ЕС е вложил излишно 3,8 млрд. евро за подобряване на управлението на въздушното движение (УВД), показва доклад на Европейската сметна палата, представен във вторник.

Отчита се, че е постигнато осъвременяване на УВД, но не е било необходимо за целта да сеинвестират средства от европейския бюджет, защото тези дейности са щели да бъдат платени и без помощ от ЕС. Значителна част от средствата са отпускани без оценка за необходимост. Не е направено достатъчно, за да се избегне конфликт на интереси и някои от изпълнителите на проекти са се самопроверявали, показва докладът.

От 2005 г. ЕС прилага програмата SESAR, с която се уеднаквяват и обновяват системите и процедурите за УВД. Тези системи се разработват на национално равнище, но въпросната сума е била осигурена за периода след 2005 г.

Палатата препоръчва на Европейската комисия да подобри ефективността на проектите; да преразгледа финансовата подкрепа на ЕС и подаването на заявления за финансиране; да следи за ползите от обновяването на УВД. Политиката за Единно европейско небе се прилага от 2004 г., се отбелязва в съобщението на палатата.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Системата "Бонус-малус" за пореден път се отлага

Въвеждането на системата "бонус-малус", която трябва да определя цената на застраховката "Гражданска отговорност", за пореден път се отлага. След като получи критики от повечето заинтересовани страни и одобрение от застрахователите, Комисията за финансов надзор (КФН) реши да направи още едно обществено обсъждане и така да удължи срока за приемането на системата поне до март догодина.

1500 автобусни фирми ще плащат по-скъпа "Гражданска"

1500 са фирмите с лиценз за обществен превоз, които ще попаднат в обхвата на системата „бонус-малус“. Преди няколко години те са били 3000, а превозващите товари са 20 000. Заради въвеждането на „бонус-малус“ броят им може отново да се свие, каза за „Монитор“ Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи.