Дистанционното обучение и естественият подбор

Дистанционното обучение и естественият подбор

Как се отрази дистанционното обучение на шестокласниците? Намалиха цигарите. Това го прочетох някъде на стената на дъщеря ми (11 клас). И сигурно е вярно. Колега пресметнал, че неговото дете, шестокласник, тая година е изкарало в училище на живо 6 дни. Е, къде при това положение ще имаш шанс да запалиш цигара. Ерго, поколението на шестокласниците ще расте с една идея по-здраво от това преди него. Смеете ли се? С тия коментари сме малко като с дистанционното обучение, пиша, но не ви виждам и не знам дали ми се е получил майтапът.

С колегата сме от най-засегнатите. Образователните експерти редят приоритетно класовете, които имат право да учат на живо с предимство, и тези, които трябва да изчакат. Първо първолаците, защото имат да учат чертички и ченгелчета, да пишат и да четат. Четвъртокласниците пък имат външно оценяване. Минават първи и те. Чертая си ги на един лист и е по-сложно от листовка за шофьор Б категория. Следващи на корона кръстовището са петокласниците - щото са новобранци в прогимназията и трябва да ги интегрираме. На червено могат да минат по всяко време 7-и и 12-и клас - чакат ги матури. И на опашката - нашите с колегата - 6-и и 11-и. Аз много не се шашкам.

Като тръгна това затваряне и като се очерта да е за цяла година, първото, което ми мина, хем знам, че няма да стане, беше за нулева година. Значи училищата си работят, но като занимални, колкото да набиват там някакъв интелектуален минимум на децата и да не се скитат по улиците да правят бели, а догодина - с песен в същия клас. Дъщеря ми скочи: „Баща ми, ти нормален ли си, аз на 20 години ли ще завършвам гимназия?“ И не да не е права. Ние завършвахме на 18 и май повече знаехме. И пак идваме до тая 12-а година - ми значи е излишна. Щом е излишна, все някъде може да се разреди. Специално обаче питах министъра, като идва в Шумен - ще има ли редукция на материала. Нямало, защото по документи изоставане от материала няма. По документи.

По график и журнал уроците са предадени, материалът е взет. Пред компютри и телефони деца премигат, разсейват се, скучаят или просто не разбират думичките оттатък екрана. Други държат Zoom-а включен, а цъкат StarCraft в мрежа. И гледат да оцелеят. В играта. Обаче трябва да оцелеят и в училище. Ще оцелеят до гимназия, матура и следване тези, които внимават в час, които ходят на уроци, които имат подкрепа от семейството си, които са случили на свястно училище, които имат всеотдаен учител. Останалите... „Баща ми, в час на живо не е ли същото? Който иска да слуша и да научи нещо, учи, който не - бяга от училище, скатава се на контролни“ - репликира ме дъщеря ми, като се опитам да я вкарам в спор по темата. „Естествен подбор“ - вика. И не да не е права. Донякъде. Само дето обучението от разстояние засили контраста в естествения подбор.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.