До края на годината за всички скоростни отсечки, подлежащи на модернизация за да станат скоростни по транспортната оперативна програма, ще има подписани договори с изпълнители. Това прогнозира вчера генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски.

Той припомни, че вече има решение на Върховния административен съд (ВАС) в полза на инфраструктурната компания за лот 1 от Елин Пелин до 42-и км. „Очакваме през септември ВАС да се произнесе по другите 2 лота по Елин Пелин - Костенец. В наша полза се произнесоха и по проект за системите за сигнализация и телекомуникация в отсечката от Пловдив до Бургас. През август ще имаме сключени договори за този проект, плюс за лота между Костенец-Септември. До края на годината ще има сключен договор за строителство на участъка Оризово - Михайлово“, уточни той.

Вчера на официалната церемония по повод започването на модернизацията на столичната гара „Искър“, Папукчийски, че за гара Казичане има избран изпълнител, но

се изчаква 14-дневен срок за обжалване.


На официална церемония в четвъртък бе даден старт на реконструкцията на гара „Искър“. „Гаровият комплекс „Искър“, заедно с тези в Подуяне и Казичане, е част от най-големият транспортен железопътен възел на територитията на България - „София“. Успоредно със строителните линейни обекти, за нас основен приоритет са проектите свързани с реконструкцията на гаровите коплекси“, посочи инж. Папукчийски. „Тяхната модернизация е от голямо значение за имиджа на железопътният транспорт и обслужването на пътници. Това е поредна стъпка на нашата компания по пътя на промяна на железопътния транспорт“, изтъкна генералният директор на НКЖИ.

Гарата е проектирана, изградена и въведена в експлоатация през периода 1950 - 1955 г. Проектът за


реконструкция и модернизация обхваща приемното здание,

което е със застроена площ от 950 кв. м, доставка и монтажа на асансьор за лица с намалена подвижност, както и ландшафтно оформление на пространството около приемното здание. Цената за обновяването е 2,084 млн. лв., а срокът за изпълнение - 12 месеца.

„Гара Искър в най-натоварените часове се ползва от около 500 души. Очакваме обновяването на гарата и графика на движението да доведе до увеличаването на пътникопотока с 25-30%. Навсякъде, където сме направили подобни рехабилитации ума такова увеличение“, припомни той. Относно съдбата на царската гара, която се намира недалеч от гарата в Казичане, инж. Папукчийски поясни, че тя не е собственост на НКЖИ. Сградата й обаче, по сегашния проект за изграждане на скоростна линия няма да пречи на реализацията на проекта.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

С таблет и принтер даяджиите ще следят трафика

Контролът по пътищата ще се облекчи за шофьорите на тежки камиони, а работата на даяджиите ще стане прозрачна. Държавата предприема нови действия за по-малко бюрокрация при проверките.

Превозвачите ще казват кои пътища да се ремонтират с предимство (ОБНОВЕНА)

Транспортният бранш ще подпомага с предложения регионалното министерство при определяне кои пътища да бъдат ремонтирани първо. Така след пътищата, по които ще се събира тол такси, постепенно се премине и към подобряването на третокласната пътна мрежа. Това каза проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) по Нова телевизия.