Директори на забавачки си намират учители от студентската скамейка

Директори на забавачки си намират учители от студентската скамейка

Подготвят и логопеди, психолози, директори

Директори на детски градини успяват да намерят учители още преди да са напуснали студентските скамейки. Това става благодарение на проекта „Студентски практики - Фаза 2“. Той се изпълнява по Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж“, по който бъдещите педагози карат стаж в реална работна среда. С напътствията на своите ментори специалисти от професията студентите се обучават в рамките на 240 часа. След успешното завършване на практиката могат да получат предложение за работа.

„Положителното от студентските практики е, че успяваме да си вземем студенти, които да работят в детската градина. Това са най-мотивираните хора. Те са дошли, видели са, харесали и продължават да работят при нас“, сподели директорката на столичната детска градина № 99 „Брезичка” Иванка Харбалиева.

8 от всички 32 служители в забавачката са стартирали работа след студентска практика. Наскоро са започнали две момичета - едното е завършило в края на юли, а другото е в трети курс. Харбалиева си припомни, че студентка кара стаж при нея за директор. Когато обаче момичето научава, че има свободно място за учител, то не се колебае и кандидатства за позицията.

Харбалиева обясни, че от 16 подадени кандидатури шестима студенти са потвърдили, че ще започнат практика. „Преди да се подпише договорът, обсъждаме по телефона с всеки студент, той знае какво ги очаква и дали имат нужната мотивация за това. В столичната градина има 10 ментори педагози във всички възрастови групи, ресурсни учители, логопед, психолог, директор, които да работят с бъдещите си колеги. Практиката протича по различен начин при различни позиции. „При учители по групи държим да се запознаят с децата, да обогатят знанията си с различни методи и взаимодействие с тях. Обръщаме внимание и на общуването с родителите“, обясни директорката. Тя допълни, че сега няма как да се проведат срещи с родителите, тъй като заради коронавируса нямат достъп до вътрешната част на забавачки. Кандидат-логопедите и ресурсните учители присъстват и помагат за различни терапевтични дейности, а психолозите се включват в сесиите с децата. За да са подготвени за директори, Харбалиева поставя за задача на студентите да се запознаят с нормативните документи, а след това го обсъжда с тях. На терен пък обръща внимание на формирането и взаимодействието на екипа, писането на справки.

В момента тече набирането на кандидати. Целта е по проекта, който е с продължителност 40 месеца, 44 000 студенти от 44 висши училища да изкарат практика в реална среда. Освен бъдещите педагози това могат да бъдат и обучаващите се в всички сфери. През 2018 г. приключи първата фаза на проекта, когато 45 453 студенти завършиха успешно своето практическо обучение. Тогава над 1/5 от практикантите получиха предложения за работа след стажа си. Най-активни пък бяха студентите от професионалните направления „икономика“, „право“ и „педагогика“.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.