През миналата година се състоя световната премиера на четвъртото поколение на Ford Focus, а сега дойде време и за неговата спортна версия ST. „Горещата” версия на новия Ford Focus ST се задвижва от 2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател EcoBoost с мощност 280 к.с. при 5500 об/мин, а максималният въртящ момент от 420 Нм е наличен в интервала от 3000 до 4000 об/мин. С този мощен мотор новият Ford Focus ST ускорява от място до 100 км/ч за по-малко от 6 секунди.

Освен с бензиновия двигател, новият Ford Focus ST ще се предлага и с 2,0-литров турбодизелов двигател EcoBlue с максимална мощност от 190 к.с. при 3500 об/мин и 400 Нм въртящ момент, налични между 2000 и 3000 об/мин. За бензиновия мотор се предлага стандартно 6-степенна механична скоростна кутия с къси предавки, а като опция е налична и 7-степенна роботизирана автоматична трансмисия с двоен съединител с възможност за ръчно превключване с пера зад волана. За дизеловия агрегат се предлага само 6-степенна механична скоростна кутия.

За първи път Ford Focus ST е оборудван с електронен диференциал с ограничено приплъзване, който подобрява сцеплението и стабилността. За новия Focus ST се предлагат няколко режима на работа на двигателя и шасито - Slippery/Wet, Normal, Sport, а за модела с опционален пакет Performance Pack е наличен и режимът Drive Track, подходящ за шофиране на писта. Новият Focus ST е базиран на изцяло нова архитектура с уникално окачване, спирачки и задвижване.

Моделът е оборудван и с адаптивни амортисьори, които подобряват комфорта на возене. Управлението на новия Ford Focus ST е по-остро от това на стандартния модел, а окачването е малко по-твърдо. Диаметърът на предните спирачни дискове е увеличен до 330 мм, а на задните дискове е 302 мм. със спортни и пистови режими. Всичко това осигурява на новия Ford Focus ST отзивчиво управление и пъргаво представяне, както на пътя, така и на пистата.

Новият Ford Focus ST изглежда значително по-елегантно от своя предшественик, защото линиите на каросерията му са станали по-плавни. Същевременно са запазени всички характерни черти на спортната версия. „Горещият” хечбек има специална широка радиаторна решетка, аеродинамичен бодикит за и разширен спойлер на покрива. От задната броня се показват две изпускателни тръби. Каросерията е снижена с 10 мм, а стандартните колела са с 18-инчови алуминиеви джанти.

В салона са съчетани кожа и алкантара, а детайлите на предния панел имитират карбон. Воланът е с плоска долна част, спортните седалки Recaro обгръщат перфектно тялото, а на педалите са поставени метални накрайници. Най-важните показатели за водача се проектират върху предното стъкло, а бордният компютър вече показва данни за налягането в турбокомпресора и температурата на маслото. Пакетът за сигурност включва автопилот за паркиране, Wi-Fi, адаптивен круиз контрол и автоматична спирачна система. Новото поколение на Ford Focus ST ще дебютира на европейските пазари през лятото, а очакваната базова цена е около 30 000 евро.

По темата: Ford Focus Ford Focus Ford Focus ST
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Peugeot 2008 се превърна в компактен SUV

Второто поколение на модела е пораснало и предлага по-богато основно оборудване

Първото поколение на Peugeot 2008 беше представено през 2013 година и представляваше комби с увеличен просвет. През миналата година Peugeot показа второто издание на 2008, който обаче промени имиджа си и се превърна в компактен SUV. Новият модел е изграден на новата модулна платформа СМР и е пораснал значително. Дължината е увеличена със 141 мм до 4300 мм, а междуосието е набъбнало с 65 мм и сега достига 2605 мм. В същото време автомобилът е доста лек и теглото на базовата версия е едва 1192 кг.

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Vilner направи най-смелия интериор за Porsche 911 Cabriolet

Откритият спортен модел впечатлява с контрастно съчетание на фина кожа, дърво и апликации

Автомобилите Porsche винаги са били мечта за почитателите на спортното шофиране и високите скорости. Истинските фенове на марката знаят, че най-расовото Porsche винаги е носело индекса 911. Независимо на колко години е едно Porsche 911, то винаги привлича погледите с дизайна си и със звука от двигателя си. Вече има и едно Porsche 911, което смайва с интериора си, проектиран и изработен от българското дизайнерско ателие Vilner.

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

Новият Mercedes-Benz GLA се превърна в SUV

Второто поколение на модела вече не е повдигната А-класа, а истински компактен всъдеход

В навечерието на 2020 година Mercedes-Benz представи за първи път изцяло дигитално новия компактен всъдеход GLA. За разлика от първото поколение на модела, второто издание на GLA вече не е повдигнат вариант на А-класата с увеличен просвет, а изцяло нов компактен SUV, заемащ достойно място до по-големите си братя GLC и GLE. Новият SUV беляза кулминацията на пълното обновление в семейството компактни автомобили на Mercedes-Benz. Новият GLA залага на стилен дизайн, повлиян от високопроходимите му братя, като добавя повече удобство в салона, използва най-модерните вградени системи и технологии за безопасност и се задвижва от ефективни бензинови и дизелови турбодвигатели.