Отделът за наблюдение на дезинформацията към Европейската служба за външна дейност разкри опит за подвеждане на аудиторията на сайт, привидно свързан с Европейския парламент.
Сайтът EP Today (eptoday.com) се представя като "Месечен вестник за ЕП", като твърди, че е създаден, за да предоставя трибуна основно на евродепутатите. Проверката е установила, че 99 на сто от съдържанието в сайта не е собствена информация, а "препечатки", основно от сайта на Russia Today (rt.com), пише БТА.

В съобщение на отдела на ЕС за дезинформацията се добавя, че eptoday.com се е провъзгласил за източник на информация от ЕП, но използва името на институцията неправомерно и няма никаква връзка с парламента.
От 17 697 материала, публикувани в сайта за две години, едва 25 произлизат от евродепутати, сочи проверката. Това представлява едва 0,14 на сто от цялото съдържание на страницата.
Сайтът изглежда е платформа за лобизъм, представена за сериозна медия с влиятелни читатели, установява проверката на ЕС. Допълва се, че администраторите на страницата във фейсбук на "месечния вестник" работят от Индия, а в Брюксел със самозваната "медия" може да се установи връзка само с пощенска кутия.
Отбелязва се, че до миналата година сайтът е "препечатвал" почти цялото си съдържание от "Гласът на Америка" (voanews.com), а след това е преминал на информационно захранване от руския сайт rt.com. Част от обяснението за използването на тези информационни източници е, че voanews.com и rt.com дават свободни права за препечатване. Пояснява се, че при препечатването на информация със свободен достъп често позоваването на първоизточника не е задължително, което води до допълнително объркване за произхода на информацията.
Контрапропагандният отдел на ЕС уточнява, че eptoday.com има 145 000 последователи във фейсбук и 6000 в Туитър. В съобщението се допълва, че подобни случаи на "пране на информация" от rt.com досега са били засечени в медии в САЩ, Германия и Беларус, а резултатът винаги е подвеждане на читателите.
Отделът посочва, че rt.com е сайт, финансиран изцяло от руското правителство, който не се старае да бъде обективен или независим, а разпространява "фалшиви новини" с политически цели. Цитирана е оценката на френския президент Еманюел Макрон отпреди две години, че сайтът е разпространител на лъжлива руска пропаганда

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Туск: Брекзит или не, ще е ясно до часове

Основните елементи на сделка за Брекзит са договорени, каза председателят на Европейския съвет Доналд Туск и добави, че всичко би трябвало да стане ясно в следващите седем-осем часа, предоха световните агенции.