0

С мяната на лентите е рутинна маневра, особено на магистралата, но дори и най-внимателните шофьори понякога не забелязват потенциално опасни ситуации, които се развиват в слепите зони на зрителното им поле. Неправилно оглеждане, грешна преценка на скоростта или посоката на друг участник в движението са фактори, причинили повече от половината произшествия във Великобритания.

Смяната на лентите е рутинна маневра, особено на магистралата, но дори и най-внимателните шофьори понякога не забелязват потенциално опасни ситуации, които се развиват в слепите зони на зрителното им поле. Неправилно оглеждане, грешна преценка на скоростта или посоката на друг участник в движението са фактори, причинили повече от половината произшествия във Великобритания.

За да предотврати подобни инциденти, Ford представи нова технология, предназначена да помогне на водачите да избягват сблъсъци в слепите зони на зрителното поле при пътуване по платна с много ленти. Новата система за спазване на пътната лента с асистент за сляпата зона прави своя дебют в изцяло новия Ford Kuga.

Технологията следи за автомобили, приближаващи се отзад в сляпата зона в полето на водача и може да приложи обратна маневра, за да предупреди шофьора и да предотврати евентуална смяна на лентата, в случай че разпознае потенциален сблъсък.

Повече от десетилетие Ford предлага системата за следене на сляпата зона, която може да предупреди шофьорите за наличието на превозни средства в мъртвата зона на зрителното поле чрез предупредителна светлина в страничното огледало.

Новата система за спазване на лентата с асистент за сляпата зона в зрителното поле на водача прави стъпка напред. Тя е способна да приложи нежна сила към волана, отказвайки шофьорите да сменят лентата и с това да се изпречат на пътя на друг участник в движението. По този  начин превозното средство се отклонява от опасността.

Радарните сензори на асистента за сляпа зона при Ford Kuga сканират успоредните ленти за превозни средства, намиращи се до 28 метра назад. Мониторингът се извършва 20 пъти в секунда, при шофиране със скорост от 65 до 200 км/ч.

Интервенцията може да се активира автоматично, ако контролната система засече смяна на лентата, докато наблюдава пътната маркировка с помощта на предната камера и технологията изчисли, че двете превозни средства са в курс на сблъсък. Системата за спазване на лентата с асистент за сляпа зона може да се намеси, за да предотврати сблъсъци с превозни средства, приближаващи се със скорост на затваряне до 30 км/ч.

В новия Ford Kuga дебютира и асистентът за засичане на приближаващ страничен трафик при навлизане в кръстовище. Тя осъществява помощ при пресичане, като използва предната камера на автомобила в комбинация с радар и следи за потенциални сблъсъци с  превозни средства, пристигащи в паралелните  ленти.

Технологията може автоматично да задейства спирачките на автомобила при скорост до 30 км/ч, за да предотврати или смекчи последиците от евентуални инциденти, при които водачът завива по пътя на приближаващо се превозно средство, най-често срещан сценарий на кръстовища или кръгови кръстовища.

И тъй като асистентът за засичане на приближаващ страничен трафик работи, без да е необходимо да засича пътни обозначения, като маркировка на ленти или бордюри, той помага на водача дори на паркинги, работни площадки или други места без ясна маркировка или приоритети на движението.

И двете технологии могат да работят и на дневна светлина, както и на тъмно при активирани фарове. В помощ на водача на новата Kuga в цяла Европа се предлагат асистент за предпазване от сблъсък с активно спиране и система за автономно паркиране.