0

П оредната фишинг-измама „заля“ имейлите на клиенти на различни банкови институции в страната, след като от името на „Д Банк Онлайн“ неизвестни хакери се опитват да присвоят личните данни и номера на банкови сметки и по този начин най-вероятно да източат чуждите финансови средства.

Поредната фишинг-измама „заля“ имейлите на клиенти на различни банкови институции в страната, след като от името на „Д Банк Онлайн“ неизвестни хакери се опитват да присвоят личните данни и номера на банкови сметки и по този начин най-вероятно да източат чуждите финансови средства.

Ето какво съобщението, получено на електронните пощи на гражданите :“Уважаеми г-н/ жо, като мярка за сигурност картата ви е блокирана на сайтове, обозначени с Verified by Visa / MasterSecure.Увеличете сигурността на кредитната си карта. С потвърждаването в две стъпки защитавате кредитната си карта с парола и телефона си.За да активирате тази опция и да я деблокирате, кликнете тук.“ Следва „забележка“, че ако това не е завършено, „ще бъдем принудени да спрем картата ви за неопределено време, защото може да бъде използвана за измама“. Съобщението е подписано от Служба за обслужване на клиенти и по-нататък също са дадени указания-да не се отговаря на адреса, от който този имейл е изпратен. На запитване на Агенция „Монитор“  в Д Банк онлайн, оттам обясниха, че става въпрос за измама и посъветваха клиентите си да не следват никакви инструкции и да не отварят линка, посочен в съобщението, а да го изтрият. За същия опит за измама съобщават и от сайта на Банка ДСК, чиито клиенти също са получили по имейл съобщение от името на банката за промяна в стандартите за сигурност на финансовата институция.

Съобщението също приканва да се последва линка и да се въведат нови данни за вход в ДСК Директ, след което да се изчака получаването на SMS с код за достъп. Линкът води до сайт, който е копие на ДСК Директ, преди обновяването на дизайна. „В случай че сте получили такова съобщение, молим ви незабавно да го изтриете, без да следвате линка и без да въвеждате никакви данни.

Ако сте въвели информация, променете своевременно потребителските си идентификатори за достъп до ДСК Директ от друг компютър и се свържете с Call Center на Банка ДСК на телефон 0700 10 375, кратък номер *2375 (*BDSK), на имейл call_center@dskbank.bg или чрез формите за обратна връзка на страницата на Банката или ДСК Директ. Банка ДСК или друга финансова институция при никакви случаи няма да поиска от вас да предоставите данни за пароли, ПИН или CCV код на карта, както и други данни, свързани с достъпите Ви за електронно или мобилно банкиране, уточняват оттам.