събития, които могат да попречат на безопасното и приятно пътуване.

Новият Ford Kuga получи над двойно повече точки от Tesla Model 3 в категорията за ангажираност на водача и надмина значително както Volvo V60, така и Volkswagen Passat в оценката на системите, осигуряващи безопасно пътуване. Всичко това се случи в резултат на двуседмичните тестове, които оценяваха още и ефективността на технологиите в помощ на шофьора.

Адаптивният круиз контрол (ACC) на Kuga със старт-стоп система, разпознаването на пътните знаци и центрирането в лентата използват комбинация от радар и камера за наблюдение на пътя и движението напред, за да може в множество сценарии за шофиране автоматично да се поддържат темпото и пътния поток, както и да се спазват ограниченията на скоростта.

Автоматичната система Старт-стоп се предлага с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Kuga и позволява на адаптивния круиз контрол изцяло да спре автомобила в трафик с постоянно тръгване и спиране, използвайки до 50% от общата спирачна сила, и автоматично да потегли, ако продължителността на спиране е по-малко от 3 секунди. При спиране над 3 секунди водачът може внимателно да натисне бутона на волана или педала на газта, за да приведе отново автомобила в движение.

Разпознаването на пътни знаци може да регулира скоростта на превозното средство в рамките на законовите граници чрез наблюдение на крайпътните и надземни портали за знаци за скорост, в допълнение към използването на информация от бордовата навигационна система.

Технологията за центриране на лентата следи пътната маркировка и може да прилага нежен, но осезаем въртящ момент към кормилната система, за да помогне на водачите да държат автомобила в центъра на своята лента, когато е активирана системата на адаптивния круиз контрол. Новата технология е създадена да помага на шофьорите при скорост до 200 км/ч и предоставя визуални и звукови предупреждения, ако открие липса на управление на волана от страна на водача.

Новата Kuga разполага и с усъвършенствани технологии, предназначени да помогнат за предотвратяване или смекчаване на последиците от инциденти, включително асистент за сляпата зона и асистент за засичане на приближаващ страничен трафик при навлизане в кръстовище, както и асистент за предотвратяване на сблъсък чрез активно спиране. Миналата година всички подобрени технологии допринесоха за максималния рейтинг от 5 звезди на Kuga на тестовете за безопасност от Euro NCAP.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.