Производителите на спиртни напитки в Европа обявиха вчера плановете си да посочват на етикета калориите и съставките в спиртните напитки, след като регулаторните органи увеличават усилията за по-здравословен начин на живот.

Алкохолните напитки са освободени от правилата на ЕС за етикетиране, които са в сила за всички други храни и напитки. Европейската комисия обаче призова сектора да излезе с план за саморегулиране на фона на общия интерес за по-здравословни навици на хранене и пиене.

През март 2018 г. секторът предложи инициатива за предоставяне на повече информация за енергийното съдържание и съставките, но критиците заявиха, че ако голяма част от информацията е налична само онлайн, не е реалистично да се очаква от всички потребители да имат достъп до нея. Секторът на спиртните напитки се е ангажирал „да предоставя енергийна информация на етикета, заедно с пълния списък на съставките и подробна информация за продукта“, съобщиха от търговската организация Spirits EUROPE, която представлява национални организации и мултинационални компании. Споразумението не е задължително, а по избор и не обхваща виното и бирата.

По темата: алкохол етикети
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

А1 започва да предлага смартфона LG K50s

Новият смартфон LG K50s вече е наличен в търговската мрежа на А1. Смартфонът е част от кампанията на А1 - Black Friday, която продължава до края на ноември, и се продава с 40% отстъпка от стандартната цена. Моделът се позиционира в средния ценови клас, като може да бъде закупен за 6,50 лева на месец или за 137,99 лева в брой с план A1 One Unlimited 2XL. Комплектът включва и оригинално хендсфри TTEC RIO.

43% от пазара на храни в Гърция е извън суперите

43% от пазара на дребно хранителни стоки в Гърция е извън супермаркетите и големите търговски вериги. Това сочи анализ на Института за проучване на потребителски стоки на дребно (IELKA) и Елинската статистически служба (ELSTAT), цитирани от в. „Катимерини”.

БГ кооперации подбиват цената на китайските дрехи

Български кооперации успешно подбиват цената на детските дрехи внос от Китай. Това заяви днес председателят на Съюза на ТПК Стилян Баласопулов. По думите му, нашите стоки са и с по-високо качество.