Пакет „Мобилност“ ще бъде гласуван в Европейския парламент днес. Процедурата влезе в програмата на евродепутатите днес, след като на Председателски съвет в вчера бе отхвърлено предложението пакетът да отпадне от дневния ред.

Само преди седмица председателят на Европейския парламент Антонио Таяни върна пакета в ресорната комисия и промените не влязоха за гласуване в пленарната зала в Страсбург.

Причината за това бяха постъпилите повече от 1200 изменения на първоначалните текстове, което може да доведе до допускане на грешки при гласуване. Междувременно 16 български евродепутати излязоха с декларация, в която заявиха, че пакетът не трябва да влиза за гласуване в пленарна зала, докато не се постигне широк консенсус.

Във вторник на извънредно заседание на транспортната комисия, бяха гласувани над 1200 предложения за изменения по пакета. В резултат 1126 продължават за гласуване в пленарна зала.

Евродепутатите са разделени по пакет „Мобилност 1“. Едната част смята, че с него се осигуряват ясни европейски правила за международния транспорт и защита на правата на шофьорите. Другата е против, защото, поради различната географска отдалеченост, т.нар. периферни страни се поставят в неравностойно положение по отношение на достъпа до единния транспортен пазар, което би довело до фалити на превозвачи от съответните страни и загуба на стотици хиляди работни места.

Най-ощетяващи за превозвачите от Източна Европа се смятат поправките са задължението за връщане в страната на регистрация на превозвача на всеки 4 седмици и забраната шофьорите да спят в кабината на камиона.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Срещу сивия сектор: Бусове ще се регистрират само от фирми

Бусове няма да може да се регистират от физически лица. Така управляващите се опитват да се справят със сивия сектор в транспортния бранш за превоз на пътници. Промените са записание в проект за изменение и допълнение на Закона за автомобилните превози, публикуван за обществено обсъждане.