E-класата на Mercedes-Benz сложи маска на спортист
10

E-класата на Mercedes-Benz сложи маска на спортист

Най-продаваният модел на германците от Щутгарт стана по-динамичен и получи нови системи за асистенция на водача

Е-класата е ключов модел за Mercedes-Benz, който играе най-важната роля в гамата на марката от Щутгарт. Този универсален седан едновременно изпълнява ролята на семеен автомобил за дълги пътешествия и представителна лимузина за бизнесмени и управители на дружества. От първото поколение през 1953 г. до днес са произведени над 14 милиона автомобила от модела, което го прави най-продаваният в историята на германската марка.

Десетото поколение на Mercedes-Benz E-класа с индекс W213 беше представено през 2016 г. и впечатли почитателите със своя привлекателен дизайн и ексклузивен висококачествен интериор. Неотдавна моделът беше основно модернизиран като получи изобилие от иновации, като най-много са тези в сферата на системите за подпомагане на шофирането.

Новият Mercedes-Benz E-класа изпъква с по-динамичен дизайн, оборудван е с нови функции за подпомагане на шофирането, предлага се както с бензинови и дизелови турбодвигатели, така и с вариант за хибридно задвижване, и има вградена система за защита от посегателства, което прави любимият на поколения модел още по-сигурен.

Външните промени са направили обновения Mercedes-Benz E-класа по-динамичен и спортен. В дизайна моделът залага на динамиката чрез линията Avantgarde, включена в стандартното ниво на екстериора. Новата радиаторна решетка е доста по-широка, а в центъра блести голямата трилъчева звезда на Mercedes-Benz, подобно на спортиста Mercedes-AMG GT Coupe. Новите фарове са с капковидна форма, като дневните LED светлини наподобяват на тези в спортното купе с 4 врати CLS.

Като опция се предлагат светодиодни матрични светлини. Профилните стени са украсени с елегантни щамповани линии. Седанът е получил нов дизайн на капака на багажника, в който вниманието привличат новите стреловидни светлини. Версиите с пакета AMG се разпознават по радиаторната решетка с ребра, аеродинамичния бодикит и минимум 18-инчовите лети джанти.

В интериора на новия Mercedes-Benz E-класа са използвани облицовки от синтетична кожа, комбинирана с черни лакирани повърхности и алуминиеви детайли. Предлагат се и няколко вида естествена кожа и дървени апликации.

Основната новост в салона е воланът с пет лъча. Освен бутоните на волана има и малки сензорни панели за по-лесна работа с менюто на мултимедийната система. Традиционно селекторът на автоматичната скоростна кутия е разположен отдясно на кормилната колона.

Вътрешното осветление се осъществява с помощта на светодиоди и с натискането на бутон могат да бъдат избрани до 64 цвята. На таблото пред водача в Mercedes-Benz E-класа е поставен цифровият инструментален панел с 10,25-инчов екран, групиран заедно с 10,25-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Двата екрана могат да бъдат с диагонал 12,3 инча. Предлага се и система за прожектиране на най-важните данни на предното стъкло. Наклоненият централен панел също е модернизиран с поставянето на нови бутони, а циферблатът на часовника е изчезнал.

Предните седалки на новия Mercedes-Benz E-класа са широки и удобни, регулират се електрически и са снабдени с отопление. Като опции се предлагат спортни седалки с подобрени странични опори, както и функции на вентилация и масаж с 4 различни програми. Към подлакътника на централния тунел е добавено безжично зарядно устройство за мобилни телефони. На втория ред седалки има достатъчно място за пътниците. Салонът на E-класата е малко по-широк, което е особено забележимо ако отзад седнат трима човека. Обемът на багажника от 540 литра остава непроменен.

Стандартното оборудване на Mercedes-Benz E-класа включва пълен електрически пакет, двузонов автоматичен климатик, аудиосистема, сензори за светлина и дъжд, и Bluetooth комуникация. За сигурността луксозният седан е оборудван с 9 въздушни възглавници, система за стабилизация, система за контрол на налягането в гумите, система за автоматично спиране и следене на умората на водача.

