Германският производител на автомобили Volkswagen все още търси най-доброто място за новия си завод в Югоизточна Европа. „Състоянието на нещата е, че няма окончателно решение на надзорния съвет", заяви пред ДПА премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл, който също е част от надзорния съвет на VW.

Наскоро се появиха медийни спекулации, че Турция вече е получила инвестицията за милиарди евро.

Сега VW отрича тази информация

България също участва в надпреварата, добавя ДПA.

„Сигурно е едно - независимо какво ще бъде решението, то ще бъде икономическо решение, а не политическо изявление", казва Вайл. Решението „може да бъде взето на следващото, може би и на по-следващото заседание на надзорния съвет“, допълва той. Ето защо процесът вероятно ще се проточи до късната есен.

„По принцип се доказа миксът между сложни задачи, извършвани в Германия, и други производствени операции, които са по-добре изпълнявани в страни с по-ниски разходи“, каза Вайл. В допълнение концернът винаги е трябвало „да отваря нови пазари за продажби, също чрез производство на близки до пазара места".

VW трябвало да има правото

да присъства в много страни,

Volkswagen се справя толкова добре, защото концернът гледа на нещата не само през националните очила, но и се разраства от десетилетия в международен план", казва Вайл. Това се отнася и за производствените обекти. По този начин германските локации също може да изиграят силните си страни и, същевременно, се говори за доброто използване на германските съоръжения, смята той.

Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5 хил. директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.

Заводът ще е multi-brand и

ще произвежда автомобили от различни марки

под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.

Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела - Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни обаче се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Уволняват и глобяват за фалшиви болнични листове

Измамите с болничните ще бъде основание за дисциплинарно наказание или глоба. Мерките са част от предложенията на институциите и бизнеса за справяне на проблема с фалшивите медицински документи, ползвани за почивки.

Стамен Янев: Все още сме в играта за Volkswagen

Все още решение за осъществяване на инвестицията за строеж на завод на Volkswagen не е взето. Продължаваме да сме в шортлистата на държавите, които имат претенции, предоставят добри условия за инвеститора и биха били амбицирани да изпълнят точно и съответните параметри в плана. Това заяви ефира на Bloomberg TV Bulgaria Стамен Янев, изпълнителен директор на Българска агенция за инвестиции.

„Тойота“ изтегля 3,4 милиона автомобила

Японската корпорация „Toyota Motor Corp” обяви, че изтегля 3,4 милиона автомобила по целия свят поради електронна неизправност, което може да доведе до блокиране на механизма на отваряне на въздушните възглавници при катастрофи.