Хората с бензин в кръвта, които обичат да шофират бързо и динамично, обикновено избират спортно купе или роудстър. Но когато имат семейство и се налага да возят децата на училище и да пътуват през почивните дни с цялата фамилия, се насочват към спортните автомобили с пет места и пет врати. Днес повечето автомобилни производители имат в гамата си динамична версия на модела си в компактния сегмент, но един от най-добрите автомобили правен някога е новият Ford Focus ST.

Както и да го наречете – спортен хечбек за семейството или динамична семейна кола, или дори „хот хеч”, както е модерно да се казва, новият Ford Focus ST е идеалният автомобил, с който можете да ходите на работа, да возите жена си и децата където пожелаят, но когато останете сам, да хванете някой планински път и да се отдадете на удоволствието от шофирането, което този спортен автомобил ще ви достави.

През миналата година беше представено четвъртото поколение на Ford Focus и ето, че сега дойде време и за спортната версия, която по традиция се казва ST. Версията ST е умерено мощна и не толкова екстремна като Focus RS. Новият модел е базиран на новата платформа C2. С дължина от 4388 мм и междуосие 2700 мм, спортният хечбек е малко по-голям от предшественика си, но в същото време той е по-лек и тежи 1468 кг, а твърдостта на каросерията му е увеличена с 20%. Подобрена е и аеродинамиката, като коефициентът на челно съпротивление е намален до 0,27.

Новият Ford Focus ST изглежда по-елегантен от предшественика си, тъй като линиите на каросерията са станали по-гладки, а профилните стени вече са изпъкнали. Предният капак е по-дълъг, предното стъкло е силно наклонено, а линията на прозорците е по-ниска от тази на предшественика му. Широката решетка сега изглежда като усмивка, а стреловидните фарове вече са напълно светодиодни. Новият Focus ST традиционно е снабден с аеродинамичен пакет, а стандартните колела са 18-инчови. Пътният просвет е намален с 10 мм. Задният прозорец е покрит с голям спойлер, а продълговатите светлини подчертават ширината на колата. От двата края на бронята се подават двете големи изпускателни тръби. Освен хечбека, новият Ford Focus ST се предлага и във версия комби, за която се доплаща 1250 лева.

Влизайки в салона на новия Ford Focus ST веднага прави впечатление спортната му насоченост. Интериорът е обзаведен с кожа и алкантара, а пластмасовите вложки имитират карбон. Педалите и праговете са украсени с метални пластини. Новият Focus ST е получил спортен волан със скосена долна част и е обшит с перфорирана кожа в зоните на захващане. Новият скоростен лост за превключване на предавките е с метална горна част и кожух с контрастни бели шевове. Между скоростомера и оборотомера са поставени индикаторите за температурата на двигателя, както и екрана на бордовия компютър, който сега показва данни за налягането на маслото и турбокомпресора. Най-важната за водача информация се проектира и върху предното стъкло. Най-отгоре на централния панел е прикрепен 8,0-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система SYNC 3.

Благодарение на него бутоните на климатика и аудиосистемата са значително по-малко. Най-отдолу е предвидена ниша за безжично зареждане за смартфони, както и USB порт и 12-волтов вход за външни устройства. Спортните предни седалки Recaro са с подобрени странични опори, но остават все така удобни. Разполагат с отопление, както и волана, и предното стъкло. Под централния подлакътник има доста голяма кутия. На втория ред мястото за краката е увеличено с 50 мм, отколкото при предишното поколение модел. Салонът е с 60 мм по-широк в областта на раменете, така че отзад ще е по-удобно за трима пътници. Обемът на багажника е 375 литра, а при сгънати седалки се увеличава до 1354 литра.

Оборудването на новия Ford Focus ST е много богато и предлага разширени опции като безключов достъп, стартиране на двигателя с бутон, електрически стъкла и огледала за обратно виждане, двузонов автоматичен климатик, Wi-Fi, Bluetooth, премиум аудиосистема Bang&Olufsen С 9 тонколони и субуфер, автопилот за паркиране, адаптивен круиз контрол и др. За сигурността на пътниците на борда има и 7 въздушни възглавници, всички стабилизиращи системи, технология за автоматично спиране при опасност, система за спазване на лентата, технология за полуавтономно движение, система за разпознаване на пътните знаци и други.