Допълнителното оборудване включва система за достъп чрез смартфон, панорамен покрив, автопилот за паркиране, Wi-Fi, тризонов климатроник, камери за 360-градусов обзор, отопляем волан и задни седалки, таблети за пътници отзад, въздушни възглавници в коланите.

На разположение са и системи за поддържане на лента, за разпознаване на пътните знаци, за наблюдение на слепите зони, нощно виждане и полуавтономно шофиране. Системите за подпомагане на шофирането включват детектор на волана за отделяне на ръцете от него, асистент за активно спазване на дистанция, активен асистент за спиране и потегляне, подпомагане на насочването на автомобила, подпомагане за спиране и активно следене на слепите зони. Пакетът за паркиране заедно осигурява разширена зона на видимост и позволява за първи път досега автоматично паркиране на автомобила не само успоредно и перпендикулярно, но също и в маркирани зони.

Седанът Mercedes-Benz E 220d е пъргав и пестелив на пътя

Обновеният Mercedes-Benz E-класа се предлага както с бензинови и дизелови турбодвигатели, така и с вариант за хибридно задвижване. Всички бензинови двигатели са допълнени с 48-волтова хибридна система. Все още най-търсеният вариант на E-класата е моделът E 220d, който се задвижва от 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 194 к.с., комбиниран с 9-степенна автоматична скоростна кутия.

Предлагат се версии със задно предаване и задвижване на всички колела от системата 4Matic. Двигателят работи тихо и има изобилие от тяга, а 9-степенната автоматична скоростна кутия превключва скоростите почти неусетно и позволява на мотора да се разгърне напълно.

Максималният въртящ момент от 400 Нм е наличен още при 1600 об/мин. Двигателят е много еластичен и ви позволява да се движите със скорост от 130 км/ч при само 2000 оборота в минута. Динамиката също е добра, като ускорението от място до 100 км/ч отнема 7,5 секунди.

Седанът е в стихията си на магистралата – там е динамичен и бърз. Най-важното за този турбодизелов двигател е неговата ефективност и икономичност. Агрегатът поддържа висока скорост при ниски обороти, така че на междуселищен път с 90 км/ч разходът е 4,3 л/100 км, а на магистралата със 140 км/ч консумацията е 5,2 л/100 км. В града колата също постига достоен за отбелязване резултат – 6 л/100 км. Когато двигателят работи, в салона не се чува дразнещ шум, а на празен ход няма вибрации.

Комфортът традиционно е поставен на първо място

При Mercedes-Benz E-класа традиционно на първо място е поставен комфортът. Дори стандартната версия вози много меко, а с допълнителните адаптивни амортисьори и въздушно окачване, неравностите на пътя сякаш се изглаждат. Освен това седанът е с подобрена шумоизолация, така че 400 километра по магистралата изобщо няма да уморят водача и пътниците.

Сцеплението с пътя и стабилността също са на най-високо ниво, особено при наличието на системата за задвижване на всички колела 4Matic. В динамичен режим окачването запазва мекотата си, а наклоняването на каросерията е по-слабо изразено. Кормилното управление е прецизно и плътно.

Новият Mercedes-Benz E-класа вече се продава у нас във версии седан и комби. Моделът може да се разгледа и изпробва в търговските центрове на генералния дистрибутор на марката у нас – „Силвър Стар”, а цените започват от 105 900 лева.

Технически характеристики

Mercedes-Benz Е 220d 4Matic

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

9-степенна автоматична скоростна кутия 9G-Tronic

194 к.с. максимална мощност при 3800 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1600-2800 об/мин

7,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

239 км/ч максимална скорост

5,6 л/100 км среден разход на дизел

146 г/км емисии на СО2

109 200 лева базова цена на модела

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.