Едва 824 нови коли са регистрирани в България през април

Едва 824 нови коли са регистрирани в България през април

През 2019-а до 41% се е качил делът на автомобилите над 20-годишна възраст

Едва 824 са първоначалните регистрации на нови автомобили у нас през април 2020 г. Спрямо същия период на 2019 г., когато броят е 3008, е налице спад от 72.6% на годишна база, сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА).

За периода януари-април 2020 г. регистрираните нови коли в Българи са 6751, което е с 40.9% по-малко спрямо година по-рано. До април 2019 г. те са били 11 427.

В Европа положението е подобно, като за година е отчетен спад в регистрацията на нови леки коли от 76.3%. От асоциацията посочват, че това е най-силното отчетено намаление, откакто се води статистиката. Причина за това е, че април е първият цял месец, в който са действали мерките за ограничаване на пандемията от коронавируса.


Всяка страна в ЕС отчита двуцифрен спад


като в Италия и Испания понижението е най-голямо. Там то е съответно 97.6% и 96.5% на годишна база. При другите големи пазари като Германия и Франция спадът е между 60 и 80 на сто. За първите четири месеца търсенето на нови коли в ЕС се е понижило с 38.5 на сто на годишна база.

Повечето шоуруми пък са затворили, затова и новопродадените коли падат драстично на 270 682 броя. Само година по-рано техният брой е 1 143 046.

Данните на МВР за България пък сочат, че през 2019 г. общо новорегистрираните автомобили в България са 302 461. Общият брой на всички МПС, движещи се по пътищата на страната, за 2019 г. е 3.75 млн., което е с почти 90 000 повече спрямо 2018 г. От тях 1.31 млн. са бензиновите автомобили. Движещите се на дизел са по-малко - 1.29 млн. броя. Това се обяснява с факта, че


дизеловите двигатели вредят повече


на околната среда. До същото заключение достига и Международният съвет за чист въздух в свое изследване от миналата година. То показва, че дори дизелите с най-високия екостандарт „Евро 6“ отделят с 4,8 пъти повече емисии от тези на бензиновите двигатели със същия стандарт.

През миналата година се запазва тенденцията България да е с един от най-старите автопаркове - делът на старите коли (това са автомобилите на над 20 години) през 2019 г. се е покачил с 3%, като от 38% вече достига 41%. Това означава, че над една трета от автомобилите в движение са стари.

Задължение на всеки шофьор е полицата „Гражданска отговорност”. По данни на едно от застрахователните дружества у нас цената на застраховката е паднала със средно 1% за първото тримесечие на 2020 г. Най-евтина е била застраховката на автомобили, регистрирани в Бургас, Кърджали, Смолян, Хасково, Ямбол, Стара Загора и София-област, където е cтpyвaлa cpeднo 302.13 лв. От друга страна, най-скъпо излиза не в столицата, а в Дoбpич, Блaгoeвгpaд, Πepниĸ, Bидин, Kюcтeндил, Moнтaнa, Bpaцa и Cилиcтpa. Там тя струва средно 345.26 лв. В София-град цената е 342.41 лв.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.