Първото поколение на Ford Focus се появи през 1998 г. и бързо зае лидерска позиция по продажби в Европа в този клас. Второто поколение дебютира през 2004 г. и беше също толкова практично, като вече беше ориентирано повече към европейския пазар. Следващото трето поколение на Focus се появи през 2011 г. и продължи успешния път на модела. Подобрението на Ford Focus продължава и е особено значимо в новото, четвърто поколение на модела, което дебютира през миналата година.

Много е трудно да объркате последното поколение отвън с какъвто и да е друг автомобил, тъй като всички детайли в него са много оригинални. Ако все пак се появят някакви асоциации, то те са с коли от много по-висок клас. Новият Focus има едно важно предимство - той е разпознаваем и интересен. Страничната линия е доста оригинална, за разлика от всички останали. Освен това фаровете също изглеждат много нестандартно. В крайна сметка това е масовият модел на Ford, който се продава в по целия свят, така че трябва да се угоди на всички потребители.

Настоящият Focus се предлага у нас в три варианта на каросерията - хечбек, комби и седан. Докато хечбека и комбито са типични семейни модели, то седанът може да бъде и делови автомобил, с който да ходите на работа и на бизнес срещи през седмицата. Интериорът на новия Ford Focus се промени драстично и вече е по-технологичен дори от флагманския седан Mondeo. Най-забележимите иновации са в архитектурата на арматурното табло, но като цяло ергономията остана на много високо ниво. Има достатъчно място и до всички бутони се достига без затруднения. Седалките са много удобни, а повечето панели са меки и приятни на допир. На местата, където колената на водача и пътника опират докосват централния тунел, е поставена мека пластмаса. Като цяло материалите са с високо качество за този клас и на нивото на конкурентите.

Сред най-очевидните промени е липсата на традиционен селектор за смяна на режимите на автоматичната трансмисия на централния тунел. Вместо познатия лост сега тук има шайба в стила на Range Rover, с която бързо се свиква. Воланът се регулира в големи интервали по височина и в дълбочина, а шофьорската седалка се мести в хоризонтална и вертикална посока в голям диапазон, така че тук ще намерят удобна позиция хора с всякакъв ръст и телосложение. Шофьорът влиза с лекота в широкия салон и сяда удобно. Седалките са с добре проектиран профил на гърба, а текстилната тапицерия е много приятна и обезсмисля опцията с кожена. Скалите на инструментите са ясни и отчетливи, като са много приятни за четене на информацията. Няма нищо излишно и всичко е на мястото си.

Над централната конзола е поставен 8-инчовият цветен сензорен екран на мултимедийната система SYNC 3, който се управлява с жестове и с пръсти. Системата работи отлично без забавяне и паузи. Налични са Apple CarPlay и Android Auto, има доста добър звук. Камерата за обратно виждане предава картина със средно качество, има и безжично зареждане за смартфони. Ако обобщим възможностите на мултимедията, то в новия Focus има всичко необходимо за пълноценен живот. В резултат на това се е получил напълно функционален и удобен интериор, но без излишни функции. Всичко това превръща новия Ford Focus в практична кола за ежедневно шофиране.

Разбира се, конструкторите на Ford са помислили и за пътниците на задните седалки, като са осигурили рекордно голямо място за сегмента, както за краката, така и за главите. Високите хора в тази кола ще бъдат настанени много удобно. Багажникът на новия седан Ford Focus се оказа много голям и с нормален отвор. Обемът му е 511 литра. Кората не е много твърда, а под нея може да се постави резервното колело с нормален размер или с малък размер за ограничен пробег. Страничните стени на багажника са облицовани с практична тъкан, а гърбът на втория ред седалки се сгъва в съотношение 40 на 60, в случай, че искате да превозвате дълги предмети.

Дизеловият седан върви пъргаво с турбодизелов двигател и 8-степенен автоматик

Под капака на тествания Ford Focus е поставен 1,5-литров турбодизелов двигател EcoBlue с мощност 120 конски сили и 300 Нм въртящ момент. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 10,2 секунди. В градския трафик, особено при скорост до 60 км/ч, дизеловият Ford Focus изглежда невероятно продуктивен. Педалът на газта е много чувствителен и дори в нормален режим на движение след леко натискане на газта следва пъргаво засилване.

