ЕПЦ: 40 % от жалбите за полугодието са свързани с отменени пътувания

ЕПЦ: 40 % от жалбите за полугодието са свързани с отменени пътувания

За последните шест месеца близо 40 на сто от сигналите в Европейския потребителски център (ЕПЦ) у нас са относно провалени ваканции зад граница и отменени полети,  коментира директорът на центъра Соня Спасова в ефира БНР.

По думите й в голяма част от случаите потребителите настояват да получат парите си обратно. Авиокомпаниите обаче са затрупани с жалби и обработката им се забавя, отчитат още от ЕПЦ. „При някои от авиокомпаниите има забавяния от порядъка на месеци, независимо че в законодателството е предвиден срок от 7 дни.“, поясни Спасова.

Сред най-честите жалби са и тези за отпаднали почивки, чийто брой надхърля този от предишни години.

„Всичко зависи от вида на резервацията. Има такива, които за съжаление са най-често използваните – без право на безплатна отмяна. В този случай потребителят няма право да получи парите си обратно. С помощта на нашата мрежа обаче се опитваме да водим преговори с търговците, с хотелите, с местата за настаняване и в голяма част от случаите успяваме да постигнем вид компромис“, категорична бе тя.

За българския клон на ЕПЦ август е бил посветен на темата за фалшивите стоки. Според Спасова преобладават сигналите за некачествена козметика – кремове и парфюми. Не липсват и оплаквания, свързани с детски продукти.

„Когато поръчваме стока, е добре да видим предварително дали имаме контакт с търговеца, за да се оплачем, ако възникне проблем. Освен това можем да проверим отзивите на други потребители”, обобщи експертът.  

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.