До десет жалби на ден за надписани сметки за парно и вода получават във Федерацията на потребителите. Това обясни пред „Монитор“ експертът в организацията Константин Павлов. Близо 700 са оплакванията срещу „Топлофикация“ през работните дни за миналата година, а 120 са за завишени фактури за вода.

18 са подадените жалби срещу банки и фирми за бързи кредити, а 35 са оплакванията от недоволни клиенти на мобилни оператори. От началото на тази година до 11 януари от „Топлофикация“ във Федерацията на потребителите са се жалвали още 23-ма души.

„От тези 623-ма души 480 са със заведени дела или ние завеждаме дела срещу „Топлофикация“. Има доста

начисления за максимален обем

От топлофикационното дружество твърдят, че не е бил осигурен достъп до жилището на конкретния абонат, а в същото време хората са чакали по цял ден на посочените дати. Така се начислява максимален обем, без някой да е отчел. 54 от случаите ни са точно такива“, коментира Константин Павлов.

Той даде пример с клиент, на когото обикновено е начислявано

доплащане в размер на 50 лева

При последната изравнителна сметка за миналия отоплителен сезон обаче се оказало, че абонатът дължи още 1219 лева.

„Сами виждате, че това е нелогично. Затова завеждаме контраискове срещу съдия-изпълнители и тогава дължимите суми отпадат. Имаме около 70 папки с по 200 дела досега. Само за миналата година са

заведени 214 дела, благодарение на които са отпаднали дължимите суми на клиенти

Но бих казал, че вече хората са много по-информирани в това отношение. Наясно са, че когато ги осъдят, трябва да изчакат съдия-изпълнителят да приключи изпълнителното производство. А само преди пет години потребителите се плашеха, ако им се обадят по телефона и някой им заяви, че ще ги съди“, каза Павлов. Според него това се дължи на преекспонирането на различни случаи в публичното пространство и затова хората едва ли не са смятали, че ще им вземат жилището.

„Мога да ви уверя, че за 17 години от дейността ни нямаме нито един такъв случай.

Няма как за задължения към „Топлофикация“ да ти конфискуват имота

А „силата“ на дружеството е точно в това - да плаши. Имали сме единствено случаи за взет апартамент при задължение към банки, и то при положение че това е второ жилище на човека“, коментира още експертът. Той напомни и че има списък на Министерския съвет, в който ясно са описани несеквестируемите вещи – т.е. тези, които не могат да бъдат взети и при принудително изпълнение.

„А имайте предвид, че обикновено хората със задължения не притежават нищо, което може да бъде отнето. Затова потребителите чакат да мине давността и дори понякога не търсят съдействие“, допълни Павлов.

Недоволни купувачи питат как да върнат закупени подаръци

Традиционно и при нас преобладават най вече оплакванията от надписани сметки за парно и вода. Напоследък обаче много често потребители ни питат как да върнат закупени подаръци. Това обясни пред „Монитор“ и председателят на „Активни потребители“ Богомил Николов. Според него хората все още бъркат правото да върнеш стока при онлайн пазаруване с това от магазина.

„Много често се спори при връщането на продукта в 14-дневен срок, ако е поръчан от онлайн магазин. Правото за това е безусловно, но понякога търговци поставят ограничителни условия. Това е често срещан казус при нас“, обясни Николов.

Потребители са търсили помощта на асоциацията и при дублиране на резервации, както и при лошо обслужване в хотели по време на екскурзии.

„Затова трябва да се четат отзиви, но бъдете внимателни. Имайте предвид, че ако са прекалено възторжени, вероятно не са истински. Тогава се преувеличава“, посъветва Богомил Николов.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Ученици развиват фина моторика с плетене на дантела

Децата в калоферския център-училище се учат на търпение и развиват фината си моторика, правейки плетки от дантела всяка неделя между 10:30 и 12:30. Това е ключът за добър краен резултат според Антоанета Първанова от центъра.

Поискали 10 апартамента от Ваклин преди подкупа

Александър Ваклин, основният свидетел по делото срещу Десислава Иванчева, Биляна Петрова и Петко Дюлгеров, коментира в съдебна зала и пред медиите, че първоначално поисканият от него подкуп, за да му бъде придвижена преписка от общинската администрация на кв. "Младост", не бил пари, а 620 кв.м от сградата, която щяла да се построи. Той обясни, че поставените условия са били от 3-5 процента от РЗП-то на обекта. Което, по думите му, можело да се равнява и на десет апартамента.

Проучване: Учениците не харесват преподаването, искат кръжоци

Начинът на поднасяне на уроците и недостатъчно широкото застъпване на неформалното преподаване е един от проблемите на образователната система според учениците. Те искат за бъдат организирани повече извънкласни дейности и семинари. Това стана ясно от проучване на сдружение „Младежки Глас” - клон София, проведено във Враца, Монтана и Видин.