0

П рез миналата година в България се състоя премиерата на френската премиум марка DS Automobiles, представена у нас от компанията „София Франс Ауто”, позната като дългогодишен вносител на Peugeot за страната. Първият модел на премиум марката е луксозният кросоувър DS 7 Crossback, а отскоро на българския пазар се предлага и първия Plug-in хибриден вариант на модела, наречен DS 7 Crossback E-Tense 4х4. 

През миналата година в България се състоя премиерата на френската премиум марка DS Automobiles, представена у нас от компанията „София Франс Ауто”, позната като дългогодишен вносител на Peugeot за страната. Първият модел на премиум марката е луксозният кросоувър DS 7 Crossback, а отскоро на българския пазар се предлага и първия Plug-in хибриден вариант на модела, наречен DS 7 Crossback E-Tense 4х4. 

Новият хибриден кросоувър комбинира задвижване от бензинов турбодвигател и два електромотора, благодарение на което системната му мощност достига цели 300 конски сили.

Благодарение на възможността за зареждане с електричество, DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е в състояние да измине 58 км изцяло на ток. Новият луксозен високопроходим модел вече е тестван според стандарта WLTP и показа впечатляващи резултати. Разходът на гориво е само 1,4 литра на 100 км, а емисиите на CO2 са едва 31 г/км. В същото време DS 7 Crossback E-Tense 4х4 впечатлява с не по-малко поразителен и запомнящ се дизайн, както и с изящен интериор с елементи на френски шик.

Новият кросоувър DS 7 Crossback E-Tense 4х4 е първият зареждащ се хибрид на DS Automobiles, който предлага мощност от 300 к.с., задвижване на четирите колела и електрически пробег от 58 км. Освен това новият луксозен модел е оборудван със съвременни технологии и впечатлява с изискан дизайн на интериора и екстериора. Стилният кросоувър се задвижва от 1,6-литров бензинов турбодвигател от серията PureTech с мощност 200 к.с., който работи заедно с два електромотора, по един на всяка ос, всеки с мощност 109 к.с. Агрегатите генерират обща системна мощност от 300 к.с. и впечатляващ въртящ момент от 450 Нм, достъпни в режим Sport.

Тягата се предава към четирите колела чрез модерната 8-степенна автоматична трансмисия на Aisin. Благодарение на всичко това, големият SUV спринтира от 0 до 100 км/ч само за 6,5 секунди, а за да ускори от 80 до 120 км/ч му трябват едва 4,4 секунди. В чисто електрически режим, кросоувърът DS 7 Crossback E-Tense 4х4 може да достигне 135 км/ч, а в хибриден режим максималната скорост е 224 км/ч. При потегляне DS 7 Crossback E-Tense 4х4 тръгва изцяло на ток, а бензиновият двигател се включва при сериозно натискане на педала на газта.

Водачът може да избира различни режими на шофиране според настроението си и пътя, по който се движи. Възможно е изцяло електрическо задвижване с нулеви нива на емисии на отработени газове в режим Zero emissions, следва режим на шофиране Hybrid за оптимизиране на динамиката и разхода на гориво, Sport е за динамична езда и 4WD, при който се задвижват и четирите колела за по-добро сцепление върху влажни, песъчливи или заснежени пътища. В първия случай DS 7 Crossback E-Tense 4х4 се превръща в електромобил и може да измине до 58 км само на електричество, благодарение на вградената батерия с мощност от 13,2 кВтч.

По време на теста батерията беше зареждана няколко пъти до 100%, като според стила на шофиране електрическият пробег варираше между 45 и 50 км. Необходими са само 1 час и 45 минути за да зареди напълно батерията от 0 до 100% с помощта на специално зарядно устройство със сила на тока 32А и зарядно с мощност 6,6 кВт. Батерията се зарежда и по време на шофиране, благодарение на системата за рекуперация, която беше въведена по време на състезанията във Формула Е, където DS Automobiles участва.

Новият хибрид DS 7 Crossback E-Tense 4х4 може да се зарежда и от обикновен контакт, като тогава са необходими 8 часа. Ако имате възможност да шофирате постоянно със заредена батерия, разходът на гориво ще е минимален, близък до този, обявен при тестовете по метода на WLTP. Когато обаче зарядът в батерията свърши, консумацията на гориво на извънградски път е около 6 л/100 км, а на магистралата или при изкачване на планински върхове, стойността е с около два литра отгоре.

На пътя новият DS 7 Crossback E-Tense 4х4 вози сравнително комфортно, но големи дупки и неравности не остават скрити за пътниците. Електромоторите и батерията в новия хибрид са разположени така, че вътрешното пространство и багажника са запазени идентично с бензиновите или дизеловите версии на DS 7 Crossback.

Високата класа на DS 7 Crossback E-Tense 4х4 изпъква от интериора му. Тапицерията на седалките може да бъде изработена от едрозърнеста кожа или особено мека кожа напа. В луксозния салон са използвани висококачествена алкантара, перфорирана кожа за седалките и дърво. Формата на предния панел е сложна комбинация от прави и заоблени линии, в които са интегрирани висококачествени материали и два големи дисплеи.

Вместо традиционните прибори, пред водача е поставен 12-инчов дисплей, в който показателите са в ромбоидна скала, а на централната конзола изпъква 12-инчовият хоризонтален сензорен екран на мултимедийната система. Точно над него се намира бутонът за стартиране на двигателя и уникален часовник със стрелки B.R.M R180, който се показва при стартиране на колата. Любителите на музиката ще оценят великолепния звук от аудиосистемата Focal Electra Hi-Fi с мощност 515 вата.

Новият DS 7 Crossback E-Tense 4х4 се предлага в четири нива на оборудване – So Chic, Performance Line, Performance Line+ и Grand Chic. На българския пазар цената на новия DS 7 Crossback E-Tense 4х4 започва от 111 349 лева за ниво So Chic, а в най-високото ниво Grand Chic моделът струва минимум 121 381 лева.

Технически характеристики

DS 7 Crossback E-Tense 4х4 Grand Chic

1,6-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател + електромотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

300 к.с. системна максимална мощност

450 Нм системен въртящ момент

6,5 секунди ускорение от 0-100 км/ч

224 км/ч максимална скорост

1,4 л/100 км среден разход на бензин

31 г/км емисии на СО2

121 381 лева цена на модела