Човек, колкото и добре да живее, рано или късно научава, че любимият му филм ще получи римейк. Противно на всякакви отзиви на фенове и критика Холивуд съвсем не се отказва от тренда да възражда класики (а и не само) без да влага кой знае каква мисъл зад проекта, но да подготвя отдалеч големите торби за печалбите от боксофиса. Като една от най-влиятелните продуцентски компании отвъд океана „Дисни“ не може да си позволи да не се включи в модната вълна.

И ако някак можем да преглътнем тоталното разочарование от женския римейк на „Ловци на духове“, например, този път под обстрела на тенденцията пада една от любимите ни детски продукции за всички времена - „Цар лъв“. Първата от поредицата анимации се появи на бял свят през 1994 г., а историята на Симба спечели близо милиард долара от продажбата на пропуски за кинозалите по света. Сумата е

21 пъти по-голяма от тази, която „Дисни“ инвестира в лентата

- 45 милиона. Прогнозите за игралната версия, която ще направи премиерата си на 19 юли догодина, са повече от обещаващи. За това можем да съдим дори от появата на първия тийзър само. За 24 часа клипчето събра 224,6 милиона гледания, с което се нарежда на второ място по интерес сред филмовите промовидеа в киноисторията на Холивуд. Преди него е единствено тийзърът към „Отмъстителите: Война без край“.

Игралният „Цар лъв“ определено ще е истински хит в киносалона. Причината – голяма част от дори най-ревностните противници на римейка ще се разположат пред големия екран, за да проследят приликите и разликите между любимия рисуван филм и режисираната от Джон Фавро версия на класиката. Иначе казано –

любопитството на заклетия фен е мощен коз в ръкава на „Дисни“.

За Фавро това няма да е дебют в трансфера от анимацията към игралното кино. Именно той бе авторът на „Книга за джунглата“ от 2016 г., която възроди едноименната анимация от 1967 г. Цифрите и там са в полза на римейка доказвайки за пореден път, че ходът представлява хеттрик за всеки продуцент от финансова гледна точка. Последният филм, на който Уолт Дисни застава начело, е реализиран със скромните 4 милиона долара. Следователно резултатите от боксофиса са повече от феноменални – $378 млн. Преди две години Фавро направи достоен в по-голямата си цялост „наследник“ на анимацията, като от $177 млн. разходи успя да спечели на студиото близо милиард.

Колко е бюджетът на игралния „Цар лъв“? Все още няма официално изнесена информация за това. Паралелът с „Книга за джунглата“ е труден, предвид амплитудите между вложените средства още за анимационните им версии. И тук обаче ще се залага фундаментално на специалните ефекти. Тежестта на рисувания филм за лидера на джунглата обаче е далеч по-голяма. „Цар лъв“ е носител на две награди „Оскар“, „Златен глобус“. Това е и

най-печелившият 2D анимационен филм за всички времена.

Всичко това ни води към мисълта, че бюджетът на игралната версия ще е със сигурност по-голям от този на „Книга за джунглата“. Категоричните позитиви, които отсега карат феновете да си запазят места за премиерата, са участието на Ханс Цимър в музикалното оформление на продукцията, както и на Бионсе в ролята на Нала. Доналд Глоувър ще даде гласа си назаем на Симба, а Джеймс Ърл Джоунс ще се завърне като Муфаса. Иначе казано, „Дисни“ съвсем не пести усилия, за да позиционира новия си филм сред най-гледаните заглавия в последните поне 10 години.

Минусът -

компанията действа на конвейер.

„Цар лъв“ със сигурност е ключов за гиганта проект, който ще се отчете като един от най-нетърпеливо очакваните от киноманите филм за следващата година. В рамките на 365-те дни на следващата година обаче „Дисни“ планира да погъделичка носталгичните ни чувства с още три римейка на култови анимации. Или средно – по веднъж на сезон ще се редим на опашки за билети в салоните, за да проследим има ли смисъл от игралните версии или ще станем свидетели на поредното поругаване на класиките. А ето и кои други рисувани заглавия ще „оживеят“ на големия екран през 2019 г.: „Дъмбо“ (1941 г.) „Аладин“ (1992 г.) и „Лейди и Скитника“ (1955 г.). Това е най-големият бум на игрални римейка на продуцентския гигант. Причината за инфарктното нарояване на филмите пък вероятно се корени в платформата за видео по заявка Disney+, която компанията планира да пусне... догодина. По този начин „Дисни“ си гарантира атрактивно съдържание почти от самото зараждане на сайта.

