Замърсяването на въздуха в големите градове наложи ограничения за автомобилите, които отделят големи количества на вредни емисии. За сметка на това се насърчава покупката на електромобили и хибриди. В стремежа си да предложат технологии за бъдещето, почти всички автомобилни производители развиват гама от електрически и хибридни модели. Един от най-успешните хибриди през последните години е Mitsubishi Outlander PHEV с уникалното си хибридно задвижване.

Японският кросоувър се предлага на пазара от 2013 г. и вече отбеляза над 200 000 реализирани бройки в Европа, което го прави най-продаваният зареждащ се в мрежата хибриден модел на Стария континент. Благодарение на технологиите, Outlander PHEV се движи изцяло на ток в градовете и не замърсява въздуха в пренаселените мегаполиси. Електрическият пробег на Outlander PHEV от 45 км позволява в града да шофирате изцяло електрически автомобил, а наличието на двигател с вътрешно горене предоставя необходимата автономност при дълги разстояния.

През миналата година Mitsubishi Outlander PHEV беше обновен и сега предлага още повече ползи на потребителите. Под предния капак на Outlander PHEV е поставен нов по-мощен 2,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател със 135 к.с. и увеличен въртящ момент от 211 Нм. Агрегатът е свързан чрез сух еднодисков съединител с предната ос, на която е поставен електромотор, произвеждащ мощност 82 к.с. и 137 Нм въртящ момент. За задвижването на задните колела се грижи друг електрически мотор, който осигурява мощност от 95 к.с. и максимален въртящ момент от 195 Нм. Захранването на двигателите се осъществява от разположена под пода литиево-йонна батерия с увеличен капацитет от 13,8 кВтч.

С напълно заредена батерия, Mitsubishi Outlander PHEV тръгва уверено напред в пълна тишина, движейки се в града само на електроенергия в режим EV. Колата се ускорява от 0 до 100 км/ч за 10,5 секунди, което е напълно достатъчно за да се включите в движението на магистралата например. Със скорост до 135 км/ч Outlander PHEV се задвижва само от двата електромотора, а енергията идва от батерията.

При рязко ускорение или движение по наклон, както и при прекалено нисък заряд на батерията, се активира режимът „Сериен хибрид”, при който автомобилът се задвижва от двата електромотора, а бензиновият двигател е в ролята на генератор за зареждане на батерията по време на движение. При движение с висока скорост, автоматично се активира режимът „Паралелен хибрид”, при който бензиновият мотор задвижва  предните колела и участва като генератор за зареждане на батерията, предният електромотор помага, а задният задвижва задните колела. При движение в града бензиновият агрегат се включва много рядко, а разходът на гориво е едва 1,6 л/100 км. Когато токът свърши, средният разход е около 6 л/100 км.

При шофирането на Mitsubishi Outlander PHEV трябва да се наблюдава движението на енергийните потоци, зареждането на батерията и да се избира оптимален режим на работа, при което можете да се движите само на ток в града. Батерията се зарежда при всяка възможност, дори и в движение, в режим Charge, който принудително стартира двигателя и го кара да генерира енергия. Перата зад волана не са за смяна на предавки, а за промяна на интензивността на регенерация на енергия при спиране в пет степени. В режим В1 зареждането е минимално, а в В5 - максимално. В режим Save натрупаната енергия се съхранява за по-нататъшна употреба в града.

Ако бързате, японският кросоувър може да бъде и много динамичен. Само преминете в режим Sport и ще имате по-интуитивно усещане за динамика и стабилност чрез системата за задвижване на всички колела, по-директно управление и контрол, и по-къс спирачен път, благодарение на предните спирачни дискове с увеличен диаметър. За зимата е предвиден и режим Snow, който подобрява потеглянето в условия на много ниско сцепление и завиването върху хлъзгави настилки. Зареждането на Mitsubishi Outlander PHEV може да става по три различни начина. Стандартното зареждане на батерията от зарядна станция отнема 7 часа при 230V 8A, а при 230V 16A става за 4 часа. Бързото зареждане отнема 25 минути и пълни батерията до 80%.

На пътя и извън него Mitsubishi Outlander PHEV е много приятен за шофиране. Новите амортисьори подобряват комфорта и стабилността. Разположението на батерията е понижило центъра на тежестта, а електромоторите разпределят тягата между колелата не по зле от модерните активни диференциали. Воланът се върти с лекота, без да възниква синтетично усилие, а колелата стриктно следват неговото движение. Кросоувърът със задвижване на двете оси е стабилен в завоите и не проявява склонност към недозавиване, така че без притеснения дава възможност за динамично шофиране по планински пътища. Освен всичко Outlander PHEV е един от най-достъпните, практични и екологични кросоувъри на пазара в момента.

Технически характеристики

Mitsubishi Outlander PHEV

2,4-литров 4-цилиндров бензинов двигател + два електромотора

Безстепенна автоматична трансмисия

135 к.с. мощност при 4500 об/мин + 82 + 95 к.с.

211 Нм въртящ момент при 4500 об/мин + 137 + 195 Нм

10,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

170 км/ч максимална скорост

1,6 л/100 км среден разход на бензин

46 г/км емисии на СО2

98 990 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Върхът на удоволствието под открито небе

Кабриолетът BMW M850i Convertible e олицетворение на спортната динамика и изискания лукс

Първото BMW 8-а серия се продаваше почти 10 години, но до края на живота си през 1999 г. се произвеждаше само като купе с две врати. През миналата година баварците възродиха Серия 8, като освен версията Coupe, сега се появиха и още два нови модела в гамата – открития Convertible и Gran Coupe с 4 врати. Новият кабриолет Серия 8 е не само първият по рода си модел в гамата на марката, но и най-красивото BMW правено някога. Разкошният модел в най-високия клас се присъединява към купето в новия луксозен сегмент, където BMW се стреми да бъде важен играч.

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

Opel Astra се сдоби с ново лице и по-ефективни двигатели

Хечбекът и комбито Sports Tourer тръгват с нова 9-степенна автоматична скоростна кутия

В разгара на лятото петото поколение на Opel Astra претърпя стилен фейслифт и получи нови и по-ефективни двигатели, скоростни кутии и модерно оборудване. Благодарение на нови двигатели и трансмисии, обновеният Opel Astra е с до 19% по-икономичен и по-екологичен в сравнение с настоящия модел, който беше избран за „Европейски автомобил на 2016 година”.

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Малък, бърз и лесен за управление на пътя

Abarth 595 възражда състезателния имидж на италианския мъник Fiat 500

Името Abarth има ярко и изпълнено със събития минало. През 50-те и 60-те години на миналия век това име става истинска сензация на пистите. Малката италианска компания, занимаваща се с производството на компактни спортни модели, става известна не толкова с тях, а най-вече заради спортните версии на масовия Fiat 500. Създателят Карло Абарт видял състезателния потенциал на италианския мъник и го превърнал в истинско оръжие. Спортният Fiat 500 в изпълнение Abarth с образа на скорпион върху логото успешно се борел с по-мощните автомобили в ралитата.