В тествания Focus дизеловият двигател е комбиниран с нова 8-степенна автоматична трансмисия, която се оказа потресаващо добра. Автоматикът сменя предавките незабележимо в нормален режим, като поддържа около 2000 оборота при скорост 120 км/ч. Новата трансмисия с въртящ се селектор е пъргава и работи без тласъци или вибрации. Благодарение на нея дизеловият мотор създава усещането за по-мощен агрегат и откликва бързо на всяко подаване на газта, независимо от пътната ситуация. Освен това водачът има възможността за избор на режим на шофиране - нормален, спортен и екологичен. В последния колата става умерено плавна и динамична. Разходът на гориво също е много впечатляващ. В натоварения градски цикъл лесно можете да постигнете 5,5 литра на 100 км. Ако карате по-активно, колата харчи около 6 на сто, а в екологичен режим - 4,2 л/100 км.

Окачването на седана Ford Focus също е ново. Има две опции, които се комбинират с различни двигатели и каросерии. В нашия случай задното окачване е с торсионна греда, която за първи път се предлага за Focus. Хечбекът е с многоточково окачване. Предното окачване е тип McPherson и се справят добре с дупките по нашите пътища, но задната греда е твърде стегната. Окачването е настроено добре и само острите неравности при скорост над 80 км/ч могат да създадат необичаен дискомфорт във Focus. Ситуацията може леко да се подобри чрез поставяне на 16-инчови колела, вместо 18-инчовите джанти с нископрофилни гуми. В същото време воланът е добре настроен и радва с добрия си баланс между острота и тежест. Той дава много добра обратна връзка и при всеки ъгъл на въртене остава информативен. По отношение на удоволствието от шофирането, новият Focus е още по-добър от предшественика си. Цените на новия Ford Focus стартират от ниво 33 500 лева, а тестваният седан с 1,5-литров дизелов двигател, автоматична трансмисия и във високото ниво на оборудване Titanium струва почти 50 000 лева.

Технически характеристики

Ford Focus Sedan 1.5 TDCi Titanium

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3600 об/мин

300 Нм въртящ момент при 1750-2250 об/мин

10,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

193 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на дизел

111 г/км емисии на СО2

49 600 лева цена на тествания модел

По темата: Ford Ford Focus Седан
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Citroen C5 Aircross стана хибрид и тръгна безшумно в града

Френският SUV изминава до 50 км на ток, зарежда се за по-малко от 2 часа и харчи 1,7 литра на 100 км

Френската компания Citroen превърна своя най-голям SUV - C5 Aircross в хибрид, който се зарежда в електрическата мрежа. Новият високопроходим модел може да бъде изцяло електрически автомобил в ежедневието и превозно средство с бензинов двигател, с което да се отправите на далечно пътешествие и дори високо в планината.

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новото Peugeot 2008 тръгва на ток, бензин или дизел

Второто поколение на компактния френски SUV впечатлява с ярък дизайн и модерен интериор

Новият компактен френски SUV - Peugeot 2008, предстои да бъде лансиран в края на годината и ще се предлага в гама от четири нива на оборудване - Active, Allure, GT Line и GT, налични за всички версии. Производството на второто поколение на модела с глобално призвание ще се осъществява в завода на Peugeot във Виго, Испания за Европа и Ухан за Китай. Новото Peugeot 2008 е базирано на новата ефективна модулна платформа CMP и ще предлага свободата на избор на три типа задвижване според нуждите и начина на използване – изцяло електрически, бензинов или дизелов.

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

Ексклузивен модел по случай 60-годишнината

MINI Cooper S 60 Years Edition привлича с изискана атмосфера и динамично представяне

За 60 години от появата си, британската марка MINI популяризира по целия свят усещането за управление на картинг и практичното оползотворяване на пространството. За юбилея MINI преоткрива себе си, като преплита здравите традиции на оригинала и представя дизайнерски модел, който подчертава както британския произход, така и пъргавия характер на MINI. По случай 60-годишнината от създаването си, британската марка MINI пусна ексклузивен дизайнерски модел.