Е-търговци ловят некоректни клиенти през сайтове

Оплакват се от невзети стоки

Е-търговци ловят некоректни клиенти през сайтове

Намират ни с имейл адрес и телефон

Електронните търговци намират свой начин да се справят с некоректните си клиенти. За целта те използват онлайн сайтове, подобни на регистри, в които записват данните на „лошите“ клиенти и какво е оплакването им от тях, научи „Монитор“.

Сайтовете за подобни некоректни потребители са няколко. Един от тях е под формата на регистър, в който са записани имената, имейлът, телефон или дори сайтът на дадения клиент. Освен това има на разположение и търсачка, в която имената може да се търсят на кирилица и на латиница. По този начин други техни колеги, разчитащи на онлайн пространството, за да продават своите стоки и да предлагат своите услуги, ще могат

предварително да проверяват даден човек

ако той реши да поръча от тях. Конкретният сайт може да се използва и от физически лица, измамени от некоректен електронен търговец, което също не е рядко срещана практика. Иначе проучването на „Монитор“ показа, че най-често оплакванията на търговците са за невзети стоки. Обикновено с публикуваните съобщения се посочват имената и телефонният номер на клиента, а отстрани е изписан самият проблем, като например „Некоректен е. Не си взе пратката от доставчика“. Не са малко и случаите, в които клиенти поръчват стока, например дреха, връщат я, търговецът изпраща поискания нов размер, а накрая клиентът отново не взима стоката. Така се стига до ситуация, в която

е-търговецът плаща всички доставки

и от само една поръчка той всъщност губи пари. Друг случай от с. Лехчево е с жена, която си поръчва артикул с щампа нейна снимка. „Наложи се да изхвърлим продукта, както и да платим 2 доставки!“, пише възмутен търговецът и апелира да не се пращат стоки на този клиент. Последните данни показват, че има над 4300 сигнала и повече от 113 000 търсения в конкретния своеобразен регистър.

Друг подобен сайт за оплаквания при пазаруване в интернет пространството представлява информационно табло, на което всеки може да сподели своите неволи. „Тук ще бъдете чути – можете да пишете за хората или институциите, където са ви обидили, излъгали или постъпили некоректно с вас, без значение дали това се е случило в държавно учреждение, магазин или банка“, гласи заглавната страница на сайта. В него към публикациите има прикрепени екранни снимки на конкретните онлайн магазини или дори снимки на даден клиент, който е бил некоректен към търговеца.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.