Групата CESifo от Института за икономически изследвания в Мюнхен обяви,че дизеловият мотор на Mercedes C 220 d изхвърля 117 г въглероден двуокис на километър, срещу 159 грама на електромобила Tesla Model 3 или с 25% повече.

В изследването на немските учени се подчертава, че за добиването и преработката на лития, необходим за производството на акумулаторна батерия за електрическото возило, с капацитет от 75 кВт се отделят от 10 до 14 т от парниковия газ. 10-годишната експлоатация на батерията и средногодишен пробег от 15 хил. км на електромобила и последващата преработка на акумулатора биха довели до изхвърлянето в атмосферата на 73-98 г въглероден двуокис на километър за срока на използването му. На практика мръсното производство на най-важния елемент от електромобила и необходимостта от допълнителна енергия за утилизацията му, колкото и нелогично да е, колите на ток са отговорни за изхвърлянето на по-голямо количество въглероден двуокис.

Въпреки това в последно време много големи автомобилни гиганти обявяват плановете си да произвеждат само електроколи, хибридни возила или коли на водород.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Европарламентът отказа да изтегли пакет "Мобилност"

Транспортната комисия в Европейския парламент отхвърли предложението пакет "Мобилност" да бъде изтеглен от Европейската комисия, съобщи БНР. Последното си заседание в четвъртък комисията продължи едва десет минути.

Затварят част от магистрала „Тракия“ заради монтиране на тол рамка

Движението в участъка от километър 80+995 до километър 82+260 на магистрала „Тракия“ в посока Бургас ще бъде с ограничения поради оборудване с тол рамка, съобщават от Агенция „Пътна инфраструктура“.