Дрехите онлайн евтини, храната и маските - скъпи (ТЕМАТА)

Дрехите онлайн евтини, храната и маските - скъпи (ТЕМАТА)

Ръст на купуването на лаптопи, е-суперите и е-аптеките с увеличени продажби

Храната и маските са скъпи онлайн, показа проверка на „Монитор“. В момента на пандемията в сайтовете по-качествените маски се предлагат поне по 30 лв. На същата цена, също през мрежата, се предлага и яке на промоция. За същите пари могат да се купят и 2 рокли на промоция.

Така търсените дезинфектанти също се предлагат на доста надути цени. За само 125 мл се искат 7 лв. За половин литър пък искат 16 кинта. Има и оферта за по-големи количества, като туба от 10 л дезинфектант за ръце се предлага за 180 лв.

Не по-назад остават и храните, доставяни чрез поръчка онлайн.

Основните хранителни продукти, които влизат в пазарската кошница на българина, също са значително по-скъпи онлайн, отколкото по магазините. Нарастването на търсенето им е стимулирано от кризата с разпространението на коронавируса у нас. Все повече хора предпочитат да си стоят у дома, а други нямат време да чакат на опашките извън търговските обекти, които се образуват заради изискванията за дистанция между клиентите.

Салатата, купена през мрежата излиза колкото цяло пиле, показа проверка на „Монитор”. Това е само един от примерите за надуване на цените на предлаганите от онлайн магазините храни. Олиото, което остава един от най-търсените продукти, се продава по 1,99 лв./л. в магазините, в Интернет е с 1 лв. по-скъпо.

 

Същото важи и за охладено пилешко месо

 -  то скача от 9,99 лв./кг на щанда в супера до 10,99 лв./кг купено през нета. Поскъпване се наблюдава и при други продукти от първа необходимост - хлябът онлайн е с 0,24 лв./бр. по-скъп от купувания от магазина. Това означава, че ако пазаруваме само от мрежата и на ден изяждаме по 1 хляб, за месец ще похарчим близо 42 лв. за насъщния, вместо досегашните 34 лв. За килограм бяла захар от мрежата пък броим 1,79 лв., цената й по бакалиите е с 0,40 лв. по-ниска.

Млечните продукти се нареждат след пилешкото и олиото по поскъпване. Докато в магазина 800 гр. пакет сирене излиза 12,89 лв., същото количество, но в онлайн пространството, вече е 13,59 лв. или със 0,70 лв. отгоре. Кофичката кисело мляко, закупено от мрежата, поскъпва с 0,06 лв.

Наблюденията върху най-търсената нехранителна стока - тоалетната хартия, показват, че тя е почти двойно по-скъпа в интернет. Поръчана онлайн, една ролка ще ни струва 0,61 лв., докато тази

 

по рафтовете в магазина е почти наполовина по-евтина

 

- едва 0,33 лв.

Затварянето на заведенията за обществено хранене заради мерките срещу COVID-19 също принуди много българи да прибегнат към доставките на готови ястия у дома. Цените на поръчаната онлайн манджа ни излизат доста скъпо. При поръчка най-обикновена шопска салата (500 гр.) ще ни струва 10 лв. - за същата цена можем да си купим поне 3 кила домати от супера цял килограм охладено пилешко месо. Вариантите за гозба с него са много в мрежата, но пилешката супа винаги е най-добрият вариант по време на грип. В мрежата тя се продава по 4,50 лв./400 мл. Друг вариант за обяд или вечеря е пицата, чиято онлайн цена варира в зависимост от съставките. За пица „Маргарита” (470 гр.) плащаме малко под 8 лв., за такава с пеперони пък доплащаме около 5 лв.

Онлайн десертът също не излиза евтин - парче бисквитена торта с домашен крем ще ни струва 5.50 лв., при поръчка на цяла торта (10 парчета от същата), цената пада с 10 лв.

 

 Най-голяма е спекулата във Фейсбук

След въвеждането на извънредното положение ръст в продажбите отчитат основно електронните сайтове предлагащи хранителни продукти и е-аптеките, а най-голяма е спекулата във Фейсбук. Това каза за „Монитор“ Жанет Найденова, председател на Българската е-комерс асоциация. По думите й в социалната мрежа се оферират най-обикновени еднократни маски за по 9 лв. „Там се продава без да са регистрирани като фирми. От това страда целият сектор. Потребителят трябва да гледа дали сайтът има контакти“, смята тя.

„Един от най-големите електронни супермаркети назначава хора, за да може да насмогне на поръчките и е на 24 часово работно време“, поясни тя. Според нея сега има ръст в продажбите, защото хората са склонни да се презапасяват, но не се знае докога ще продължи тази тенденция.

По думите й в последно време се забелязва нарастване на продажбите през мрежата на пробиотици, витамини и минерали. „Заради увеличаване на броя на хората, работещи от къщи, има и известен ръст на продажбите на лаптопи, принтери и донякъде фитнес оборудване за домашна употреба. Във всички останали сегменти се наблюдава понижаване на търсенето и продажбите. За това и много от онлайн магазините масово обявиха безплатна доставка на поръчаните продукти. Другата тенденция са увеличените онлайн разплащания, защото хората се страхуват да боравят много с банкноти и монети“, уточнява Найденова.

Тя добави, че спадът в търсенето за много от продуктовите групи е довел до затварянето на по-малките онлайн магазини. „Сега се чудят как да завържат дълго събираните екипи“, добавя тя. По думите й най-голям срив има при сайтовете за онлайн услуги, с изключение на видеоконференциите.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.