През последното десетилетие европейските модели на Ford се прославиха със своето прецизно управление, директен контрол и стабилно пътно поведение. Дори стандартните модели Ford Focus и Fiesta са сред най-добрите в класа. За ценителите на динамиката обаче има по-мощни модели с обозначението ST. След като неотдавна дебютира седмото поколение на Ford Fiesta, през миналата година към семейството се присъедини и „горещата” версия Fiesta ST. Тя може да накара кръвта ви да кипи.

Новият Ford Fiesta ST се предлага не само с 3 врати, но и във версия с 5 врати. Той чувствително се различава от своя предшественик и веднага изпъква до стандартния модел. Дизайнерите на Ford са проектирали модела толкова прецизно, че хечбекът запазва познатия силует със силно наклонено предно стъкло и леко повдигната задна част. Въпреки това, стилът на модела е много ярък и привлекателен, като в същото време колата е станала по-солидна и зряла на външен вид. Продълговатата решетка е с намален размер, а новите фарове са с форма на бадеми.

Предният капак и стените не са толкова релефни, като при предходния модел. На покрива отново е монтиран изразителен спойлер, а задните светлини са значително по-големи и продълговати. Както и преди, „горещият” хечбек се различава от стандартната версия по ниските прагове и спойлери на купето, както и по увеличените въздухозаборници в бронята. Новият Ford Fiesta ST е нараснал на дължина до 4040 мм, а междуосието е 2493 мм. Колата тежи до 1205 кг, а здравината на каросерията е увеличена с 40%. Стандартни за модела, който се предлага у нас, са 18-инчовите двуцветни алуминиеви джанти.

В салона на новият Ford Fiesta ST осезаемо са подобрени материалите за интериора и са се появили повече черни лакови покрития. Воланът с плоско дъно е тапициран с перфорирана кожа в областта за захващане с ръцете, специален е и скоростният лост, а на таблото пред водача са поставени  нови циферблати на приборите и 4,2-инчов екран на бордовия компютър. Над централния панел е поставен 8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система SYNC 3. Той замества голяма част от бутоните на аудиосистемата и климатичната инсталация. Воланът се регулира в дълбочина и по височина, а настройката на седалката на водача позволява да седнат хора с ръст от 1,50 до 1,95 метра.

Спортните седалки Recaro имат отлична странична опора, но въпреки това си остават удобни. Позицията на седене традиционно е ниска, а обзорът назад е ограничен от дебелите задни стойки и малкото стъкло. На втория ред седалки има място да седнат двама човека с неголям ръст. Обемът на багажника е увеличен до 303 литра в нормално състояние, а при сгънати задни седалки достига 1093 литра.

Оборудването на Ford Fiesta ST е много богато и включва аудиосистема Bang & Olufsen,

електрически прозорци и огледала, климатроник, Bluetooth комуникация, тапицерия от кожа и алкантара, система за достъп без ключ и стартиране на двигателя, отопляеми седалки и предно стъкло с реотани, автоматична спирачна система и система за разпознаване на пътни знаци, система за спазване на лентата, електронна системи за стабилизация и 7 въздушни възглавници. Като опции се предлагат сателитна навигация, камера за обратно виждане, отопляем волан и много други.

Безспорно новият Ford Fiesta ST изглежда спортно и предизвиква водачите с бензин в кръвта да седнат зад волана и да разпалят горещата страст за динамично шофиране. Под капака на Fiesta ST има нов бензинов турбодвигател EcoBoost, който има не само по-малък работен обем от 1,5 литра, но и само 3 цилиндъра. Мощността обаче е нараснала до 200 к.с. при 6000 об/мин, а максималният въртящ момент е увеличен до 290 Нм, наличен в широкия диапазон от 1600 до 4000 об/мин. Двигателят е съчетан с нова 6-степенна механична скоростна кутия, която работи по-прецизно, а ходът на лоста е много кратък и смяната на предавките се превръща в удоволствие.

Моторът е толкова енергичен и дори превъзхожда двигателя на предшественика с по-добра еластичност и по-пъргава динамика. При остър старт се активира технологията Launch Control, която се бори с приплъзването. От място до 100 км/ч новият Ford Fiesta ST ускорява за 6,5 секунди и може да развие максимална скорост от 232 км/ч. Ускорението е съпроводено с въодушевяващия и естествено спортен гърлен звук на 3-цилиндровия двигател за още по-голямо удоволствие от шофирането. При ниско натоварване

двигателят EcoBoost изключва един цилиндър и харчи до 6 л/100 км в комбиниран цикъл.

