0

Л егендарният индийски пикап Mahindra GOA Pik-Up дебютира за първи път на европейския пазар през 2005 година и вече 15 години е високо ценен заради своите здравина и надеждност. През тази година на българския пазар за първи път беше представен обновеният пикап Mahindra GOA Pik-Up Plus, който е актуализиран в сравнение с предишния модел и вече разчита на естетическо и технологично съдържание на много по-високо ниво.

Легендарният индийски пикап Mahindra GOA Pik-Up дебютира за първи път на европейския пазар през 2005 година и вече 15 години е високо ценен заради своите здравина и надеждност. През тази година на българския пазар за първи път беше представен обновеният пикап Mahindra GOA Pik-Up Plus, който е актуализиран в сравнение с предишния модел и вече разчита на естетическо и технологично съдържание на много по-високо ниво.

Индийският пикап е неуморен автомобил за работа и в същото време може да бъде гъвкав спътник за приключения, с който да прекарате приятни уикенди сред природата. Към това трябва да добавим изключителното съотношение между качество и цена, типично за всички продукти на индийската марка Mahindra.

Новото издание на пикапа Mahindra GOA Plus се предлага на пазара у нас в четири възможни варианта – с единична или двойна кабина и със задно предаване или с четири задвижващи колела. Пикапът напълно отговаря на нуждите на бизнеса, като може да превозва до 5 човека и обемисти товари до труднопроходими местности.

В същото време автомобилът може да бъде чудесно превозно средство за да стигнете с цялото семейство високо в планината, като вземете с вас спортното оборудване или други принадлежности за туризъм, приключения или почивка. В новата Mahindra GOA Pik-Up Plus са направени повече от 50 подобрения спрямо предишното издание, като сега пикапът се отличава с по-агресивни линии и доста по-запомнящ се дизайн.

Външният вид на новия пикап подсказва, че това е яка машина за тежка работа. В предната част на Mahindra GOA Pik-Up Plus се отличават хромирани детайли, масивни вежди на калниците, LED фарове при по-високото ниво на оборудване, интегрирани фарове за мъгла и голям въздухозаборник, чрез който турбодизеловият двигател да се охлажда добре. Стилът е допълнен от нови 16-инчови джанти.  Предлага се в четири цвята – арктически бяло, сребристо, черно и яростно червено.

Просторният и комфортен интериор на новия пикап Mahindra GOA Pik-Up Plus се отличава с нова тапицерия и особено богато оборудване. В стандартната версия на пикапа S6 са включени подгряване на задното стъкло, електрически регулируеми огледала, предни светлини с отложено угасване, пълноразмерна резервна гума с джанта и др.

По-високата версия S10 е оборудвана със 7-инчов сензорен екран на информационно-развлекателната система и с навигация и MP3, круиз контрол, автоматичен климатик, многофункционален волан, регулируеми седалки, завиващи светлини, интелигентни фарове със сензори, две гнезда за зареждане на мобилни устройства, Bluetooth, фарове за мъгла, електрически регулируеми огледала, 16-инчови алуминиеви джанти, странични стъпала, електрически стъкла, сензори за светлина и за дъжд и други.

Оборудването за безопасност включва освен ABS и електронна система за стабилизация, двойни въздушни възглавници и зони за защита от сблъсък, деформируема кормилна колона, регулируеми подглавници, система за подпомагане на стартирането по наклон и система за асистиране при спускане.

Товарният леген на Mahindra GOA Plus с единична кабина е с размери дължина 2294 мм, широчина 1520 мм и височина 550 мм, което е достатъчно да натоварите обемисто оборудване за работа или за отдих. Товарното пространство при версията с двойна кабина е с дължина 1489 мм, а широчината и височината остават същите. Товарният отсек е покрит с пластмасов предпазител, за да не се наранява металната основа под него. Задният капак се спуска на нивото на дъното на легена и така може да превозите по-дълъг товар.

Предпазната решетка зад остъклената кабина и куките отстрани и на задния капак са особено полезни при укрепването на обемисти товари. Пикапът Mahindra GOA Pik-Up Plus може да тегли прикачен товар с тегло до 3000 кг, като товароносимостта на версията с единична кабина е 1095 кг, а на модела с двойната кабина е до 995 кг. Новият пикап Mahindra GOA Plus може да бъде оборудван с различни опции, сред които предпазител на резервоара от неръждаема стомана, ролбар, теглич, твърд таван за товарния отсек от фибростъкло и други.

За задвижването на Mahindra GOA Pik-Up Plus се използва 2,2-литров 4-цилиндров 16-клапанен турбодизелов двигател с максимална мощност 140 к.с. и максимален въртящ момент от 330 Нм, задвижващ четирите колела през 6-степенна механична скоростна кутия. Пикапът се предлага във варианти със задно предаване или с 4х4. Значителният въртящ момент на двигателя от 330 Нм е наличен в интервала от 1500 до 2800 об/мин и помага за ускорението и набирането, като водачът трябва да сменя навреме предавките на 6-степенната скоростна кутия.

Средният разход на пикапа в комбиниран цикъл по данни според NEDC е 9 л/100 км, като извън града консумацията е 7,9 л/100 км, а в града харчи 11 л/100 км. Тези стойности са напълно постижими в реалността, но при празен товарен отсек с не повече от трима пасажери на борда. В натоварено състояние разходът се качва в рамките на допустимото.

Управлението на пикапа е типично за лекотоварен автомобил и не е информативно, което изисква от водача да не се разсейва и винаги да държи волана здраво в ръцете си. Единственото неудобство при шофиране е необичайната подредба на лостчетата на волана, които са обърнати в сравнение със стандарта на европейските страни, така че трябва да свикнете да стартирате мигачите отдясно, а чистачките - отляво.

Пикапът е истински офроудър с просвет от 210 мм и задвижване 4х4 с три режима

Извън пътя Mahindra GOA Pik-Up Plus е истински офроудър с повишен просвет и система за задвижване на четирите колела с раздатъчна кутия на Borg Warner и три режима на движение – 2H, 4H и 4L. Превключването между трите режима се осъществява чрез завъртане на селектора пред скоростния лост. За движение по асфалтиран път е режимът 2H, при нужда от по-голямо сцепление можете да превключите на 4H.

За сериозен пресечен терен изберете режима 4L, при който задният диференциал се самоблокира, постигайки ниски предавателни числа за по-голяма тяга при преодоляване на препятствия с ниска скорост. Трите режима и самоблокиращият се заден диференциал, гумите за офроуд с размер 245/75 R16 и пътният просвет 210 мм превръщат Mahindra GOA Pik-Up Plus в истински офроудър.

Цените на Mahindra GOA Pik-Up Plus за българския пазар стартират от 43 990 лева с ДДС, като клиентите могат да ползват данъчно облекчение за хомологация N1. Версията с двойна кабина, задвижване 4х4 и по-високото ниво S10 струва 49 790 лева, което прави автомобилът един от най-достъпните пикапи на пазара у нас.

Технически характеристики

Mahindra GOA Plus 2.2 CRD 16V

2,2-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

140 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

330 Нм максимален въртящ момент при 1500-2800 об/мин

13,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

155 км/ч максимална скорост

9,0 л/100 км смесен разход на дизел

239 г/км емисии на СО2

43 990 лева базова цена на модела