Дъмпинг автошколи плашат с протест

Дъмпинг автошколи плашат с протест

С рязък скок на шофьорските курсове плашат част от школите, увеличението ще бъде за бъдещите водачи на камиони. Недоволните автоинструктори обявиха протести заради обявените от 1 октомври проверки на Автомобилна администрация дали тежкотоварните автомобили по време на изпитите, са натоварени. Въпросното изискване е въведено от 2004 г., но инспекторите имат малък брой кантари, което води и до малко проверки. Изискването е общата маса на автомобила да е повече от 10 000 кг.

Браншът е разделен на две, от една страна част от школите са недоволни, защото трябва да платят за товар, а и така се вдигат и разходите им за гориво. При неспазването на разпоредбите може да се предложи доста по-ниска цена на автокурса, което привлича курсанти. От друга страна - колегите им смятат, че характерът на тези превозни средства в крайна сметка е да превозват товари и е коректно към обучаемите да ги приближим към реалните условия, в които те след това ще отидат да работят. Защото разликата в управлението на един празен автомобил и на един в натоварено състояние е доста значителна.

Недоволството се съчетава и с готвените промени в наредбата за провеждането на обучението на водачи на МПС, които следващата седмица трябва да бъдат публикувани за обществено обсъждане, коментира пред „Монитор“ Бойко Рановски, изпълнителен директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация". Целта е всичко, което се води на хартия вече да бъде електронно чрез въвеждането на информационна система, която ще бъде на бившата ДАИ. Достъпът до нея ще бъде безплатен за автошколите. Вътрешните изпити ще се провеждат електронно, както по теория, така и по теория. Така Автомобилната администрация ще знае как протича обученето на бъдещите водачи.

Бъдещите промени предвиждат автоинструкторите да бъдат назначени на трудов договор към автошколите, което ще изкара на светло и голяма част от бизнеса с курсове.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.