Учениците могат да бъдат оформени при две присъствени седмици (ОБНОВЕНА)

Учениците могат да бъдат оформени при две присъствени седмици (ОБНОВЕНА)

Възможно е отлагане на абитуриентските балове

Учителите ще имат достатъчно време да оценят и оформят оценките на учениците, ако присъствените занятия се възстановят поне за две седмици. Това обясни образователният министър Красимир Вълчев пред Нова.

Засега педагозите не поставят оценки по време на дистанционното обучение. „Учителите си отбелязват активността и ангажираността на учениците, колко проекти са изработени. Това ще се отрази в последствие на техните оценки.”, уточни Вълчев. Той подчерта, че нулева година няма да има, тъй като 60% нея са изминали още преди началото на грипните ваканции. „Стартирахме успешно с електронното обучение и то ще бъде приравнено на присъствено обучение. Работните дни на учителите също ще бъдат приравнени.”,каза Вълчев. Според него има достатъчно време да бъдат обхванати поне още 20% от учебната година.

Има минимум в учебните програми и съм убеден, че той ще бъде достигнат. Ако по някои програми не успее да бъде достигнат, ще има доучване след края на учебната година.

уточни министърът. Допълнително обучение ще има и за 10-те процента от учениците, които не са обхванати в дистанционно обучение, поради липса на техника или интернет. По проект „Подкрепа за успех” те ще бъдат включени в допълнително обучение следобедните часове, събота и неделя и летните месеци. „Доколкото знам, никой засега не си прави планове да почива през юни, а за седмокласниците - и през юли”, коментира Вълчев.

След успешния старт на електронното обучение Вълчев е убеден, че учебният материал лесно може да се навакса, но не изключва варианти за промяна на изпитите на учениците. „Ако дистанционното обучение продължи до 13-ти или 20-ти април, може да не се наложи промяна на изпитите. От там нататък вариантите са с отлагане на изпитите. Не е невъзможно подобно отлагане, но най-сложно е с 12-ти клас, защото тези матури са свързани с кандидатстването във висши училища.”, заяви Вълчев. Той уточни, че с министрите от другите европейки страни разменят писма, но всички са предпазливи да вземат това решение. Просветният министър смята, че висшите училища също ще отложат приема, ако се наложи. Той коментира, че МОН не утвърждава графика за абитуриентските балове, но допусна вариант за отлагането им, след като всички графици се измествали.

Засега дистанционното обучение ще продължи поне до 13 април, като вероятно днес ще излезе заповедта на министъра на здравеопазването, уточни Вълчев. „Предизвикателството миналата седмица беше да стартираме дистанционното обучение организационно и технически, да компенсират част от изоставянето, което имаше по време на грипните ваканции, чрез затвърждаване на материала и упражнения.”, каза просветният министър. Той сподели, че за голяма част от учениците онлайн обучението е стартирало ефективно, но имало възможности за подобряване на начина на работа. „Получаваме сигнали, че на места, особено след 4-ти клас, липсва координация. Много учители в рамките на един ден възлагат много задачи. От друга страна, има учители, които не са се включили в електронно платформи, но това не винаги е възможно.”, коментира Вълчев. Проблем имало и в обособените квартали, където нямало компютри, но има имали телефони. Затова и било подходящо да се работи чрез тях с помощта на родителите. „Не са обхванати всички деца в обучение в електронна среда, но имаме възлагане на задачи през телефона, през родителите чрез социалните мрежи, имаме носене на материали по домовете чрез учителите, директори, дори и чистачката, медиатори”, обясни министърът.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.