0

П ървото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Първото поколение на Infiniti QX50 се появи през 2013 г. като актуализирана версия на модела Infiniti EX. Той беше премиум кросоувър със среден размер, дебютирал през 2008 г. Старото Infiniti QX50 трудно можеше да се нарече силен конкурент на тогавашните Audi Q5, BMW X3 или Mercedes GLK, тъй като не блестеше с качества и оставаше в сянката на германските модели. Новото Infiniti QX50 обаче е сериозна заплаха за германската тройка, тъй като японският кросоувър изпъква с хармоничен дизайн, луксозен интериор, иновативен бензинов турбодвигател и множество нови технологии и асистенти, които го превръщат в достоен конкурент на новите модели.

Новото Infiniti QX50 въплъщава в себе си перфектните пропорции за средноразмерен кросоувър и пленява с излъчване на величествена катедрала на колела. Най-могъща е предната част с новата радиаторна решетка с по-широка двойна арка, която придава на колата по-изразителна и мускулеста визия. Страничните линии на QX50 плавно, но отчетливо преливат от предните фарове до ярките и разпознаваеми задни светлини с нов дизайн. Увеличеният до 220 мм пътен просвет, големите колела и иновативните I-LED светлини превръщат QX50 в най-яркото и дръзко Infiniti досега.

Интериорът на новото Infiniti QX50 продължава в изискания дух на екстериора и допълва общия характер на автомобила. Всичко в салона е просторно, меко и красиво. Детайлите са изпълнени с възможно най-високото качество, като всеки шев е направен точно и всички елементи са сглобени прецизно. Уникалното съчетание от естествена кожа, дърво, алуминий и изкуствен велур създава цялостен външен вид, който подчертава високия статус на автомобила. Седенето на меките седалки е удобно, а малките странични опори поддържат отлично тялото на водача. Пред очите му са красивите инструменти на таблото и проекционния дисплей, който показва скоростта на движение и дава съвети за навигацията директно на предното стъкло.

На централната конзола има два мултифункционални сензорни екрана, като на горния 8-инчов се показва картата на навигацията или картина от четирите камери за 360-градусов обзор от птичи поглед, а долният 7-инчов показва приложения и осигурява достъп до повечето функции като регулирането на климата например. Дясната ръка на водача интуитивно намира въртящия се джойстик, от който се управляват функциите без да се налага да се отклонява вниманието от пътя. Отзад е просторно, има много място над главите и за коленете на пътниците, седалките се регулират напред-назад, както се променя и ъгълът на облегалката, има подлакътник и сенници на прозорците, осигурена е отделна климатична зона и вентилационни дефлектори.

Багажникът е голям и с правилна правоъгълна форма, като обемът му може да се увеличава от 565 до 1048 литра. Ако това не е достатъчно, задните седалки могат да се пуснат надолу и обемът за багаж се увеличава до 1699 литра. В багажника има и скрита зона под кората, в която могат да се поберат още предмети извън видимата зона или мокър чадър и кални обувки. Капакът е със електрическо задвижване и се отваря сензорно с размахване на крак под бронята.

Второто поколение на Infiniti QX50 е изцяло ново, а под дългия му преден капак е скрит най-големият коз на модела. Новият кросоувър се задвижва от първия в света двигател с вътрешно горене с променлив коефициент на компресия, наречен VC-Turbo. Той e 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с напречно разположение. Съчетан е с безстепенна автоматична скоростна кутия CVT, която може да симулира превключване на предавките чрез фиксирани предавателни отношения и пера за смяна зад волана. Бензиновият турбомотор с променлив коефициент на компресия използва сложен механизъм за промяна на съотношението на сгъстяване. Двигателят предоставя променлива степен на сгъстяване с коефициент между 8:1 за моментите, когато е необходима повече мощност и 14:1 за максимална ефективност при шофиране, за максимален контрол и удоволствие от шофирането.

Иновативният агрегат използва за първи път в света система и електрически мотор с хармонично намаляване на предавките, чрез който се постига промяна в позицията за горна мъртва точка на буталата и съответно промяна в степента за сгъстяване на горивото. Като резултат от това, обемът на двигателя варира между 1970 и 1997 куб.см, а максималната мощността от 249 к.с. се достига при 5600 об/мин. Новият агрегат VC-Turbo настройва степента на сгъстяване на горивото според стила на шофиране, комбинирайки мощта на 2,0-литров турбиниран бензинов двигател с въртящия момент и ефективността на 4-цилиндров турбодизел в едно. Благодарение на тази комбинация, новият агрегат демонстрира двойствен характер и показва наистина смайващи резултати.

Двойствен характер - динамичен с пълна газ, икономичен при плавно шофиране

Благодарение на новия 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател с променлив коефициент на компресия, новото Infiniti QX50 демонстрира двойствен характер. Ако водачът желае, японският кросоувър може да бъде смайващо динамичен, но ако иска да пътува лежерно и икономично, автомобилът се преобразява и става съвсем различен. След рязко натискане на педала на газта вариаторът първо леко се замисля и колата започва плавно да ускорява. Истинското ускорение идва при около 2500 об/мин, когато турбината се включва активно, моторът преминава в силов режим на работа и кросоувърът уверено набира скорост.

При плавно ускорение или при шофиране по планински пътища, Infiniti QX50 се движи много тихо. Шумовете стават ясно изразени само при скорост над 140 км/ч. В режим на задвижване Sport на селектора Drive Mode воланът става по-тежък, двигателят и скоростната кутия са по-отзивчиви, а моторът работи постоянно във високите обороти, където е налична максималната мощност от 249 к.с. В режим Eco двигателят реагира по-лежерно на натискането на газта и е най-икономичен. В града разходът на гориво от 10,5 л/100 км е напълно постижим, но само през уикенда, с плавно каране и без наличието на задръствания. С динамичен стил на шофиране и множество задръствания, потреблението в града достига 13 л/100 км. Консумацията при скорост 90 км/ч е около 6-7 л/100 км, а на магистралата при скорост 130 км/ч е около 8-9 л/100 км.

На пътя Infiniti QX50 вози меко, като дори с 20-инчовите колела колата успешно поглъща малките и средни неравности. Освен това окачването работи тихо и се справя добре дори с изрязан асфалт. Единствено големите дупки по разбитите пътища понякога могат да предадат осезаем удар към каросерията. Комфортното окачване е комбинирано с електрически сервоусилвател на волана, така че QX50 се управлява с лекота. Интелигентното задвижване на четирите колела е стандартно за Infiniti QX50, с което осигурява спокойствие по време на пътешествие през всички сезони. Системата за електронно разпределение на натоварването може да прехвърли усилие не само между предните и задни колела в съотношение до 50:50, но също така разпределя натоварването между лявата и дясна част на окачването, съобразявайки се с пътната обстановка.

Новото Infiniti QX50 впечатлява с величествения си външен вид, предлага просторен и удобен салон с усещане за високо качество, има богато оборудване от системи и технологии, задвижва се от мощен и ефективен иновативен двигател. Всичко това го превръща в достоен конкурент на германските премиум кросоувъри.

Технически характеристики

Infiniti QX50 2.0 VC-Turbo AWD Xtronic

2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател

CVT-безстепенна автоматична скоростна кутия

249 к.с. максимална мощност при 5600 об/мин

380 Нм максимален въртящ момент при 1600-4400 об/мин

7,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

220 км/ч максимална скорост

8,7 л/100 км среден разход на гориво

203 г/км емисии на СО2