Директори искат алгоритъм за дистанционно обучение

Заради скока на заболелите

Директори искат алгоритъм за дистанционно обучение

Съюзът на работодателите в системата на образованието в България предлагат на здравните власти да се изготви алгоритъм за преминаване на паралелки в дистанционно обучение.

Предложението е до образователното и здравното министерство, до главния държавен здравен инспектор и до РЗИ, информира във фейсбук страницата си председателят на съюза Диян Стаматов, който е директор на столичното 119-о средно училище „Акад. Михаил Арнаудов“.

От организацията пишат, че в последните дни много области на страната са в червената зона и се налага да има алгоритъм, където според издадените заповеди се налага на локално ниво в училищата да се вземат решения за преминаване на ротационен принцип за обучение от разстояние в електронна среда. Настоява се медицинските специалисти в училищата да правят ежедневни

проверки и статистики на заболеваемостта в училищата

- за брой и причини за отсъствията на учениците, като се информират училищните ръководства.

Да има определяне на процент отсъстващи ученици от дадена паралелка или випуск, при които да се премине към ротационен принцип на обучение в електронна среда - 25 или 30% в клас/випуск. Да се определи и броят на учебните дни, през които да се извършва ротацията на паралелките или випуските - 5 или 10 учебни дни, с цел запазване на по-дълъг период на присъствено обучение. Регионалните здравни инспекции да информират за създадените правила училищата в своите области с ясна и точна заповед, предлагат от организацията. От съюза на училищните директори изразяват надежда, че тези правила ще станат реалност възможно най-скоро и директорите ще могат съобразно своите правомощия

да организират процеса на обучение

Междувременно стана ясно, че родители организират втори протест пред Министерството на здравеопазването срещу затварянето на училища и дистанционното обучение. Мотивите за протеста обясни пред БНР Магдалена Абаджиева от гражданското обединение "Да запазим училището като средище за децата". "Протестът е срещу дистанционното обучение и е за осигуряване на присъствени занятия в училище. Първи затвориха образователните центрове и школи, а никой друг сектор не е ограничаван."

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.