В компактния клас, наричан С-сегмент, най-често лидерската позиция се заема от Volkswagen Golf. Дори в Германия този клас коли е популярен като сегмента на Golf. В момента обаче германският еталон е твърде остарял за да се справи с появилия се през миналата година Ford Focus. Четвъртото поколение на модела дебютира у нас неотдавна и бързо се наложи като един от най-желаните и атрактивни модели в С-сегмента, превъзхождайки основните конкуренти като Volkswagen Golf, Opel Astra, KIA Ceed и Renault Megane с атрактивен дизайн и вълнуващо пътно поведение.

За да се пребори с такива сериозни съперници, инженерите от Ford са решили да направят новия Focus от нулата. Всичко в новия Ford Focus е съвсем ново - от платформата до дизайна, двигателите, скоростната кутия и електрониката. Само по този начин е възможно да се обединят в едно цяло всички задачи и изисквания, които потенциалните клиенти поставиха пред новия модел. Зад волана на новия Focus всеки ще усети подобреното управление, пъргавата динамика и удоволствието от шофирането.

Един от най-силните козове на новия Ford Focus е дизайнът му, който привлича вниманието още на пръв поглед. Външният вид на модела съчетава емоционален стил с отлична аеродинамика. Новият Focus е със спортен силует, постигнат главно чрез по-издължения преден капак и обтекаемата предна броня. В комбинация с изразеното редуциране на ръбовете на средната линия, новият Focus е агресивен и елегантен, засилвайки първокласния и спортен характер на автомобила.

Безспорно най-яко изглежда новият Focus в спортното ниво на оборудване ST-Line, при който дръзката осанка се дължи на широките отвори отпред, насочващи въздуха и страничните спойлери, смъкващи каросерията визуално по-ниско до пътя. Отзад спортният Focus ST-Line е с по-широки отвори, агресивно оформен заден дифузьор и по-голям аеродинамичен спойлер на покрива. Голям принос за спортния външен вид на Focus ST-Line има и новият син цвят Desert Island, който изглежда фантастично.

Интериорът на новия Ford Focus е изработен в технологичния дух на новите модели на марката и е много по-добър от този на предшественика. Пластмасата на вратите е мека, тапицерията на седалките е здрава, а качеството на изработката и сглобката е много високо. В салона на новия Ford Focus има достатъчно място за пътниците отпред и много пространство за коленете и раменете на хората отзад. Хечбекът има багажник с обем от 375 литра, а при сгъване на задните седалки вместимостта достига до 1354 литра.

Новият Ford Focus се предлага с богата гама от нови и усъвършенствани бензинови турбодвигатели EcoBoost и турбодизелови мотори EcoBlue, които осигуряват висока мощност и отговарят на най-новите изисквания на стандарта за емисиите Euro 6d TEMP. Двигателите са снабдени със стандартна автоматична система Старт-Стоп за намалени разходи. Впечатляващо се представя Focus с новия 1,5-литров 3-цилиндров турбомотор EcoBoost с мощност 150 к.с.

Стандартно моторът се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага новата 8-степенна автоматична трансмисия с бърза и плавна смяна на предавките. Разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с помощта на първата в индустрията система на Ford за деактивиране на един цилиндър на 3-цилиндровия двигател, която автоматично го спира, когато не е необходима пълна мощност, например при шофиране по инерция или при движение с постоянна скорост. Технологията може да изключи или включи един цилиндър за 14 милисекунди.

С новия 1,5-литров бензинов двигател EcoBoost с мощност 150 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, новият Focus e значително по-динамичен от модела с 1,0-литровия EcoBoost. Най-осезаемо се усеща разликата в тягата, която тук е цели 240 Нм, налични още при 1600 об/мин. С този заряд новият Focus с лекота се изстрелва напред от място, като ускорението от 0 до 100 км/ч става за 8,8 секунди. Тягата е напълно достатъчна за бързо изпреварване и незабавно включване от отбивка в магистрала, а при изкачване на стръмни наклони трябва да свалите една предавка надолу.

Двигателят има приятен звук и по никакъв начин не издава 3-цилиндровия си характер. Шумоизолацията на салона е добра и прикрива повечето външни фактори. Предавките на 6-степенната ръчна скоростна кутия се превключват прецизно, а съединителят зацепва много отчетливо, така че с нея шофирането на новия Focus е удоволствие за хората с бензин в кръвта. Комбинираният разход на гориво е в рамките на 5,3 до 5,5 л/100 км. В града новият Ford Focus харчи около 7 л/100 км, а на междуселищен път с 90 км/ч в икономичен режим Eco, консумацията на бензин е едва 4,5-4,8 л/100 км.

На пътя новият Ford Focus впечатлява със стабилното си поведение, директното кормилно управление и комфортното возене. Има три режима на шофиране – Normal, Eco и Sport, като естествено в последния Focus е най-приятен за шофиране. Комбинацията от всички тези качества дава възможност за отлично представяне на новия Ford Focus и го прави най-добрия автомобил в С-сегмент към момента.

Технически характеристики

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

240 Нм максимален въртящ момент при 1600 об/мин

210 км/ч максимална скорост

8,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

5,3 л/100 км среден разход на бензин

121 г/км емисии на СО2

44 500 лева цена на модела

По темата: Ford Focus Мото-Пфое Ford Focus
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

Honda CR-V се превърна в екологичен и икономичен хибрид

Японският кросоувър дойде в Европа с нова система от бензинов двигател и два електромотора

През миналата година Honda представи в Европа и у нас петото поколение на най-успешния си модел - CR-V. Първоначално японският кросоувър беше представен само с новия 1,5-литров турбобензинов двигател в два варианта на мощност със 173 и 193 к.с. Сега освен с бензинов агрегат, от Honda предлагат новото CR-V и като екологичен и икономичен хибрид. Новият кросоувър Honda CR-V Hybrid е оборудван с интелигентната система, съчетаваща бензинов двигател и два електромотора, за да осигури реална енергийна ефективност и лесна управляемост.

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Новият Nissan Juke разтърсва сегмента отново

Второто поколение на японския кросоувър изпъква с ярка визия и иновативни технологии

Преди повече от 9 години на автомобилната сцена се появи Nissan Juke и промени статуквото при моделите с повишена проходимост и увеличен просвет. От появата си през 2010 година, на европейския пазар моделът е продаден в почти 1 милион екземпляра. Със своята оригинална визия, компактни размери и модерен интериор, първият Nissan Juke постави началото на нов автомобилен клас, в който вече почти всички производители създадоха собствен модел. Сега дойде време за второто поколение на Nissan Juke, което пристига, за да разтърси сегмента отново.

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

Toyota Camry се завръща в Европа

Новият седан влиза в премиум сегмента с луксозна атмосфера и щедро пространство

От 1997 до 2018 година най-големият модел на Toyota в Европа беше Avensis, от който бяха направени три поколения. Само последното имаше два фейслифта. След това Toyota обяви, че спира Avensis и така в Европа марката остана без представител в D-сегмента, където от много години лидер е Volkswagen Passat. В началото на тази година Toyota обяви, че ще върне на европейския пазар един отдавна забравен модел – Camry.