Двама от трима предприемачи подготвени да участват в онлайн събития

Двама от трима предприемачи подготвени да участват в онлайн събития

Двама от трима или близо 65% от запитаните от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) предприемачи заявяват, че се чувстват подготвени да участват в онлайн събития и нямат нужда от допълнително съдействие в тази насока, съобщиха от работодателската организация.

22 на сто от тях споделят, че имат нужда от консултация по конкретен въпрос, свързан с външнотърговската им дейност. От 360-градуса заснемане имат нужда 11 на сто, а съдействие за изработване на уеб сайт – 7%.

От БТПП информират на интернет страницата си, че продължават да настройват своята дейност и услуги към настоящата ситуация и активно въвеждат информационните технологии в ежедневието си. В тази връзка палатата е направила проучване за интереса на фирмите към онлайн бизнес срещи и изложения. Основната цел на БТПП е да смекчи влиянието на пандемията и да спомогне за по-бързото възстановяване до предишните нива на конкурентоспособността и растежа на фирмите и българската икономика, допълват от работодателската организация.

Фирмите, участвали в проучването, проявяват интерес за участие


най-вече в двустранни бизнес срещи (88 на сто),

електронни изложби (58 на сто), както и в онлайн информационни събития и конференции. Допълнително, компаниите проявяват интерес към участие в интерактивни платформи за фирми и продукти, като BG Barcode, например.

Интересите на фирмите към различни региони и пазари са разпределени равномерно, като например 36 на сто от компаниите са насочени към Индия, 35 на сто - към Китай и около 30 на сто към страните от Централна и Западна Европа, включително съседните на България държави. Контактите с по-далечни партньори от Северна и Южна Америка също са желани, но в по-малка степен.

По отношение на секторната ориентация на онлайн събитията, българските фирми проявяват интерес към: хранително-вкусова промишленост, машиностроене, химическа промишленост, търговия на дребно, ИКТ, текстилна промишленост, транспорт и логистика и др.

Според БТПП резултатите от анкетата дават важни ориентири в коя посока да се фокусират усилията на институциите и държавата в полза на бизнеса, както и къде да се насочат средства от ЕС.

Около


20 на сто от фирмите нямат опит за участие в онлайн събития

и е необходимо да се предвидят действия за подготовката им. Повече от половината запитани компании - 56 на сто нямат собствен интернет сайт, а само 5 на сто са въвели информация за продуктите си в онлайн платформата BG Barcode. Тя позволява добавяне на информация, която се използва от водещи електронни магазини, посредством Глобален електронен регистър за информация - GEPIR, разработен от организацията GS1.

Половината от участниците в допитването имат готово електронно представяне на дейността и продуктите, както и оферти за потенциални клиенти.

63 на сто от компаниите имат експортен опит. Отчитайки, че голяма част от БВП на България се формира от износа, това е много показателен резултат, коментират от БТПП. Една част от фирмите са осъзнали необходимостта да се усъвършенстват, за да имат потенциала и да изнасят. Съществуват известни пречки за това, които трябва да бъдат премахнати.

Според БТПП положителен е фактът, че 65 на сто от фирмите се чувстват подготвени да търсят външнотърговски партньори дистанционно. С оглед на динамичната икономическа среда, проследяването на новостите в информационните технологии и външнотърговската дейност е задължително.

Друг резултат от проучването прави голямо впечатление -


96% от фирмите имат нужда от допълнителни насоки в маркетинга,


рекламата и намирането на нови пазари.

По информация от Асоциацията на търговските банки, цитирана от БТПП, към края на март 2020 г. се отчита ръст на кредите за нефинансовите предприятия с 10,5 на сто на годишна база, при ръст от 14,3 на сто в края на декември 2019г., като те достигат 25,8 млрд. лв. - има ръст във фирменото финансиране, но се очаква интересът към получаването на средства да продължи да бъде интензивен и банките трябва да имат готовност да го посрещнат. Мерките, насочени към съживяване на икономиката, също трябва да бъдат допълнени и обновени, за да следват нуждите на бизнеса, коментират от работодателската организация и посочват, че е необходимо те да са насочени към възстановяване на производствата и стимулиране на потреблението, за да може да се търси и реализацията на вътрешния пазар.

За да създаде международни контакти и да подпомогне интернационализацията на малките и средни предприятия, БТПП разработва програма за провеждането на серия от онлайн двустранни срещи с предприемачи от цял свят, както и онлайн изложения.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.