Филмите в кината само 17 дни

Филмите в кината само 17 дни

След историческо споразумение между Universal и AMC новите заглавия ще отиват по-бързо онлайн, у нас очакваме увеличение на пиратството

Само 17 дни на голям екран – това се споразумяха за новите филми холивудското студио Universal и най-мащабната верига киносалони в света AMC. Това е т.нар. „прозорец“ между излъчването на едно заглавие в салон и онлайн. Досега той се простираше до близо 3 месеца. След постигането на историческия договор между компаниите обаче, е скъсен 6 пъти.

Документът, подписан от Universal и AMC, тепърва ще пренареди играчите на пазара на кинопоказа отвъд Океана, смятат специалисти в сферата в САЩ, както и анализатори от Уолстрийт. Споразумението обаче ще повлияе и на българския пазар. Причината – колкото по-бързо дадено заглавие „оживее“ в стрийминг платформите, толкова

по-бързо то ще се появи и в торент тракерите у нас.

За сравнение, последният филм на Том Ханкс - „Мисия Грейхаунд“, направи премиерата си в сайта Apple TV+ на 10 юли. Още същия ден лентата е качена и в Zamunda (при това в добро качество – б.а.), показва справка на „Монитор“ в нелегалния сайт.

Споразумението между Universal и AMC идва точно три месеца, след като компаниите кръстосаха шпаги във връзка с „прозореца“ между излъчването на голям екран и онлайн. Тогава веригата киносалони се закани, че затваря завинаги вратите си за продуцентското студио. В повод за това се превърна успехът, който анимацията

„Тролчета: Турнето“ генерира онлайн вследствие на затворените заради COVID-19 кина.

„Резултатите на „Тролчета: Турнето“ надскочиха очакванията ни и демонстрираха приложимостта на тези платформи. Веднага щом киносалоните отворят, ще пускаме филми и в двата формата“, коментира тогава изпълнителният директор на Universal Джеф Шел.

Освен AMC, негативно на думите му реагираха още Американската асоциация на киносалоните, както и Международният съюз на кината, който представлява операторите в Европа.

Самият документ вещае всъщност опция за Universal да прекрати излъчването на филмите си след 17-ия ден от премиерата им. Този период всъщност включва три уикенда, като според данни на Уолстрийт най-голямо текучество в киносалоните заглавията привличат в първите четири двойки почивни дни. Очаква се по-малките и независимите продукции да бъдат изтегляни веднага след изтичането на този срок и да бъдат изпратени онлайн, вещаят от Уолстрийт. Това, според редица анализатори, означава, че

зрителите няма да имат мотивация да се редят на опашки

за билети в киносалоните, като просто ще изчакат отминаването на въпросните 17 дни. От това ще загубят операторите, предвид, че по дефиниция те печелят предимно от продажбата на храни и напитки на територията си. Добрата новина за AMC е, че в историческия договор, тя се е споразумяла за процент от печалбата на Universal в перото стрийминг платформи.

Към момента договорът важи само за филмите на Universal и само за киносалоните под шапката на AMC. За да бъдат конкурентно способни, другите продуцентски компании и оператори на зали за прожекции, вероятно обаче ще последват примера.

Сред позитивните последствия, които спецовете виждат в такава нова тенденция, е фактът, че

филмите няма да са загубили инерцията си

от рекламната кампания за излъчване на голям екран, когато се отправят към стрийминг платформите. Това би означавало дори по-голям интерес към тях в сайтовете. От друга страна, предвид, че подобна опция се очаква предимно за заглавията, които не се очаква да са блокбъстъри, операторите на киносалоните ще могат по-бързо да освободят място в програмата си за следващи продукции.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.