Французите от Renault влязоха в най-бързо развиващия се сегмент на компактни кросоувъри през 2015 година с Kadjar. Моделът бързо спечели сърцата на стотици хиляди хора по света и проби сред конкурентите в сегмента с атрактивна визия, просторен и комфортен интериор, динамични и икономични двигатели, и не на последно място приемлива цена. Сега Kadjar идва обновен и отново е един от най-привлекателните кросоувъри на пазара, благодарение на подобрените си качества.

Renault Kadjar е подобрен във всяко отношение. Външният вид е по-привлекателен и стилен, с повече хром и съвременни детайли. Интериорът е преработен за още по-приятно ежедневно шофиране. Освен това кросоувърът се задвижва от по-модерни и по-ефективни дизелови и бензинови двигатели с по-динамично представяне.

Във външния вид на обновеното Renault Kadjar се забелязват по-широката решетка с нови хромирани елементи и по-стилни брони. В предната част са поставени нови LED светодиоди в С-образните дневни светлини. Фаровете за мъгла вече също са със светодиодни светлини и с правоъгълна форма. В резултат на това потреблението на енергия е шест пъти по-ниско, отколкото при халогенните лампи. В задната част са добавени светодиоди и в габаритите, както и фаровете за заден ход и за мъгла, които са по-тънки и вградени в бронята. Задният дифузьор е декориран с хромирани детайли. В по-високите нива на оборудване е поставена антена тип перка на акула. Предлагат се и два нови модела 17- и 19-инчови джанти, както и три нови цвята – зелен, син и сив.

Най-големият прогрес в интериора на обновеното Renault Kadjar е използването на по-висококачествени материали и по-прецизната сглобка. Също така е повишен и комфортът на пътниците. На централната конзола е поставен нов 7-инчов сензорен екран на мултимедийната свързана система R-LINK 2 с по-ярък дисплей и по-чувствителни реакции. Системата включва функция за съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay, чрез която шофьорите могат да използват любимите си съвместими приложения от смартфона на екрана на автомобила. Новият контролен панел на автоматичния климатик е с по-ергономичен дизайн, като температурните настройки и настройките за вентилация се контролират от въртящи се регулатори. Вътрешните панели на вратите са с нови бутони за управление на електрическите прозорци и страничните огледала. Рамките на отворите за въздух, дръжките на вратите и някои детайли от централната конзола са покрити със сатениран хром. На тъмно се активира и осветление за по-лесно използване през нощта.

Обновените седалки са много удобни, тъй като са пълни с пяна с двойна плътност за повишаване на комфорта и предотвратяване на умората при дълги пътувания, а по-твърдите странични опори осигуряват по-добра позиция за телата на пътниците. Плъзгащият се подлакътник се адаптира към всички форми на тялото. Нишите за съхранение в предните врати вече са достатъчно големи, за да поберат бутилка вода от 1,5 литра. Новите вентилационни отвори в задната част осигуряват подобрен топлинен комфорт за пътниците на задната седалка. Същите се възползват от два USB изхода за зареждане на телефони, таблети, игрови конзоли и други. За по-лесен достъп на пасажерите през нощта, на земята до входните врати е разположено осветление. Renault Kadjar има един от най-големите багажници в своя сегмент с обем 472 литра. Задният ред седалки се сгъва с бутон, разположен от двете страни на багажното пространство, което се увеличава до 1478 литра. В същото време предната седалка до водача се сгъва напред за да побере предмети с дължина над 2,50 метра.

Обновеното Renault Kadjar се предлага с ново луксозно ниво на оборудване, което се казва Black Edition и определено има с какво да впечатли потребителите. Седалките в салона са тапицирани с алкантара в черен цвят, комбинирана с червени шевове, а на пода са поставени специални защитни стелки. Във външния вид на Black Edition има нови черни 19-цолови алуминиеви джанти, добавени са предни и задни защитни пластини на праговете в контрастни цветове, както и черни странични огледала.

С пътен просвет от 200 мм, преден ъгъл на заход 17 градуса и заден ъгъл на заход 25 градуса, Renault Kadjar може да се движи безпроблемно по черни пътища и снежни коловози. Версиите с предно предаване са оборудвани със система Extended Grip, която подобрява сцеплението и движението през кални или пясъчни терени. С помощта на въртящ се контролер на централната конзола могат да бъдат избрани три режима на системата Extended Grip, комбинирана с гуми Mud & Snow. Пътното поведение на кросоувъра е по-рафинирано, благодарение на подобренията по окачването и амортисьорите. На гладки пътища автомобилът вози комфортно, независимо от настилката, но големите неравности и дупки предизвикат смущения в салона, най-вече заради нископрофилните 19-цолови гуми. Кормилното управление е настроено за комфортно шофиране и не е особено директно. Добрата изолация е допринесла за намаляване на шума от колелата, двигателя и вятъра.

Обновеното Renault Kadjar е оборудвано с нови бензинови и дизелови двигатели. За първи път се предлага новият 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател, разработен съвместно с Daimler. Версията TCe 140 с мощност 140 к.с. се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия, а TCe 160 със 160 к.с. е съчетана или с 6-степенна ръчна, или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC. Бензиновият турбомотор със 160 к.с. предоставя забележителна динамика, нисък разход на гориво и отделя по-малко емисии на CO2. Двигателят разполага с максимален въртящ момент от 270 Нм още при 1750 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра. Моторът реагира бързо и отзивчиво при рязко натискане на газта, като ускорява енергично и дава възможност на водача да изпреварва по-бързо и сигурно.

В същото време при плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не се чува. Мощността е напълно достатъчна за приятно придвижване в ежедневието. Ключова роля в представянето на новия бензинов двигател има новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, която е особено практична за шофиране в града. Трансмисията осигурява подобрени показатели при старт от място и плавно разгръщане на мощността. Автоматикът превключва плавно предавките без прекъсване на тягата и ускорява динамично, което създава приятно усещане при шофиране и пътуване. Освен че е по-динамичен, с новия бензинов двигател Kadjar може да бъде и много икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на натискане на газта. При шофиране с равномерно темпо със скорост 90-100 км/ч, кросоувърът харчи само 5,3 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 6,5 л/100 км, а в града консумацията е около 7 л/100 км в зависимост от трафика.

Дизеловите двигатели също са модернизирани, като вече са по-мощни и екологични. 1,5-литровият мотор Blue dCi 115 разполага с мощност 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, като се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Ако държите Kadjar да бъде със задвижване 4x4, трябва да изберете новия 1,7-литров турбодизелов двигател Blue dCi 150 с мощност 150 к.с., съчетан е с 6-степенна механична скоростна кутия.

Технически характеристики:

Renault Kadjar TCе 160 EDC Black Edition

1,3-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

160 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на бензин

135 г/км емисии на СО2

57 390 лева цена на тествания модел

По темата: Renault Kadjar кросоувър
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

BMW M135i xDrive – спринтьор и маратонец в едно

Третото поколение на единичката е по-просторно, по-икономично и все така забавно за шофиране

През 2004 година BMW навлезе за първи път в сегмента на компактните модели с първото поколение на Серия 1. Тогава това беше единственият модел в С-сегмента със задвижване на задните колела. Второто поколение на „единичката” от 2011 г. порасна значително, но запази същата схема. При третото поколение на Серия 1 ръководството на BMW се отказа от класическия подход и новата първа серия премина към задвижване на предните колела.

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Финландци направиха нови гуми за най-бързите коли

Nokian Snowproof P осигурява спокойно и надеждно пътуване през променливите зимни условия

Неочакваните промени на времето през зимата напоследък са обичайни из цяла Европа. Крайностите стават все по-типични, като се започне от мека зима до резки снеговалежи и снежен дъжд. Условията на пътя могат да станат коварни за една нощ когато водата и кишата замръзнат, правейки магистралите хлъзгави и опасни. Тъй като времето може да бъде непредвидимо, шофьорите трябва внимателно да изберат зимни гуми, които да съответстват на променливите условия от октомври до април.

Land Rover ще отпразнува 50-годишнината от създаването на първия луксозен всъдеход през юни

Range Rover се готви за юбилей със снежна вихрушка

Land Rover ще отпразнува 50-годишнината от създаването на първия луксозен всъдеход през юни

Британската марка Land Rover се подготвя да отпразнува 50-годишния юбилей от създаването на първия луксозен всъдеход - Range Rover, като изгради огромна снежна инсталация на ледената писта в Арйеплог, намиращ се в северната част на Швеция. Произведението на изкуството е широко 260 метра и беше поставено в центъра на тестовия терен, през който всички модели на Land Rover са преминали преди серийно производство.