Българският туризъм няма как да се сравнява с Гърция, а с държави с нашите възможности, като Хърватска, отбеляза в предаване по БНТ  изпълнителният директор на Националния борд по туризъм д-р Полина Карастоянова.

"Да се сравняваме с Гърция по отношение на летния туризъм е непосилна задача. Характерът на българския туризъм трябва да бъде търсен в нашите възможности. Затова ако търсим да се сравняваме с други страни, нека не бъде Гърция, а с държави с нашите възможности, като една Хърватска например. Там структурираха своя туристически сектор на много високо ниво и създадоха една изключително професионална стратегия за развитието на туризма. За жалост нищо от това, което се случи дори в Хърватска, не бе взето тук, тъй като редица правителства проспаха
тази възможност'', допълни още Полина Карастоянова.

Една касова бележка за чадър и шезлонги на плажа на стойност 70 лв. разбуни духовете по морето и предизвика извънредна проверка на Южния плаж на Каваците миналата седмица.

Данни на Министерството на туризма показват средни цени на чадъри и шезлонги за чадър 6,50 лв., за шезлонг 5,60 лв. На някои плажове се предлагат само комплекти (чадър и два шезлонга) при средна цена от 25,87 лв., а на други има и само срещу консумация. Цени, които изглеждат приемливи.

Туризмът е международно ориентирана индустрия и България търси клиенти и своя интерес на международния пазар. Проблемът е, че у нас има определени тарикати, които си позволяват по-високи цени, но все пак има и отлични примери на българското Черноморие, посочи още Полина Карастоянова.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Национален културно-туристически календар ще привлича неорганизирани туристи

Национален културно-туристически календар ще привлича в България неорганизирани туристи и корпоративни клиенти освен традиционните летовници, съобщи при представянето на проекта в областната управа в Добрич председателят на Националното сдружение на малкия и среден бизнес в туризма Веселин Банковски.