Филмовият живот на етикетите

Филмовият живот на етикетите

Всяко влизане в магазина вече е предизвикателство и ни напомня състезание на етикетите, носещо ни неприятни изненади. Всеки ден нещо е поскъпнало. Затова се научихме и да търсим основно нещо на промоция.

Фрапиращи за последните 10 години са поскъпванията на дрехи, обувки и най-вече на детските артикули от тази група. Иначе всички на власт се кълнат, че дават мило и драго за подобряване на демографията у нас. Оказва се още, че през миналата година 3 от 4 храни са били на пиковите цени за периода.

Интересното е и друго. Статистиката обикновено отчита ниски нива на инфлация и дори дефлация, демек - поевтиняване. Влизайки в магазина обаче, виждаме друго. Да вземем например сиренето. То според официалните данни през пандемичната 2020-а е струвало средно между 8 и 9 лв. килото. Всички обаче знаем, че за да се продава продуктът на такава цена в супера, млякото в него е проблематично дали го има изобщо. Истинското сирене струва в бакалията вече над 13-14 кинта.

По същия начин стоят нещата и с множество други стоки. И въпросът не е в инфлацията, определяна от икономистите като двигател на икономиката, а в несъразмерността на доходите ни. Те вечно са в невъзможност да я догонят и етикетите продължават да се променят със скоростта на титрите в поредната сапунка.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.