При динамична езда консумацията се качва до около 10 л/100 км, а в града хечбекът харчи не повече от 8 литра. Новият Ford Fiesta ST е оборудван с редица иновативни технологии от моторните спортове, които подобряват динамиката, завиването и пъргавината, както и всестранните способности на модела. Всички тези системи и технологии превръщат колата в най-отзивчивата, завладяваща и доставяща удоволствие Fiesta ST досега, независимо дали карате детето си на детска градина или се състезавате на писта.

За по-голяма стабилност в завоите, новата Fiesta ST е оборудвана с механичен диференциал с ограничено приплъзване LSD, който осигурява оптимално сцепление на предните колела и подобрява траекторията на завиване, което на пътя се усеща най-осезаемо при излизане от завой. При завиване механичната система ограничава разпределението на въртящия момент от двигателя към вътрешното колело с намалено сцепление, за да намали буксуването и подава повече тяга към външното колело с по-голямо сцепление, за да използва максимално динамиката на двигателя. Новият диференциал с ограничено приплъзване работи заедно с технологията на Ford за векторно разпределение на тягата, която

подобрява поведението на пътя и намалява недозавиването, като при завиване прилага

спирачно усилие на вътрешното предно колело. Балансът между двете функции е фино настроен от инженерите на Ford Performance, за да осигурява оптимално сцепление върху сухи повърхности и плавно движение върху мокри пътища. Новите пружини с векторно разпределение на силата подобряват стабилността, пъргавината и реакциите на задното окачване с торсионна греда, като по този начин осигуряват по-рязко влизане в завоя, по-добри реакции на задната част на автомобила и по-добра обратна връзка с пътя.

В новия Ford Fiesta има избор от три режима на шофиране, които се активират само с натискането на един бутон и променят характера на колата от гъвкав хечбек за ежедневието във фокусиран върху пистата спортист.

Режимите Normal, Sport и Track позволяват на водача да променя работата на двигателя,

отзивчивостта на волана и контрола на стабилността спрямо собствените си предпочитания. В спортен режим Fiesta ST позволява по-рязко влизане в завоя и по-бързи реакции на кормилното управление при смяната на посоката. Воланът е много директен и има достатъчно обратна връзка. С богат набор от настройки, новата Fiesta ST осигурява вълнуващо удоволствие от шофирането, но и предлага добър комфорт за ежедневно шофиране.

У нас новият Ford Fiesta ST вече се предлага в шоурумите на „Мото-Пфое”, като цената на богато оборудвания „горещ” хечбек започва от 51 800 лева.

Технически характеристики

Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost

1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател

6-степенна механична скоростна кутия

200 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

290 Нм въртящ момент при 1600-4000 об/мин

232 км/ч максимална скорост

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

6,0 л/100 км среден разход на бензин

136 г/км емисии на СО2

51 800 лева цена на модела

По темата: Ford Fiesta Fiesta ST
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel Grandland X стана хибрид и тръгна на ток

Кросоувърът получи двойно предаване и се зарежда напълно за 1 час и 50 минути

Opel представи изцяло новата хибридна версия на Grandland X, наречена Hybrid4. Моделът с plug-in хибридно задвижване PHEV и двойно предаване на Grandville X поема ролята на флагман във високопроходимата гама на Opel, включваща Crossland X и Mokka X. Новият модел може да се поръча по желание с черен преден капак и съчетава силата на 1,6-литров бензинов турбодвигател с два електромотора, достигайки системна мощност до 300 к.с. Предварителните данни за разхода на гориво сочат средно 2,2 л/100 км и емисии на CO2 от 49 г/км.

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Фина шлифовка за Renault Kadjar

Френският кросоувър получи фейслифт, луксозен интериор и нов бензинов турбодвигател

Французите от Renault влязоха в най-бързо развиващия се сегмент на компактни кросоувъри през 2015 година с Kadjar. Моделът бързо спечели сърцата на стотици хиляди хора по света и проби сред конкурентите в сегмента с атрактивна визия, просторен и комфортен интериор, динамични и икономични двигатели, и не на последно място приемлива цена. Сега Kadjar идва обновен и отново е един от най-привлекателните кросоувъри на пазара, благодарение на подобрените си качества.

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

Jaguar I-PACE блесна с ексклузивна премиера в България

Новият Range Rover Evoque също дефилира в дома на посланика на Великобритания

В резиденцията на британския посланик, нейно превъзходителство Ема Хопкинс, се състоя ексклузивната премиера на първия премиум електрически SUV в света - новия Jaguar I-PACE. Управителят на „Мото-Пфое” Атанас Фурнаджиев лично представи пред отбрана публика заможни българи най-награждаваната кола през последните месеци. За по-малко от една година от официалното си представяне, новият Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди.