Групата CESifo от Института за икономически изследвания в Мюнхен обяви,че дизеловият мотор на Mercedes C 220 d изхвърля 117 г въглероден двуокис на километър, срещу 159 грама на електромобила Tesla Model 3 или с 25% повече.

В изследването на немските учени се подчертава, че за добиването и преработката на лития, необходим за производството на акумулаторна батерия за електрическото возило, с капацитет от 75 кВт се отделят от 10 до 14 т от парниковия газ. 10-годишната експлоатация на батерията и средногодишен пробег от 15 хил. км на електромобила и последващата преработка на акумулатора биха довели до изхвърлянето в атмосферата на 73-98 г въглероден двуокис на километър за срока на използването му. На практика мръсното производство на най-важния елемент от електромобила и необходимостта от допълнителна енергия за утилизацията му, колкото и нелогично да е, колите на ток са отговорни за изхвърлянето на по-голямо количество въглероден двуокис.

Въпреки това в последно време много големи автомобилни гиганти обявяват плановете си да произвеждат само електроколи, хибридни возила или коли на водород.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Половината камери на тол системата ще събират прах (ОБЗОР)

Обхватът на пътищата и парите от тях се свиха наполовина

Над 40 на сто от инфраструктурата за бъдещата тол система ще бъде неизползваема първоначално. Планира се при старта й да се таксуват камионите по 6000 км шосета, които обхващат основно автомагистрали, и пътища първи и частично втори клас. 

Управлението на новото таксуване отвори врати (СНИМКИ+ВИДЕО)

Обхватът на тол системата се сви наполовина

Управлението на новото таксуване отвори врати (СНИМКИ+ВИДЕО)

Обхватът и тарифите на тол системата ще станат ясни в началото на есента. От близо 11 000 км пътища, който ще се таксуват за преминаване, управляващите предлагат да се намалят до не повече от 6000 км, които обхващат основно автомагистрали и частично пътища от първи и втори клас. За различните пътища ще има различно тарифиране.