Джесика Частейн е наемен убиец в сапунена опера

Джесика Частейн е наемен убиец в сапунена опера

„Ейва“ не успява да разгледа в дълбочина нито една от темите, които засяга

Казват, че много баби водят до хилаво бебе. Ако транслираме сентенцията към киното, в случая на премиерното заглавие „Ейва“, тя би изглеждала по следния начин: много засегнати теми - повърхностен филм.

Трилърът с Джесика Частейн в главната роля стартира разпространението си онлайн заради продължаващата световна пандемия от коронавирус. В първите си минути той носи усещането за киноразказ за Джеймс Бонд в пола. Уви.

Запознаваме се с Ейва. Преди осем години е отказала алкохола, присъединила се е към армията, а днес се подвизава като наемен убиец на неизвестна организация (не разбираме каква е тя до финалните надписи – б.а.). Неин ментор е Дюк, в чийто образ виждаме Джон Малкович и който изнася единственото смислено послание на филма – че разбираме какво е най-важно за един човек едва когато го видим на смъртния му одър. Колин Фарел пък се подвизава като бивш ученик на Дюк и шеф на мистериозната организация. И на двамата актьори обаче им личи и на екрана, че са наясно, че няма да спечелят „Оскар“ с тези си роли.

Самата Частейн стоически издържа на всички капани, които й залага сценарият. Освен като наемна убийца и бивша алкохоличка, тя трябва да изстрада пред камерата още спомени за травма от детството си, свързана с баща й, признанието на майка й (страхотната Джина Дейвис – б.а.), че е избрала страха от самотата пред собствената си дъщеря. Бившият годеник на Ейва също е замесен - той вече свива семейно гнездо с нейната сестра... Ако всичко това ви навява спомени за „Дързост и красота“ или „Трима братя, три сестри“, не сте далеч от истината.

Режисьорът Тейт Тейлър и най-вече сценаристът Матю Нютън се опитват да разгледат прекалено много социално ангажирани теми във филм, който предполага предимно прилив на адреналин и екшън сцени. Самите те не липсват, макар че тук отново се проявява стилът на двамата кинодейци – в кадрите героите предпочитат ръкопашния бой, а експлозиите, гонките и престрелките, които са по дефиниция типични за този жанр, отсъстват.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.