Новият Ford Focus ST се предлага с бензинов и дизелов двигател. Дизеловият е 2,0-литров агрегат EcoBlue с мощност 190 к.с., съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия.  Най-вълнуващо преживяване доставя автомобила с новия 2,3-литров бензинов турбомотор EcoBoost с мощност 280 к.с., което е с 30 к.с. повече спрямо предходния Focus ST. Освен това изцяло новият модел с пет врати постига още по-бързо ускорение, като спринтира от 0 до 100 км/ч за 5,7 секунди, което е с почти секунда по-бързо в сравнение с модела от предходното поколение.

При рязко потегляне от място за оптимизиране на динамиката помага системата за контрол на стартирането Launch Control, която се бори с приплъзването на колелата. Технологията с турбокомпресор допринася за водещия в сегмента пиков въртящ момент от 420 Нм, наличен в интервала 3000-4000 об/мин. Серозната тяга осигурява незабавна реакция при натискане на педала на газта, а нова иновативна система не допуска наличието на турбо дупка, което позволява бързо развихряне на мощността при необходимост. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Въпреки спортната динамика, новият Ford Focus ST може да бъде и много икономичен, като в комбиниран цикъл разходът е 7,9 л/100 км, а в града консумацията варира между 10-11 л/100 км в зависимост от трафика.

Дори при шофиране в режим Sport звукът на 2,3-литровия турбодвигател не е много сочен, но в режим Track става по-силен и доставя удоволствие за ушите. Новата 6-степенна механична скоростна кутия е по-прецизна, а скоростният лост е по-къс. Автомобилът е оборудван с диференциал с ограничено приплъзване, което прави спортния хечбек по-маневрен и значително намалява недозавиването. Воланът на Focus ST е станал необичайно остър и са необходими само две завъртания от край до крой. Управлението е точно и информативно, подобно на типично спортно купе. В същото време окачването е направено по-твърдо, за да се намали наклоняването на каросерията, но дупките се усещат само в режим Track. В нормално състояние новите адаптивни амортисьори правят возенето още по-комфортно, отколкото в предишното поколение на модела. За да може да спира добре, новият Focus ST е оборудван с ефективните спирачки с диаметър 330 мм отпред и 302 мм отзад.

Новият Ford Focus ST вече се продава в Европа и в България, като у нас струва между 63 900 лева за бензиновата версия с 6-степенна механична скоростна кутия. Дизеловата версия се предлага с 6-степенна механика и струва минимум 66 000 лева.

Технически характеристики

Ford Focus ST 2.3 EcoBoost

2,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

280 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

420 Нм въртящ момент при 3000-4000 об/мин

5,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

250 км/ч максимална скорост

7,9 л/100 км среден разход на бензин

179 г/км емисии на СО2

63 900 лева базова цена на модела

По темата: Ford Ford Focus ST Focus
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

BMW X1 идва с видимо променен дизайн

След модернизацията най-малкият баварски кросоувър стана още по-смел и спортен

Първото поколение на BMW X1 дебютира през 2009 г. и се превърна в най-малкият баварски модел за всички терени. През 2015 г. беше представено второто, изцяло ново поколение на модела, при което основното задвижване премина на предните колела. През миналата година най-малкият кросоувър на марката беше обновен. След модернизацията BMW X1 изглежда още по-смело, благодарение на видимо променения дизайн. Кросоувърът е получил по-приветлив интериор и множество актуални опции. В същото време мощните и особено ефективни 4-цилиндрови турбодвигатели и интелигентното задвижване на четирите колела xDrive допринасят за радостта от шофирането и спортното представяне на новия вариант.

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

Цялостна модернизация за Suzuki Vitara

Компактният кросоувър получи свеж външен вид, подобрен интериор и по-богато оборудване

През 1988 година беше представено първото поколение на Suzuki Vitara. Този автомобил е еднакво добре пригоден за движение в града и за приключения извън пътя. През 2015 г. у нас дебютира настоящото четвърто поколение на Suzuki Vitara, което вече е компактен кросоувър с носеща каросерия и електронна система за задвижване на всички колела 4WD. Неотдавна Suzuki Vitara получи модернизация, която подобри автомобила във всяко едно отношение. Обновеният кросоувър се отличава със свежа визия на екстериора, подобрен интериор и по-богато оборудване.

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

310 км автономен пробег за електрическото Peugeot e-2008

80% от батерията на екологичния SUV се зарежда само 30 минути в терминал със 100 кВт

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.