Пътническите превози по някои от направленията е възможно да се изпълняват не от влакове, а от автобуси. Липсата на локомотиви и непланирането на ремонтите им доведе до екшън план на БДЖ по искане на транспортния министър Росен Желязков. Алтернативният транспорт може да замени композициите в делнични дни по някои от направленията, при които се отчитат малко пътници.

Пред „Монитор“

от железниците определиха мерките като „временни“

и са направени след анализ къде е възможно оптимизиране. Става дума основно за направления на къси разстояния, като Брусарци – Лом, Генерал Тодоров – Кулата и др. Така железниците ще може да освобождават до пет локомотива в случай на необходимост за по-важни направления.

Припомняме, че пред депутатите от ресорната комисия Желязков изрази съмнения, че с наличният тягов състав ще може да се изпълнява безопасно графика за движение. Тогава той обяви, че е възможно да се редуцират влакове във вече изготвеното и съгласувано с общините разписание, което влиза в сила от 9 декември (неделя).

Новото разписание запазва превозите от миналата година, които ще се извършват от 556 влака. Бързите влакове са 78, като 5 от тях ще се движат в определени дни от седмицата. Пътнически и крайградски влакове са 478 влака, като 92 влака ще се движат в определени дни от седмицата, 5 в определен период от годината и останалите 381 ежедневно.

Запазват се международни влакове

Ежедневно ще има директен трен от Истанбул за София. За направление Белград движението на директен влак от София ще бъде само в летния период от 14 юни до 16 септември. Ще бъде запазена връзката София – Крайова, която ще се осъществява със сутрешния влак София – Видин и обедния Видин – София. По направлението София – Букурещ директните вагони ще се движат само през летния сезон, а през останалото време пътниците ще се прекачват на гара Русе на мотриса, която ще се движи по линията Букурещ – Русе – Букурещ. По план е заложено да бъде запазено движението на сезонния влак Солун – София – Солун през летния сезон от 7 юни до 7 октомври със заминаване от София в петък, пристигане в Солун в събота сутрин, заминаване от Солун в неделя вечер и пристигане в София в понеделник сутрин.

Промени заради планирани ремонти около София

Заради ремонти по жп инфраструктурата около столицата в участъка София – гара Искър – Казичене – Елин Пелин са разработени разписания по алтернативен маршрут през гара Подуяне (бившата Подуяне разпределителна), за да бъдат избегнати бъдещи изменения на разписанията на влаковете в цялата южна железопътна мрежа. БДЖ пуска по 5 влака на ден между гарите Банкя и Казичене. Създава се директна връзка от гарите и спирките от северозападната част на столицата Банкя, Божурище, Волуяк, Обеля, Връбница и Надежда със гарите и спирките в източната част на града – гара Подуяне пътническа, сп. Смирненски, сп. Искърско шосе, гара Искър и гара Казичане и гарите и направленията по Копривщица и Костенец. Сутрин на 20 минути, а вечер на 40 минути ще бъдат влаковете до Перник, София – Своге – Лакатник – София ще бъде на 30 минути, а вечер през час. За подобряване на обслужването на столицата е предвиденото някои влакове за гара Банкя да не започват или приключват движението си в гара София:

- В сутрешните часове пътническият влак от гара Септември, който пристига в гара София в 06:27 ч., в 06:30 ч. ще продължи движението си до гара Банкя;
- В обратно направление от гара Банкя ще тръгва в 07:05 ч. и ще продължи движението си до гара Септември;
- Пътническият влак от гара Копривщица, който пристига в гара София в 07:30 ч., също ще продължи до гара Банкя;
- В обратно направление заминава от гара Банкя в 08:05 ч. и продължава движението си до гара Копривщица.
- В обедните часове един чифт влакове, които вместо по маршрута Пловдив – София – Пловдив, ще се движат по маршрута Пловдив – Банкя – Пловдив;
- В следобедните часове влака, който заминава от гара Банкя в 17:05 ч., ще продължи движението си до гара Елин Пелин;
- Влакът, който заминава от гара Банкя в 19:00 ч., ще продължи движението си за гара Копривщица.

В следобедните часове влаковете за гара Банкя запазват маршрутите си на движение с тръгване от гара София. Между Пловдив – Асеновград се запазва досега действащото разписание и движение на влаковете на интервал от 60 минути.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ЕС одобрява нови правила за торовете

Посланиците към ЕС одобриха днес споразумение с Европейския парламент за нови правила за продажба на торове. Предвижда се да бъдат уеднаквени изискванията за торове, произведени от органични или вторични суровини в Общността, съобщи Съветът на ЕС.

ДФЗ преведе 73 млн. лева за намален акциз върху газьола

ДФ „Земеделие“ преведе първи транш в размер на близо 73 млн. лв. (72 864 453 лв.) на 9429 земеделски стопани по схемата „Помощ под формата на отстъпка от стойността на акциза върху газьола, използван в първичното селскостопанско производство“, съобщиха от разплащателната агенция.

По Коледа: Пазаруваме с носталгия по социализма и търсим различното

Носталгията по отминалото време на социализма и чуждите традиции влияят при избора на продукти на българина за коледната трапеза. Това показва проучване на Kaufland България за тенденциите при пазаруване по Коледа и Нова година.