Финансирането на АМ

Финансирането на АМ "Дунав-Егея" е било обсъдено с Европейската инвестиционна банка

Проектът за новата автомагистрала "Дунав-Егея" бе основна точка в обсъжданията на официална среща между вицепрезидента и член на Управителния съвет на Европейската инвестиционна банка Лиляна Павлова, управителя на "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" Румен Марков и президента на Атлантическия клуб в България Соломон Паси. Срещата се е състояла вчера в Люксембург, съобщиха от компанията.

На срещата са присъствали и експерти от Европейската инвестиционна банка, с които са били обсъдени въпроси по финансирането на големия инфраструктурен проект.

АМ "Дунав-Егея" ще бъде част от основната трансевропейска транспортна мрежа (ТЕН-Т) в България, в съответствие с Регламент на ЕС 1315/2013 и ще свързва два ТЕН-Т коридора - "Рейн-Дунав" и "Ориент/Източно Средиземноморие". Основното й предназначение е да поведе тразнитния автомобилен поток на товари и пътници по нова, модерна инфраструктура от Европа към страните от Близкия изток. "Лардж Инфрастръкчър Проджектс" са направили предложение за създаването на нов Егейско-Балтийски ТЕН-Т коридор, част от който ще е АМ "Дунав-Егея", се отбелязва в прессъобщението, цитирано от БТА.

В България магистралата ще започва при Дунав мост, Русе, ще преминава в посока север-юг през Прохода на републиката и ще завършва на Егейско море в Гърция.

АМ "Дунав-Егея" ще осигури най-високото ниво на транспортно обслужване между регионите в Централна България и ще гарантира сериозен ръст в развитието на икономиката на България, пише още в прессъобщението.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.