Да си играе с трансферите между анимацията и игралното кино не е новост за „Дисни“, а и за Холивуд като цяло.

Пепеляшка е героинята, която виждаме може би най-често на голям екран.

През 2004 г. Хилъри Дъф влезе в ролята („Историята на Пепеляшка“), като спечели на продуцентите 70 милиона долара. Четири години по-късно пантофката си загуби Селена Гомес, през 2011 г. с „принца“ си се срещна и Луси Хейл („Малки сладки лъжкини“). Всички тези заглавия представляваха съвременен прочит на приказката и разбира се бяха таргетирани към младежката аудитория.

Самата приказка последно се появи в игрален кино вариант през 2015 г. Режисьор бе Кенет Брана, Пепеляшка – Лили Джеймс. И няма да се изненадате – зад проекта отново стои „Дисни“. Лентата бе успешна, като успя да си спечели от боксофиса над половин милиард долара срещу бюджет от 95 млн. Дизайнът на костюмите пък си заслужи дори номинация за „Оскар“.

Снежанка също е любима на режисьорите за игрални заглавия. В едни от най-доходоносните продукции в ролята влезе Кристен Стюарт („Здрач“). Филмът бе успешен обаче най-вече заради Крис Хемсуърт, който скочи в доспехите на ловеца и Чарлийз Терон, която бе кралицата. През 2016 г. - четири години след първия проект от поточната линия, двамата се завърнаха отново за второ заглавие. Снежанка отсъстваше, но причината за това далеч не беше липсата на интерес към героинята, а – аферата на Стюарт с режисьора на първата част – Рупърт Сандърс. „Огледалце, огледалце“ също е сред популярните заглавия, които направиха оригинален прочит на приказката за Снежанка. Джулия Робъртс и Лили Колинс се справиха повече от достойно в ролите си, но продуцентите

не успяха да инвестират толкова, колкото „Дисни“

например за своите си римейкове и така лентата грабна скромните 183 милиона от боксофиса.

Сред последните хитове сред любителите на седмото изкуство, когато става въпрос за игрални версии на рисуваните филми, бе „Красавицата и звяра“. Филмът с Ема Уотсън („Хари Потър“) в главната роля спечели 1,2 милиарда от продажбата на билети. Лентата обаче повлече със себе си и феноменална вълна от продажба на мърчандайз за „Дисни“, с което абсолютно оправда съществуването си. Друг добър пример е „Господарката на злото“ с Анджелина Джоли от 2014 г., който е вдъхновен от „Спящата красавица“. Филмът съвсем скоро ще се сдобие и с продължение.

„Алиса в страната на чудесата“ е друг интересен пример. Анимацията се появи през 1951 г., а римейкът й, дело на Тим Бъртън, предизвика смесени реакции у критиката. Въпреки това почитателите на историята пренебрегнаха негативите и начислиха позитиви за „Дисни“ в размер на малко над един милиард долара.

И ако си мислите, че компанията ще преустанови опитите си да възроди каталога си от златните си години на миналия век след 2019 г., то не пускайте тото днес – нямате късмет в предположенията. Тази есен медийният гигант обяви, че работи по игрална версия на „Лило и Стич“, като все още пази подробностите около продукцията в тайна. „Мулан“, която оригинално завладя сърцата на любителите на рисуваното кино преди точно 20 години, също ще се възроди като феникс на екрана с игрална версия, като премиерата е предназначена за 2020 г.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Касиопея: Павел и Венци Венц са моите братя по татуси

Касиопея беше част от Sofia Songwriting Camp – първият творчески лагер за писане на песни у нас, в който се включиха продуценти и автори от цяла Европа. В продължение на седмица родни музиканти твориха с чуждестранните си колеги в шест студиа и успяха да произведат 24 песни не само за собствения си репертоар, но и за този на международни звезди.

Кобилкина: Ходете на почивка без децата поне веднъж годишно

Всяко семейство трябва да се отправя поне веднъж годишно на екскурзия без децата – тази теза защитава най-известната сексоложка у нас Наталия Кобилкина, която към момента се радва на пътешествието си до Санкт Петербург в компанията на съпруга си Такис Дретакис и сестра си.